مرتضی مهرزاد غولی که از چراغ بیرون آمد با ۲متر و ۴۶ سانتیمتر قد

مرتضی مهرزاد غولی که از چراغ بیرون آمد با ۲متر و ۴۶ سانتیمتر قد

مرتضی مهرزاد بلند قدترین مرد جهان,والیبال نشسته با بازی مرتضی مهرزاد,عکس های مرتضی مهرزاد دارای مدال طلای پارالمپیک,مرتضی مهرزاد و پیشرفت ورزشی این والیبالیست,جدیدترین تصاویر مرتضی مهرزاد در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو

مرتضی با ۲۴۶ سانتی متر قد، بلندقدترین ورزشکار حاضر در پارالمپیک است و همچنین دومین فرد بلند قد در جهان. در حالی که این قد بلند در زندگی روزمره مهرزاد را دچار مشکلات بسیاری کرده بود و او زندگی خوبی را سپری نمی‌کرد، به یک باره در والیبال نشسته به یک ستاره تبدیل شد. وقتی او در دیدار روز چهارشنبه مقابل اوکراین تعویض شد، تماشاگران حاضر به شدت او را تشویق کردند.

او که در خط جلو بازی می‌کند، موفق شد با یک ضربه آبشار دیدنی، امتیاز آخر را در دیدار مقابل اوکراین برای ایران به ارمغان بیاورد. حضور او در تیم کمک زیادی به قهرمانی ایران در این رشته کرد، هر چند که ایران همواره از مدعیان این رشته بوده است. در حقیقت در ۷ دوره حضور در پارالیمپیک،‌ ایران ۵ مدال طلا و دو مدال نقره در رشته والیبال نشسته دریافت کرده است.

ولی نقطه قوت مهرزاد در این رقابت‌ها برایش هزینه سنگینی در زندگی داشته است. بیماری او آکرومگالی است، یک بیماری نادر که به خاطر فعالیت بیش از حد هورمون رشد اتفاق می‌افتد. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آکرومگالی، بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین سرطان هستند و سن مرگ آنها نسبت به دیگر افراد پایین تر است.

مرتضی مهرزاد غولی که از چراغ بیرون آمد با 2متر و 46 سانتیمتر قد

۵ سال پیش، قبل از اینکه مهرزاد رو به والیبال بیاورد، زندگی او کاملا متفاوت بود. او در مصاحبه ای گفته بود:” من تنها و افسرده بودم ولی زندگی من با والیبال نشسته و اینکه به عنوان ورزشکار در پارالیمپیک هستم عوض شد.

یک مربی برنامه‌ای که درباره مهرزاد در تلویزیون پخش می‌شده را تماشا کرده و فورا استعداد او در این زمینه را کشف کرده است. پس از تمرین در کمپ تیم‌های ملی، او در ماه مارچ سال گذشته برای تیم ملی والیبال نشسته پارالیمپیک انتخاب شد. هادی رضایی گرکانی ، سرمربی ایران در این رابطه گفته بود:” ما به او این امکان را دادیم که قهرمان پارالیمپیک باشد. ما او را آماده کرده ایم که تاریخ سازی کند.

مرتضی مهرزاد غولی که از چراغ بیرون آمد با 2متر و 46 سانتیمتر قد

اولین حضور مهرزاد در این رقابت‌ها، در دیدار مقابل چین بود که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. او با ورودش به زمین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست با ضربات بسیار خوبش نقش مهمی در پیروزی ایران ایفا کند. رضایی پس از آن بازی گفته بود:” ما قصد نداریم تمام کارت‌هایمان را در یک لحظه بازی کنیم. قدم به قدم پیش می‌رویم ولی در عرض دو سال او را طوری تمرین داده‌ایم که در پستش به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود. او به عنوان شخصی قدرتمند شناخته می‌شود و حالا می‌تواند قهرمان باشد.”

همین اتفاق نیز افتاد، تیم والیبال نشسته ایران موفق شد در فینال بوسنی را شکست داده و قهرمان شود. مهرزاد حالا با مدال پارالیمپیک به خانه باز می‌گردد.

منبع: سی ان ان

مترجم: روزبه مهری

ارسال شده در تاریخ 19 سپتامبر 2016 توسط مدیریت با موضوع خبر ورزشی
بازدید : 2,872
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.