حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

حشرات خوراکی چه نوع حشراتی هستند,خوردن سوسک در رستوران,عقرب خوردن به عنوان غذا,حشره خواری آدم ها,عکس خوردن حشرات توسط انسانها,۱۲حشره خوراکی در دنیا

شما هم فکر می‌کنید آخرین چیزی که ممکن است لب به آن بزنید، حشره‌ای با پاهای فراوان است؟ بیایید کمی گاردمان را باز کنیم و با ایران پاتوق همراه شویم تا شاید ما را با این خوراکی‌های عجیب و به ظاهر نفرت‌انگیز، آشتی دهد.

مقالات مرتبط

در بعضی نقاط دنیا، اگر توی سوپتان یک مگس پیدا کردید، حواستان باشد که به پیش‌خدمت رستوران، شکایت نکنید. ممکن است خود سرآشپز آن را عمدا آن تو انداخته باشد.  در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی، حشرات، لاروها و دیگر خزنده‌های تهوع‌آور، بسیار خوشمزه و مفید و مغذی و البته خوراکی‌های معمولی به‌حساب می‌آیند. درواقع بنا بر گزارش سازمان ملل، بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از حشرات تغذیه می‌کنند و این اصلا موضوع بدی نیست. بیشتر این حشرات، چربی بسیار پایین و پروتئین بسیار بالایی دارند و از فیبر فراوان تشکیل شده‌اند. همچنین بسیار دوستدار طبیعت بوده و حاوی عناصری چون منیزیوم، مس، آهن، سلنیوم و روی هستند. بسیاری از آنها، برخلاف ظاهرشان بسیار اشتهاآور هستند. یا حداقل احساسی از رضایت در شما ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود بازهم سراغ این موجودات کوچک بروید. پس اگر احیانا این خوراکی‌های خزنده را در منو یا توی غذایتان در طول سفر دیدید، ابرو بالا نیاندازید و دماغتان را نگیرید! ذهنتان را به روی تجربه‌های جدید باز بگذارید و بشقابتان را آماده و پذیرا بگذارید (اگر واقعا دلتان می‌خواهد، جلوی بینی‌تان را بگیرید) و به آنها شانسی برای معرفی به ذائقه‌تان بدهید. اگر بتوانید از عهده‌ی غلبه بر حس تنفر درونی‌تان شوید، ممکن است واقعا از این‌جور غذاها خوشتان بیاید.

 

۱.کرم جویدنی ویچتی

کرم استرالیایی

این کرم حشره، یکی از خوراکی‌های معروف، قدیمی و دلخواه بومیان استرالیا است که از شاخه‌های موجود در بوته‌ها تغذیه می‌کند و هرکسی که اولویتش در سفر کردن، امتحان غذاهای عجیب‌وغریب و تازه است، به‌راحتی می‌تواند گشتی در اطراف این کشور بزند و کمی از این غذا بچشد. این لاورهای گوشت‌آلود که سرشار از پروتئین و البته چربی هستند را هم می‌توان به‌صورت خام خورد و هم می‌توان آنها را روی آتش کباب کرده و نوش جان نمود. مزه‌ی این حشرات بسیار ملایم بوده و شبیه به تخم‌مرغ زده شده است با این تفاوت که طعمی شبیه به گردو یا فندق نیز می‌دهد. یک املت لاستیکی با طعم کره‌ی بادام‌زمینی خوشمزه به نظر می‌رسد یا نه؟

۲.مورچه‌های شیرین عسلی

مورچه عسلی

این حشره‌ی خوراکی نیز، اسنک پرطرفداری در بین مردم بومی استرالیا است و در ضمن خود شما نیز ممکن است نخواهید چشیدن مزه‌ی آن را از دست دهید. همان‌طور که از نام آن پیداست، شکم این نوع مورچه با شهد عسل مانندی پرشده است که دیگر حشرات گروه می‌توانند در مواقع لازم از آن تغذیه کنند. سعی کنید به این حقیقت که مجبورید موجودی زنده را ببلعید، فکر نکنید. این مورچه‌ی عسلی‌تر و تازه (که به کوزه‌ی عسل نیز معروف است) مانند یک‌جور شیرینی و شکلات با طعمی شکری است.

۳.هورمیگوس کولوناس ترد و خوشمزه

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

نام این حشرات برگ‌بر را می‌توان به سادگی «مورچه‌ی پشت گنده» ترجمه کرد چراکه قسمت ماتحت آنها به شکل عجیبی چاق و بزرگ است. در آمریکای جنوبی در برخی فصل‌های سال، این حشرات را به‌عنوان اسنک در کنار پاپ‌کورن و بادام‌زمینی در سالن‌های سینما می‌فروشند. معمولا آنها را سرخ می‌کنند و در نمک بو می‌دهند تا به ناگت‌های کوچکی تبدیل می‌شوند که اگر بتوانید تصور کنید، مزه‌ای شبیه به پسته‌ی پوشیده با بیکن می‌دهند. هورمیگاس کولوناس سرشار از پروتئین و ویتامین ب هم هست. درنتیجه می‌توان آن را نسبتا مفید هم در نظر گرفت.

