از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی و نشاط فرد و جامعه

از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی و نشاط فرد و جامعه

از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی , نشاط فرد و جامعه ,شربت ضعف اعصاب و از بین برنده غم و اندوه ,راههای از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی و نشاط ,تغذیه مناسب ازبین رفتن اندوه و افزایش انرژی , افزایش نشاط , افزایش انرژی , کارهای شاد, روحیه شاد , داشتن روحیه شاد , دوری از غم و اندوه

 

شیره_انگور و کمی زعفران به صورت شربت ضعف اعصاب و غم و اندوه را از بین می‌برد و چاق کننده است

? بوییدن اسانس مرزنجوش موجب از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی و نشاط فرد شود

از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی , نشاط فرد و جامعه ,شربت ضعف اعصاب و از بین برنده غم و اندوه ,راههای از بین رفتن اندوه و افزایش انرژی و نشاط ,تغذیه مناسب ازبین رفتن اندوه و افزایش انرژی

 پوشیدن لباس های روشن

رنگ ها در روحیه انسان، تأثیر بسزایی دارند و عکس العمل های گوناگونی را برمی انگیزند. رنگ روشن، شادی آفرین است و در اسلام نیز توجّه زیادی به پوشیدن لباس های روشن شده است؛ به گونه ای که در قرآن کریم به شادی آور و نشاط آور بودن رنگ زرد، اشاره شده است.

بهترین رنگ ها در جامه، سفید است و بعد از آن، زرد و بعد از آن، سبز و بعد از آن، قرمز روشن و کبود و عدسی. پوشیدن لباس قرمز تیره، مکروه است؛ به ویژه در نماز. پوشیدن جامه سیاه، کراهت شدید دارد؛ مگر در عمامه، عبا و کفش و اگر عمامه و عبا هم سیاه نباشند، بهتر است.

 تغذیه سالم و برخی خوراکی ها

تغذیه سالم و کامل (شامل پروتئن ها به اندازه کافی، کربوهیدرات، ویتامین های مهم حیاتی، عناصر شیمیایی حیاتی، مواد معدنی، فیبرها و چربی کم)، نه تنها اندام و وضع جسمانی را بهبود می بخشد، بلکه تأثیرات مثبتی بر زندگی گذارده، می تواند شادی آور باشد.

استفاده از عطر و بوی خوش

استفاده از بوی خوش، یکی از عوامل نشاط آور است که در روابط انسان ها با یکدیگر نیز تأثیر شگرفی دارد. امام رضا علیه ااسلام عطر زدن و خوشبو بودن را از اخلاق پیامبران و مایه شادابی معرّفی کرده است.

وی همچنین فرمود: سزاوار نیست که مرد بوی خوش را در هر روز ترک کند و اگر هر روز نمی تواند، هر دو روز یک بار و اگر این را نیز نمی تواند، در هر روز جمعه نباید آن را ترک کند.

 امنیت

یکی از بسترهای لازم برای لذّت بردن از زندگی و شادکامی، وجود امنیت است؛ زیرا زندگی انسان بدون امنیت، جلوه ای نخواهد داشت. امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مورد رابطه میان امنیت و شادمانی می فرماید: «هر شادی، نیاز به امنیت دارد».

اعتدال در زندگی

انسان نیازهای جسمی و روحی مختلفی دارد که تنها با برآورده کردن مطلوب و متعادل آنها، حس شادی و فرح به وی دست می دهد؛ زیرا تنها در صورت هماهنگی و تعادل بین آنهاست که روان وی سالم و آثار شادمانی در جسم و روحش پدید خواهد آمد.

ارسال شده در تاریخ 16 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,633
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.