ارزش غذایی نان با مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی همیشه سالم بمانید

ارزش غذایی نان با مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی همیشه سالم بمانید

ارزش غذایی نان , مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی ,خواص نان , ارزش غذایی نان ها , اهمیت مصرف نان در صبحانه , نان برش خورده , ارزش غذایی نان برش خورده

کناره های نان برش خورده را دور نیندازید

روند پخت نوعی آنتی اکسیدان که با سرطان مقابله می کند در نان ایجاد می کند و مقدار این آنتی اکسیدان درکناره های نان ۸ برابر خود نان است

ارزش غذایی نان , مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی ,خواص نان , ارزش غذایی نان ها , اهمیت مصرف نان در صبحانه , نان برش خورده , ارزش غذایی نان برش خورده

مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی و البته به میزان کم آن برای اینکه همیشه سالم و تندرست باشید لازم است. در این مقاله چند دلیل خوب برای مصرف نان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نان: آرد مهم است

دستور تهیه‌ی نان بسیار ساده است. نان از آرد گندم، آب، کمی نمک و خمیر مایه تهیه می‌شود. فرق اصلی نان‌هایی که به فروش می‌رسند در آرد آن‌ها است. به عنوان مثال آردی که برای تهیه‌ی باگت استفاده می‌شود با آردی که برای نان سبوس‌دار استفاده می‌شود کلی فرق دارد. ارزش غذایی آرد نان سبوس‌دار بالا است به خاطر این که حاوی مواد معدنی بیشتری است. آردهای سفید، تصفیه شده‌اند و برای همین از نظر ارزش غذایی در درجه‌ی پایین‌تری قرار دارند. برای این که سالم باشید و از نانی که میل می‌کنید نهایت استفاده را ببرید لازم است که از نان‌های سبوس‌دار و کامل استفاده کنید.

نان: مصرف به اندازه باعث کنترل وزن می‌شود

نان حاوی گلوسیدهای پیچیده، پروتئین و فیبر است. در عین حال این ماده‌ی غذایی مفید، چربی و گلوسیدهای زود جذب کمی دارد. باید بدانید که گلوسیدهای پیچیده انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن، کنترل عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را تأمین می‌کنند. این گلوسیدها در مقایسه با گلوسیدهای ساده دیر جذب می‌شوند. برای همین قند خون را با سرعت زیادی بالا نمی‌برند. نان‌های سبوس داری که حاوی فیبرها و گلوسیدهای پیچیده هستند سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و برای همین از ریزه خواری بین وعده‌های غذایی دور می‌مانید. اگر رژیم لاغری گرفته باشید مصرف نان را فراموش نکنید به خاطر این که نان حاوی مواد چرب و قند کمی است. از این گذشته به راحتی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

 از خوردن نان سبوس دار در وعده‌های غذایی خود غافل نشوید. مصرف نان سبوس دار در هر وعده غذایی 30تا40درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و گوارشی را کاهش می‌دهد. خوردن نان سبوس دار مانع از جذب سریع قند و چربی در خون می‌شود.

نان‌های تیره (حاوی سبوس بیشتر) ارزش غذایی بالاتری نسبت به نان‌های سفید و روشن دارند.

قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌کند.

 از حمل نان در لابه لای ورقه‌های روزنامه خودداری کنید.

 هیچ نوع نانی را داغ در کیسه پلاستیک نگذارید. در مجاورت نان داغ، مواد سمی از پلاستیک به نان منتقل می‌شود.

ارزش غذایی نان , مصرف نان در هر وعده‌ی غذایی ,خواص نان , ارزش غذایی نان ها , اهمیت مصرف نان در صبحانه , نان برش خورده , ارزش غذایی نان برش خورده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2zeLWxz
نوشته شده توسط در تاریخ 16 تیر 1397 با موضوع سلامتی | بازدید : 23
مطالب مرتبط