۴.جیرجیرک، ملخ و زنجره‌ نمک سود

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است ملخ خوراکی

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

این منابع غنی از پروتئین بال‌دار جهنده که در شمار با پرستیژترین خوراکی‌های یونان باستان قرار داشتند، امروزه نیز از محبوب‌ترین حشرات خوراکی در سطح جهان محسوب می‌شوند. در کشورهایی مانند تایلند، مالزی، کامبوج، لائوس، ژاپن و مکزیک می‌توان نمونه‌های سرخ‌شده، سوخاری شده، کباب شده یا آب‌پز این حشرات را در اطراف بازارها یا روی میز غذاخوری‌ها پیدا کرد. این حشرات ترد و خوشمزه، مانند بادام‌زمینی بوداده، با یک نوشیدنی خنک، بسیار جور درمی‌آیند. در مکزیک، به آنها چاپولینس می‌گویند و با اضافه کردن کمی پودر فلفل و لیمو، منتهای لذت را از خود نشان می‌برند.

۵.کاسو مارزوی پنیری

پنیر فاسد

کسی پنیر کرم حشره می‌خواهد؟ این پنیر سنتی ساردینیایی از شیر گوسفندی که با لارو مگس پنیر به نام پیوفیلا کاسی هضم و تخمیر شده است، تهیه می‌شود. در زبان ایتالیایی به آن فورماجیو مارچیو می‌گویند که به‌درستی به «پنیر فاسد» ترجمه می‌شود که البته نام تجاری چندان هوس برانگیزی نیست. می‌توان به‌راحتی کرم‌های حشره‌ای را که در دیواره‌های نرم آن تکان می‌خورند، دید. برخی افراد ترجیح می‌دهند که این کرم‌ها را پیش از خوردن بیرون بیاورند اما عده‌ای دیگر پنیر موردنظر را تمام و کمال در دهانشان فرومی‌برند. ساردینیایی‌ها  از بررسی ظاهر کرم‌ها برای تشخیص تازه یا مانده بودن پنیر استفاده می‌کنند. وجود کرم‌های زنده، به معنی مناسب خوردن بودن پنیر است. اگر کرم‌ها مرده بودند، بهتر است پنیر را دور بیاندازید. با توجه به این‌که می‌توانیم این پنیر را خانه‌ی بی‌قیدوشرط باکتری‌ها به‌حساب بیاوریم، این عمل، بازهم جای شکر دارد!

۶.سوسک درختی خوراکی

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است سوسک درختی

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

نام رسمی این خوردنی‌های سوسک شکل کوچک، فیلوفاگا است که می‌تواند هم به هنگام لارو بودن و هم زمانی که یک حشره‌ بالغ است، از آن استفاده کرد. بومی‌های سرخ پوست آمریکایی، آن‌ها را بر روی آتش مانند پاپ‌کورن درست می‌کردند. مزه‌ آنها، تقریبا کره‌ای و نزدیک به طعم گردو است.

۷.سوسک‌ بال‌دار ترد و سوخاری

سوسک خوراکی

پیش از آن که در واکنش به «لا کوکاراچا» بینی‌تان را چین دهید، بهتر است بدانید که این موجودات سخت پوست به دلیل رژیم میوه‌ای سبزیجاتی‌شان، از تمیزترین حشرات اطرافمان هستند. اما بهتر است این موجودات ترد را به صورت خام نخورید چرا که به صورت کباب شده، آب‌پز، تفت داده شده یا سرخ شده، خوشمزه‌تر هستند. حقیقت این است که این سوسک‌ها مزه‌ای شبیه به مرغ دارند و اصلا بعید نیست که روزی با سوسک‌های کنتاکی مواجه شویم.

۸.سنجاقک‌های سرزنده

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است سنجاقک خوراکی

حشرات خوراکی که انسانها می خورند کدام ها است

این حشرات نسبتا خوش طعم را در اطراف چین و اندونزی می‌توان یافت. در بالی، بچه‌هایی را خواهید دید که با تکان دادن چوب‌های پروانه‌گیری در هوا، مشغول گرفتن سنجاقک هستند. معمولا بال‌های این سنجاقک‌ها را جدا می‌کنند و خودشان را سرخ کرده یا روی زغال کباب می‌کنند. گاهی هم آن را در مخلوطی از زنجبیل و سیر و شیر نارگیل می‌جوشانند و دم می‌کنند. این معجون طبیعتا می‌تواند هر چیزی را خوشمزه کند.

