آشنایی با خواص برگها خاصیت های بی نظیر برگ های سبزیجات

آشنایی با خواص برگها خاصیت های بی نظیر برگ های سبزیجات

آشنایی با خواص برگها :

برگ تربچه : 5 برابر تربچه ویتامین C دارد
برگ هویج : بمب منیزیم و استخوانساز
برگ مو :ضدعفونی کننده روده
برگ چغندر:ضدیبوست
برگ بروکلی:3برابر بروکلی ویتامین C و A دارد!

آشنایی با خواص برگها ,خاصیت های بی نظیر برگ های سبزیجات ,خواص برگ مو ,فواید برگ هویج , فواید خوردن برگ چغندر,برگ مو دارای ساکاروز، لوولز(Levulose)

خواص برگ به

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برگ به هم خواص دارویی دارد و برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. کاهش اضطراب و استرس، نرم شدن مخاط ریه و سینه، ضدعفونی کردن انواع زخم‌ها از خواص برگ به است.

برگ مو دارای ساکاروز، لوولز(Levulose)، اینوزیت(Inosite)، کوئرستین، کاروتن، اجسام تانیک، بتائین، تارتاریک اسید، مالیک اسید، اسکوربیک اسید، پتاسیم، آهن و سیلیکون است. آشنایی با خواص برگها

* برگ مو قابض است.
* دم کرده برگ‌های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می‌کند.
* برای خونریزی‌ها مفید است.
* در رفع نقرس و زردی مؤثر است.
* استفراغ را برطرف می‌کند.
* در رفع اختلالات گردش خون(مربوط به دوران بلوغ و یائسگی) مؤثر است.
* هنگامی که پوست صورت قرمز و ملتهب است، خوردن دم کرده برگ مو مفید است.

* گرد برگ‌های جوان و خشک شده مو، در رفع خونریزی‌های بینی و رحم مؤثر است.
* از دم کرده برگ مو می‌توان برای شست‌وشوی چشم در ورم ملتحمه استفاده کرد.
* دم کرده برگ مو برای رفع واریس مفید است.
* برگ درخت انگور، برونشیت‌های مزمن را معالجه می‌کند.
* برگ مو اشتها‌آور، مقوّی، ضد‌اسهال، ادرارآور و … است.

* برگ مو به دو طریق ذیل در معالجه اسهال، اسهال خونی، استفراغ، زخم معده و خونریزی معده مفید است:

الف- 30 گرم برگ جوان مو را به‌صورت تازه یا خشک کرده در یک لیتر آب بجوشانید و پس از صاف کردن، مانند چای روزی یک تا 3 استکان بنوشید.

ب- گرد برگ‌های جوان و خشک کرده مو را روزانه به مقدار 4 تا 5 گرم با عسل یا شربت قند مخلوط کرده و مصرف کنید.

* جوشانده برگ مو به‌صورت فوق، حافظ جنین است و از سقط آن جلوگیری می‌کند.

* استفاده از گرد نرم برگ مو به‌طور موضعی، خونریزی را بند می‌آورد.

* جوشانده برگ مو، سرمازدگی دست و پا را درمان می‌کند. برای برطرف کردن سرمازدگی دست و پا، جوشانده برگ مو را تهیه کرده و دست و پا را به‌مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. آشنایی با خواص برگها

* از پیچک‌های مو، در اثر کوبیدن و فشار، شیره‌ای استخراج می‌کنند که مصرف 30 تا 60 گرم آن در روز، خونریزی‌های داخلی مانند اسهال خونی، اخلاط خونی، خونریزی رحمی و بواسیر را درمان می‌کند.

* شاخه‌های تازه و نازک مو، تمامی خواص برگ مو را دارند و حتی بهتر از آن هستند.

* شاخه تازه مو، بواسیر را درمان می‌کند. برای این کار باید خاکستر چوب برگ مو یا خاک اره چوب مو را ‌تمیز و در سرکه خمیر کرد.

* اگر خاکستر چوب مو را در سرکه حل کرده و در محل ورم غدد و گزش حشرات بمالید، آن را معالجه می‌کند.

مهمترین خواص برگ سنا

 اختلالات پوستی را درمان می‌کند

روغن‌های معطر، رزین و تانن موجود در برگ سنا می‌توانند التهاب پوست را کاهش دهند. برگ سنا برای همین منظور در طبآیورودا استفاده می‌شود. برای این کار برگ سنا را تبدیل به یک خمیر می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک کمپرس برای بهبوددرماتوفیوژ، زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده شود.

