آماده سازی روغن دنبه به سه روش ساده روغن سودمندبرای از بین بردن ﺛﻘﻞ ﻃﻌﺎﻡ

آماده سازی روغن دنبه به سه روش ساده روغن سودمند

آماده سازی روغن دنبه ,آماده سازی روغن دنبه به سه روش,تهیهروغن دنبه ساده روغن سودمند,روغن دنبه باعث لاغری, روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب

روغن دنبه به سه روش

روغن دنبه از جمله روغنهای سودمندی است که ﭘﺲ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻏﺬﺍ ﺛﻘﻞ ﻃﻌﺎﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺑﺮﺩ.

مواد لازم: دنبه، آب نمک یا شیر، نمک، هل، هویج یا سیب، پیاز، زردچوبه

آماده سازی روغن دنبه ,آماده سازی روغن دنبه به سه روش,تهیهروغن دنبه ساده روغن سودمند,روغن دنبه باعث لاغری, روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب آماده سازی روغن دنبه ,آماده سازی روغن دنبه به سه روش,تهیهروغن دنبه ساده روغن سودمند,روغن دنبه باعث لاغری, روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب

? روش اول:
دنبه ها را بشویید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس آن ها را در آب نمک به مدت 24 ساعت بخوابانید.
میزان شوری آب نمک به اندازه شوری آب برنج در حال جوش باشد. مقدار آب نمک نیز به اندازه ای باشد که روی دنبه ها را بگیرد. بعد از 24 ساعت، دنبه ها را در قابلمه بریزید.
بهتر است از قابلمه مسی برای تهیه روغن دنبه استفاده شود.
آب، زردچوبه، هل، پیاز چهار قاچ شده، هویج یا سیب چهار قاچ شده را به دنبه اضافه کرده و اجازه دهید چندین ساعت بجوشد تا روغن از دنبه به طور کامل خارج شود.

روغن را به کمک صافی ریزی از دیگر ناخالصی ها جدا کنید. سپس از روغن صاف شده برای طبخ غذا استفاده کنید.

? روش دوم:
دنبه ها را بشویید و آن ها را به صورت نگینی خرد کنید. شیر را به دنبه اضافه کنید. مقدار شیر به اندازه ای باشد که روی دنبه را بگیرد. دنبه در شیر بایستی آن قدر بجوشد تا به روغن بیفتد. سپس روغن را صاف کنید و برای طبخ غذا از آن استفاده کنید.

? روش سوم :
دنبه ها را بشویید و آن ها را به صورت نگینی و یا به اندازه دو بند انگشت خرد کنید. به ازای هر یک کیلوگرم دنبه، دو لیوان آب، کمی نمک و یک پیاز را از وسط قاچ کنید و در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت کم بگذارید تا دنبه ها کامل به روغن بیاید. در این مرحله دنبه به رنگ قهوه ای تیره، کوچک و چروکیده می باشد چون روغن آن گرفته شده است.
حال به کمک صافی، دنبه را از روغن جدا کنید و روغن را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی بریزید و برای پخت و پز غذا استفاده نمایید.

به ازای هر 5کیلو دنبه دو عدد سیب درختی و یک پیاز بزرگ ، یک استکان گلاب و یک استکان ماست چند عدد هل و یک عدد چوب دارچین کافیه .

? مطالب ضد و نقیضی در مورد مصرف روغن حیوانی و روغن دنبه وجود دارد که هر دو نظرات را بیان می کنیم بنابراین قضاوت در مورد مصرف یا عدم مصرف این روغن ها با خود شماست.
در بین انواع روغنها، آنهایی که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع بالای 25 درصد و ترانس کمتر از 5 درصد باشد مورد تایید نیست که روغن دنبه با توجه به این ویژگیها از مضرترین روغنها محسوب می شود.

روغن گوسفندی ویتامین ب 12 دارد. ویتامین ب 12علیه کم خونی کشنده، بسیار مناسب است.
” دکتر حسین روازاده ”

روغن خوب روغنی است که در برابر گرما مقاوم بوده و حرارت باعث انجماد آن نشود و در آن چسبندگی ایجاد نکند.

بهترین روغن های خوراکی سرخ کردنی:
روغن زیتون
روغن کنجد
روغن محلی
روغن دنبه گوسفند
این روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب (دموی) هستند.

روغن دنبه باعث لاغری، آرامش اعصاب و زیبایی صورت می شود.

ارسال شده در تاریخ 3 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی , لاغری و چاقی
بازدید : 2,672
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.