از بین بردن رگ های واریسی چطوری و چگونه آنها را ناپدید کنیم

از بین بردن رگ های واریسی چطوری رگ های واریسی رو از بین ‌ببریم؟

از بین بردن رگ های واریسی  روی رگ ‌های واریسی با یه پد پنبه سرکه سیب بزنید و 30 دقیقه بذارید روی پوست بمونه بعد آبکشی کنید، بعد از چند بار تکرار رگ های واریسی از بین‌خواهند رفت.

وریدهای واریسی رگ‌های پف‌کرده و پیچیده هستند که می‌توانید زیر پوست ببینید. آن‌ها معمولاً رنگ قرمز یا آبی‌رنگ دارند. وریدهای واریسی اغلب در پاها ظاهر می‌شوند, اما ممکن است در بخش‌های دیگر بدن نیز رشد کنند.

واریس وریدی در پاها صورت می‌گیرد که دریچه‌ها در رگ‌ها به درستی عمل نمی‌کنند. سیاهرگ‌ها به طور معمول شیره‌ای یکطرفه دارند که از جریان خون شما به سمت قلب جلوگیری می‌کنند. وقتی این دریچه‌ها به درستی کار نمی‌کنند, خون شروع به جمع‌آوری در رگ می‌کند تا به قلب. این باعث می‌شود سیاه‌رگ با خون پر شود که منجر به رگ‌های دردناک و ورم کرده می‌شود.

در حول و حوش زایمان, سرچشمه بزرگسالان مبتلا به واریس است. درمان‌های پزشکی متعددی برای این بیماری وجود دارد, هر چند ممکن است فرد بخواهد درمان‌های خانگی طبیعی برای تسکین علایم خود را امتحان کند.

در این مقاله به بررسی شیوه‌های طبیعی درمان واریس وریدی می‌پردازیم.

از بین بردن رگ های واریسی

نشانه‌های دیگر رگ‌های واریس عبارتند از:

سوزش و سوزش در پاها

پاهای ناراحت‌کننده که سنگین یا سنگین هستند

گرفتگی عضلات ماهیچه می‌تواند در شب شدیدتر باشد

ورم پاها و قوزک پا

پوست خشک و یا خارش پوست که از واریس واریس نازک‌تر است

ده روش خانگی برای واریس واریس

اگر فرد مبتلا به واریس است, آن‌ها می‌توانند به دنبال درمان‌های خانگی زیر برای کمک به مدیریت شرایط و بهبود علائم باشند:

تمرینات ورزشی و از بین بردن رگ های واریسی

 

ورزش منظم گردش خون بهتری را در پاها ایجاد می‌کند که به فشار خون در رگ‌های خونی کمک می‌کند. ورزش همچنین به کاهش فشار خون فرد کمک می‌کند که عامل موثر دیگری در واریس وریدی است.

تمرینات با ضربه پایین به گرفتن ماهیچه‌های ساق پا بدون فشار بیش از حد کمک می‌کنند. تمرینات موثر و موثر شامل:

شنا

پیاده‌روی

دوچرخه‌سواری

یوگا:

جوراب‌های متراکم

جوراب‌های متراکم از اکثر داروخانه‌ها موجود است و با اعمال فشار به پاها می‌تواند کمک کند. این به ماهیچه‌ها و رگ‌ها کمک می‌کند تا خون را به سمت قلب حرکت دهند.

مطالعه نشان داد که افرادی که به مدت یک هفته از جوراب‌های متراکم زانو استفاده می‌کردند, کاهش درد و درد همراه با وریدهای واریسی را گزارش کردند.

جوراب‌های متراکم را می‌توان در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین یافت.

 عصاره‌های گیاهی

مطالعه مروری نشان می‌دهد که عصاره اسب قزل آلای رنگین‌کمان. ممکن است به کاهش درد پا, سنگینی و خارش در افراد مبتلا به نارسایی مزمن وریدی کمک کند که علت اصلی واریس وریدی است. chem. برای خرید در فروشگاه‌های دارویی و آنلاین موجود است.

یک مطالعه مروری بر روی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که عصاره گونه کاج دریایی, pinus vulgaris و عصاره جاروی قصابی, موجب کاهش تورم پا و ادم می‌شود که اغلب با واریس همراه است.

تغییر رژیم غذایی

مواد غذایی پتاسیم دار مانند بادام و آجیل پسته می‌تواند با کاهش جذب آب در بدن به وریدهای واریسی کمک کند.

غذاهای غنی از نمک یا سدیم می‌توانند باعث حفظ آب شوند, بنابراین کاهش آب شور می‌تواند بقای آبی را به حداقل برساند. غذاهایی که پتاسیم بالا دارند می‌توانند به کاهش نگهداری آب کمک کنند.

غذاهایی که در پتاسیم بالا هستند عبارتند از:

بادام و آجیل پسته

عدس و لوبیای سفید

سیب‌زمینی

سبزیجات برگی:

بعضی از ماهی‌ها مانند ماهی قزل‌آلا و ماهی تن

غذاهایی با فیبر به حفظ روده‌ها و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنند. این ممکن است مهم باشد, زیرا فشار دادن می‌تواند شیره‌ای خسارت‌دیده را بدتر کند یا آن‌ها را بدتر کند.