 عفونت‌های پوستی را درمان می‌کند

خواص ضد باکتری برگ سنا می‌تواند به درمان بیماری‌های پوست کمک کند. خمیر تهیه شده از برگ‌های سنا در درمان عفونت‌های پوست مانند آکنه و همچنین اختلالات التهابی مانند اگزما موثر است. استون و اتانول موجود در برگ سنا می‌توانند با میکروارگانیسم‌هایی که باعث آکنه می‌شوند مبارزه کنند.

برگ سنا به داشتن موهایی قدرتمند کمک می‌کند

برگ سنا را می‌توان به طور موضعی برای داشتن موهایی صاف، درخشان و قوی استفاده کرد. شما می‌توانید با مخلوط کردن پودر سنا با آب و ماست یک ماسک مو تهیه کنید. همچنین می‌توانید مواد دیگری مانند آب مرکبات، روغن‌های معطر، چای‌های گیاهی، ادویه‌ها و غیره را برای اثربخشی بیش‌تر ماسک، به آن اضافه کنید. ماسک آماده‌شده را روی موهای‌تان بگذارید، البته برای این کار باید موها را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. اجازه دهید خمیر به داخل پوست سر نفوذ کند. سر خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که ماسک خشک شود. پس از چند ساعت موهای‌تان را آبکشی کنید.

برگ سنا نرم‌کننده‌ای عالی برای موها است

برگ سنا را می‌توان به عنوان یک نرم‌کننده‌ی مو استفاده کرد تا موها‌ی‌تان علاوه بر تقویت و ضخیم شدن، درخشان هم بشوند. این گیاه دارویی یک گزینه‌ی عالی برای به حداقل رساندن اثرات نامطلوب مواد شیمیایی روی موها است. در ابتدا موهای شما ممکن است خشن و خشک به نظر برسند اما مزایای آن بعد از چند روز پدیدار می‌شوند.

 موها را به صورت طبیعی سایه روشن می‌کند

برگ سنا یک گزینه‌ی عالی برای ایجاد سایه روشن طبیعی روی موها است از بلوند خاکستری گرفته تا رنگ‌های روشن‌تر. برگ سنا بر خلاف حنا، هنگامی‌ که به مدت کوتاهی روی موها بماند، رنگ تندی ایجاد نمی‌کند. به علاوه، برگ سنا موها قرمز رنگ نمی‌کند بلکه سایه‌ای کم‌رنگ ایجاد می‌کند. این گیاه حاوی یکی از مشتقات آنتراکینون به نام اسید کریسوپانیک است که رنگ زرد روشنی روی موها به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید بلوند زیبا یا سایه روشن طلایی به موهای‌تان اضافه کنید، می‌توانید مدت زمان زیادی از برگ سنا استفاده کنید.

 با ریزش مو مبارزه می‌کند

برگ سنا نه تنها زیبایی موهای شما را بهبود می‌بخشد بلکه باعث بهبود وضعیت پوست سر و درمان شوره‌ی سر نیز می‌شود. این گیاه دارویی باعث می‌شود که در موهای شما درخشش و روشنی ایجاد شود. از آن‌جایی که برگ سنا یک نرم‌کننده‌ای عالی است، می‌تواند ریزش مو را نیز درمان کند. این گیاه نمی‌تواند موهایی را که به طور طبیعی تیره هستند، روشن کند اما قطعا به طور عمقی موها را نرم می‌کند. برگ سنا می‌تواند با سایر گیاهان مانند آمله (انگور فرنگی هندی) و شیکاکای ترکیب شود تا هم موها نرم شوند و هم فواید دیگری به آنها برسد.

 برگ سنا یبوست را درمان می‌کند

از آن‌جایی که برگ سنا یک ملین است، برای کاهش یبوست تاثیر زیادی دارد. این دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA به عنوان یک داروی بدون نسخه برای درمان یبوست تایید شده‌است. برگ سنا عضلات روده بزرگ را تحریک می‌کند تا مدفوع سریع‌تر از روده‌ها عبور کنند. این گیاه بر روی دیواره‌ی روده تاثیر می‌گذارد و انقباضاتی ایجاد می‌کند که منجر به حرکت روده می‌شوند. این گیاه دارویی به روده‌ی بزرگ کمک می‌کند که آب جذب کند و به این ترتیب مدفوع را نرم می‌کند. برگ سنا حتی می‌تواند موارد شدید یبوست را درمان کند. گلیکوزیدهای موجود در آن به حمل الکترولیت‌ها کمک می‌کنند و در طی ۶ تا ۱۲ ساعت بعد از مصرف باعث تحریک روده می‌شوند. برگ سنا را می‌توان به عنوان یک داروی بدون نسخه (OTC) برای بزرگسالان و کودکان بالاتر از ۲ ساله خریداری کرد.

ارسال شده در تاریخ 28 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,305
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.