کابو پولونیو ، شهری بدون آب برق و حتی جاده در اروگوئه

کابو پولونیو ، شهری بدون آب برق و حتی جاده در اروگوئه

کابو پولونیو ، عجیب ترین شهری که آب برق و حتی جاده ندارد در اروگوئه : اگر همیشه می‌خواستید موبایلتان را از پنجر بیرون بیاندازید، لپ‌تاپتان را خاموش کنید و واقعاً از دنیای گیج‌کننده خود دور شوید، از مکان‌هایی بازدید کنید که برق ندارند. شهر کابو پولونیو در کشور اروگوئه حتی آب هم ندارد. با این حال این مکان سواحل زیبا و مناظر فوق‌العاده‌ای دارد و شیوه‌ی ساده‌‌ی زندگی در آنجا فضای عالی را ایجاد کرده است. اگر واقعاً می‌خواهید برای مدتی از دنیای مدرن خارج شوید، این شهر جایی است که برای تعطیلات باید به آنجا بروید.

خارج از شبکه

کابو پولونیو

در این شهر هیچ شعبه استارباکس یا مک دونالدی وجود ندارد. به دنبال تیرهای برق در خیابان،‌ تلویزیون و یا چراغ راهنمایی نباشید. در کابو پولونیو (CaboPolonio) هیچ برقی وجود ندارد و بعد از چند روز اقامت در این شهر ممکن است بفهمید برای زندگی واقعا به برق احتیاجی ندارید.

چراغ دریایی

چراغ دریایی

شهر در یک شبه جزیره در اقیانوس اطلس قرار دارد. اعلام وجود شهر فقط از طریق یک فانوس دریایی نشان داده می‌شود. تنها ساختمانی که در این شهر برق دائمی دارد.

سکوت و آرامش

آرامش

هیچ ماشینی در شهر دیده نمی‌شود. تپه‌های شنی تردد ماشین‌ها را غیر ممکن کرده‌اند. تنها تراک‌های غول‌پیکر و دیگر وسایل نقیله جاده‌ای سنگین می‌توانند از تپه‌ها بالا رفته و در آن تردد کنند؛ شما می‌توانید برای گردش در شهر یکی از آنها را اجاره کنید.

حمل و نقل

شهری بدون آب برق و حتی جاده در اروگوئه

می‌توانید سوار اسب شده و شهر را بگردید. در هتل‌تان بمانید و از کارمندان آنجا بخواهید برای اسب سواری شما را راهنمایی کنند.

زندگی ساحلی

ساحل

برای دیدن شیرهای دریایی به ساحل نگاه کنید. حتی ممکن است آنها را در حال آفتاب گرفتن در شن‌ها هم ببینید.

فصل گردشگری

زندگی

کمتر از ۱۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کننند، اما در فصل گردشگری خصوصا در ماه ژانویه جمعیت به بالاترین حد خود می‌رسد. حتی ممکن است در یک روز ۱۵۰۰ نفر از شهر بازدید کنند.

تماشای وال‌ها

تماشای وال

اگر در ماه‌های اکتبر یا نوامبر به این شهر بروید ممکن است وال‌ها را هم ببینید. آنها در هنگام ترک آب‌های قطب جنوب در مسیرشان از این شبه‌جزیره می‌گذرند.

آب

ارامش

ممکن است در شهر چاه‌های زیادی ببینید، اما در هیچ جا آب جاری نخواهید دید.

آسایش مدرن

ساحلی

خدمات تلفن همراه در شهر وجود دارد اما فقط می توانید تلفن‌تان را در مغازه خواروبارفروشی لوجامبیو (Lujambio) شارژ کنید. البته اگر ژنراتور آنها فعال باشد! این مغازه اولین و تنها کافی‌نت شهر است که یک لپ‌تاپ دارد.

زندگی در شهر

ساحل

بسته‌های یخ روزانه با یک تراک به شهر آورده می‌شود فروشندگان آب گرم و دیگر قلام این چنین تجملاتی! را در درب منازل می‌فروشند.

کالاهای محلی

زندگی آرام

محلی‌ها سازهای بادی، جواهرات و مجسمه‌های صدقی دست‌ساز خود را می‌فروشند.

خلاء

آرامش

بازدیدکنندگان از شهر معتقدند وارد یک دنیای بیگانه یا یک دوره‌ی زمانی دیگر شده‌اند. باور این موضوع که شهر خوزه ایگناسیو (Jose Ignacio)، یک شهر مدرن و پر زرق و برق، تنها ۵۰ مایل با اینجا فاصله دارد سخت است.

ارسال شده در تاریخ 17 ژوئن 2016 توسط پاناب با موضوع گردشگری
بازدید : 2,549
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.