غذاهایی که در فیبر بالا هستند عبارتند از:

آجیل, بذر و حبوبات

یولاف, گندم و کتان

غذاهای سالم

افرادی که اضافه‌وزن دارند بیشتر در معرض ابتلا به واریس وریدی هستند, در نتیجه باعث کاهش فشار بر روی رگ‌ها و کاهش تورم و ناراحتی می‌شوند.

ب.

اضافه کردن غذاهایی که حاوی فلاونوئیدها هستند نیز ممکن است به فرد کمک کنند تا واریس وریدی آن‌ها را کاهش دهد.

فلاونوئیدها گردش خون را بهبود می‌بخشند, که جریان خون را حفظ خواهد کرد و احتمالاً در رگ‌ها ذخیره خواهد شد. هم چنین آن‌ها به کاهش فشار خون در سرخرگ‌ها و شل کردن رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

غذاهایی که حاوی فلاونوئیدها هستند شامل:

سبزیجات شامل پیاز, فلفل دلمه‌ای, اسفناج و بروکلی

مرکبات و انگور, گیلاس, سیب و زغال آخته

کاکائو

سیر

داروهای گیاهی

براساس گزارش موسسه ملی منابع آبی انگور, عصاره دانه انگور, vitis vinifera, می‌تواند به کاهش تورم در پاها و سایر علایم نارسایی مزمن وریدی کمک کند.

یک فرد تجویز شده با دارو باید از مصرف عصاره دانه انگور به عنوان مکمل غذایی اجتناب کند زیرا می‌تواند با دارو تعامل داشته و خطر خونریزی را افزایش دهد.

ب.

پوشیدن لباس‌های چسبان می‌تواند جریان خون را محدود کند. یک فرد ممکن است متوجه شود که گردش آن‌ها با پوشیدن لباس‌هایی که گشاد شده‌اند, بهبود می‌یابد.

پوشیدن کفش‌های تخت به جای پاشنه‌های بلند ممکن است به واریس وریدی پاها کمک کند.

پاهایتان را بالا نگه دارید

حفظ پاها در حالت ایده‌آل با ارتفاع یک‌سان به عنوان قلب یا در بالا به بهبود گردش خون کمک می‌کند. این کار فشار خون را کاهش می‌دهد و جاذبه به خون کمک خواهد کرد که به آرامی به قلب بازگردد.

یک فرد باید پاهای خود را بالا نگه دارد اگر قرار است برای مدت‌های طولانی بنشیند, مانند کار یا استراحت.

ماساژ بازتابی

ماساژ آرام قسمت‌های آسیب‌دیده می‌تواند به جلوگیری از حرکت خون در رگ‌ها کمک کند. یک فرد می‌تواند از روغن ماساژ ملایم یا مرطوب کننده برای اثرات مطلوب استفاده کند.

با این حال, ضروری است که از فشار مستقیم به رگ‌ها اجتناب کنیم, زیرا ممکن است به بافت‌های شکننده صدمه وارد کند.

به حرکت ادامه دهید

از نشستن به مدت طولانی اجتناب کنید. اگر فرد مجبور است مدت زیادی برای کار بنشیند, باید بلند شود و به اطراف حرکت کند و یا موقعیت را تغییر دهد تا خون روان شود.

از نشستن با پاهای خود اجتناب کنید چون این می‌تواند جریان خون را به پاها و پاها محدود کند که ممکن است به مشکلات گردش اضافه شود.

 

مراقبت از خود:

متخصص پوست شما می‌تواند به شما نکاتی برای بهبود چرخش شما بدهد. این نکات عبارتند از:

ورزش

پاهایتان را تمیز کنید

برای مدت طولانی بنشینید؟ بلند شوید و هر ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

برای مدت طولانی آماده باشید؟ هر ۳۰ دقیقه یک‌بار استراحت کنید.

از خیساندن در حمام آب‌گرم برای مدتی طولانی پرهیز کنید.

جوراب‌های فشرده‌شده:

این جوراب‌ها فشار ثابتی را برای کمک به انتقال خون به قلب خود اعمال می‌کنند. فشار ثابت همچنین باعث کاهش تورم در پاهای پایین‌تر شما می‌شود و خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش می‌دهد. با این حال، هنوز هم رگه‌ای پا قابل‌مشاهده خواهید داشت.

اگر شما به جوراب‌های فشرده نیاز دارید، یک متخصص پوست می‌تواند شما را معاینه کند تا اندازه مناسب و فشار مناسب را به دست آورید.

درمان‌های لیزری:

از لیزر برای درمان رگ های واریسی عنکبوت و کوچک استفاده می‌کنند. در طی درمان لیزر، متخصص پوست شما نور لیزر را بر روی رگ هدایت می‌کند.

نور لیزر می‌تواند رگ را بدون آسیب زدن به پوست شما نابود کند.

ممکن است رگ‌های کوچک مدل عنکبوتی بلافاصله بعد از درمان ناپدید شوند. رگ‌های عنکبوتی بزرگ‌تر و تیره خواهند شد و احتمالاً آن‌ها را برای ۱ تا ۳ ماه قبل از اینکه ناپدید شوند، خواهید دید. برای پاک‌سازی کامل، ممکن است نیاز به ۳ یا چند روش درمانی داشته باشید.

اکثر بیماران روز بعد می‌توانند به سر کار و بسیاری از فعالیت‌های طبیعی خود باز گردند.

بعد از هر درمان، برخی از بیماران باید جوراب‌های فشرده‌شده را برای مدتی کوتاه بپوشند

 

ارسال شده در تاریخ 28 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,039
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.