۹.سوسک‌های سرگین غلتانی که دهان را آب می‌اندازند

سرگین غلتان خوراکی

متاسفانه این یکی حتی اسمش هم طوری نیست که اشتهای‌تان را تحریک کند. بله، این موجودات تمام زندگی‌شان را در پهن گاو می‌گذرانند اما به هر حال گاو‌ها علف ارگانیک می‌خورند و مدفوعشان حداقل کمتر از بقیه‌ی حیوانات تهوع آور است! و به علاوه سوسک‌های سرگین غلتانی که برای فروش در سیستم تجارت غذا قرار می‌گیرند، تمیز و ضدعفونی شده هستند. ظاهرا این موجودات یکی از خوشمزه‌ترین حشرت دنیا هستند که هم ترد‌ بوده و هم منبع غنی پروتئین محسوب می‌شوند. این غذا را معمولا می‌توان در منوی رستوران‌های آمریکای جنوبی پیدا کرد و همراه با سبزیجات مقوی و سوپ گوشت خوک سفارش داد.

۱۰.عقرب‌های دلپذیر

خوردن عقرب

انواع عنکبوتیان خوراکی در کشورهای آسیایی یافت می‌شوند. به‌خصوص مردم کامبوج، علاقه‌ی خاصی نسبت به رتیل‌های پشمالو دارند. به‌هرحال عقرب‌ها از سایر موجودات مشابه در این گروه، آسان‌تر به دست می‌آیند اما بیش از آن‌که موجوداتی خوشمزه باشند، وسیله‌ای برای محک زدن شجاعت گردشگران هستند. در گوشه و کنار کشورهایی چون چین و تایلند، دکه‌های کوچک خیابانی را می‌بینید که عقرب‌ها را به سیخ کشیده‌اند و برای فروش گذاشته‌اند و گردشگرانی با کوله‌پشتی‌هایشان در اطراف آنها جمع شده‌اند تا مگر بتوانند جرئت به خرج داده و لقمه‌ای از این عقرب‌ها بخورند. هیچ‌چیز خوب، بد یا اساسا بخصوصی نمی‌توان در ارتباط بامزه‌ی آنها گفت. درواقع می‌توان گفت تنها مزه‌ای که می‌توان از آنها دریافت کرد، طعم روغن و ادویه‌هایی است که در آن سرخ می‌شوند. گرچه برخی معتقدند می‌توان مزه‌ی این عقرب‌ها را با طعم پای خرچنگ مقایسه کرد. عقرب‌های شیرین به شکل آب‌نبات‌چوبی نیز در مغازه‌های آب‌نبات فروشی آمریکای شمالی، در معرض فروش قرارگرفته‌اند.

۱۱.زنبور‌ها و زنبورهای عسل خوش طعم

خوردن زنبور

زنبورها و زنبورهای عسل به دلیل مزه و خواص پزشکی‌شان بسیار حائز اهمیت هستند. البته باید مراقب بود که آن‌ها را به‌صورت خام نخورید چراکه نیششان ممکن است گلویتان را آزار دهد. در چین، زنبور‌هایی که کندوی خود را درون زمین می‌سازند، برای درمان گلودرد استفاده شده و در کنار شاه انگبین و موم عسل فروخته می‌شوند. در دیگر فرهنگ‌ها، آنها را به‌صورت کباب شده، پخته شده، سرخ یا تفت داده‌شده در کره آماده کرده و می‌خورند. برخی از افراد، طعم این زنبور‌ها را به قارچ زمینی تشبیه می‌کنند و برخی دیگر آن را شبیه به میگو با ترکیبی از کارامل می‌دانند. مکزیکی‌ها ترجیح می‌دهند که آنها را حسابی در میزان زیادی شکلات فروکنند که البته چنین عملی، هر چیزی را خوشمزه خواهد کرد. این روزها کلوچه‌های زنبوری، خوردنی موردتوجه مردم در اوماچی ژاپن هستند. در این کلوچه‌ها زنبور‌های بزرگی که همان‌طور با مایع کیک پخته شده‌اند را می‌توان به‌وضوح دید.

۱۲.کرم‌های ابریشم آب‌دار

خوردن کرم ابریشم

این لاروها به این دلیل که در صنعت تهیه‌ی ابریشم، عنصر بسیاری مهمی است، احتمالا به‌زودی به‌ندرت بتوان آن را در طبیعت یافت. وقتی کرم ابریشم وارد دوره‌ی دگردیسی شد و از پیله‌ی آن نخ ابریشمی استخراج کردیم، با تمام آن چیزی که از این موجود باقی‌مانده است چه باید کرد؟ باید آن را خورد! به همین دلیل است که این کرم‌ها به یکی از پرطرفدارترین حشرات خوراکی در تمام آسیا تبدیل شده‌اند. آنها سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی بوده و احتمالا بی‌دردسر‌ترین حیوانات خوراکی قابل پرورش در تمام دنیا هستند. غذایی کره‌ای به نام پئوند از این حشره‌ی خوراکی تهیه می‌شود. به این صورت که آن‌ها را همراه با ادویه‌ی فراوان، در دیگ‌های بزرگی در کنار خیابان آب‌پز کرده و می‌فروشند. چینی‌ها و ویتنامی‌ها ترجیح می‌دهند کرم ابریشمشان سرخ شده باشد. شما چطور؟

 

 

 

ارسال شده در تاریخ 19 جولای 2016 توسط پاناب با موضوع گردشگری
بازدید : 2,549
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.