از شیر گرفتن نوزاد راهکار شما برای از شیر گرفتن نوزاد چیست؟

از شیر گرفتن نوزاد راهکار شما برای از شیر گرفتن نوزاد چیست؟

از شیر گرفتن نوزاد

?راهکار شما برای از شیر گرفتن نوزاد چیست؟

?از نظر طب سنتی ایرانی بهترین زمان از شیر گرفتن کودکان بهار و پاییز است. در حقیقت هوای معتدل برای از شیر گرفتن کودک زمان مناسب‌تری است.
?غذای مناسب برای از شیرگرفتن کودک در هوای گرم،دوغ شیرین برای رفع تشنگی برنج،ماست و نان است و باید از غذاهای بسیار چرب پرهیز کنید.
?بهتر است برای از شیر گرفتن غذای کمکی کودک را افزایش دهید تا اشتهای کودک به شیر مادر کمتر شود و سپس کم کم شیر مادر را کم کنید.
?شیر کودک به تدریج کمتر شده و حذف شود تا بدن او فرصت تطابق با شرایط را داشته باشد
?از شیر گرفتن کودکان با افزایش میزان بروز اسهال در آنها مرتبط است و یک دوره آسیب پذیری نسبت به اسهال بلافاصله بعد از ختم شیردهی وجود دارد، در صورتی که از شیر گرفتن تدریجی و صحیح انجام شده باشد خطر ابتلا به اسهال به میزان قابل توجهی کم می‌شود.
?اگر کودک به یاد پستان افتاد و بیقراری کرد ماده تلخ غیرمضر برپستان مالیده شود تا شیرخوار از تلخی آن، از پستان‌ها متنفر شود. باید توجه شود که ماده تلخ بی‌ضرر باشد تا اگر کودک از آن بخورد ضرری به او نرسد.از شیر گرفتن نوزاد
?یادتان باشد سرگرم کردن کودک و افزایش محبت به او از اصول مهم این دوران است.

از شیر گرفتن نوزاد,از شیر گرفتن کودک,راهکاربرای از شیر گرفتن نوزاد,زمان مناسب از شیر گرفتن نوزاد ,چگونهکودکخود را از شیر بگیریم,توصیه هایی برای از شیر گرفتن

چالش خداحافظی با شیر مادر نخستین قدم برای کمک به مستقل شدن و اجتماعی شدن بچه ها هم هست. استفاده نکردن از شیر مادر همانطور که یک قدم وجود بچه ها را از وجود مادر مستقل می کند روی دیگری هم دارد. مادرانی که نخواهند به موقع فرزندشان را از شیر بگیرند و کودکشان بیش از 2 سال شیر بخورد احتمال شخصیت وابسته به دیگران بودن را در فرزندشان به شدت تقویت می کنند..

از همسرتان بخواهید وقت بیشتری را با فرزندتان بگذراند. در دورانی که قصد دارید کودک را از شیر بگیرید، از او بخواهید به کودک غذا بدهد یا وقت هایی که شیر می خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد

یکباره کودکتان را از شیر نگیرید
بعضی مادرها از شیرگرفتن و کاستن از میل به مکیدن بچه ها را یکی می دانند و اگر قبلا بچه را وابسته به پستانک و شیشه شیر هم کرده اند، تصمیم به ترک یکباره آنها در مدت زمان کمی می گیرند که این شیوه درستی نیست و هرکدام مدت زمان خاص خود را برای قطع وابستگی می خواهد.

موارد زیر کمک می‌کند تا زمانی‌که کودک را از شیر می‌گیرید، حس آرامش را در او ایجاد کنید

ارتباط پوستی با کودک را حفظ کنید؛
به کودک آرامش دهید؛
با کودک بازی کنید، برایش آواز بخوانید و او را بیرون ببرید؛
کودک را در آغوش بگیرید و به‌آرامی تکان دهید؛
از شیر گرفتن نوزاد  درصورتی‌که کودک دندان درآورده است می‌توانید حلقه‌های لاستیکی مخصوص گاز گرفتن را در فریزر سرد کنید و به کودک بدهید؛
شیوه‌ی جدیدی برای خواباندن کودک پیدا کنید تا کودک به‌راحتی به خواب برود.

می‌توانید از افراد دیگر یا مراقب برای آرام‌کردن کودک استفاده کنید. زمانی‌که نوزادان از شیر گرفته می‌شوند، ممکن است به‌شدت تلاش کنند تا از شیر مادر تغذیه کنند. در این مواقع اجازه دهید تا فرد دیگری به کودک غذا دهد یا او را آرام کند؛ این روش می‌تواند به‌طور واضح موجب کاهش استرس مادروپدر شود

از شیر گرفتن نوزاد
بعضی از مادران که شوق دارند هرچه زودتر فرزندشان از آب و گل دربیاید و کمی از آنها مستقل تر شود، ممکن است بلافاصله بعداز به پایان بردن دوران شیردهی، به از پوشک گرفتن کودک اقدام کنند اما این فاصله کم بچه ها را به لجبازی و ناآرامی سوق می دهد و در درازمدت آسیب رسان است.

ارسال شده در تاریخ 10 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,416
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.