استرس در بارداری چه حالت هایی را برای جنین و نوزاد پیش می آورد

استرس در بارداری چه حالت هایی را برای جنین و نوزاد پیش می آورد

مادرانی که در بارداری استرس دارند فرزند آن ها بعد از تولد کولیکی میشود !

کودک هایی که دچار دردهای کولیکی هستند بیشتر از 3 ساعت در روز و سه روز در هفته یا حتی بیشتر گریه میکنند.

استرس در بارداری , اضطراب در دوران بارداری, تاثیر استرس و اضطراب بر نوزاد بعد از تولد,اگر شما هم به عنوان یک زن باردار فکر می کنید که استرس زیادی متحمل شده

اضطراب بارداری چه عوارضی دارد؟

تحقیقات نشان داده است که استرس ها و اضطراب بارداری طولانی مدت می تواند موجب سقط زودهنگام، مرده زایی، وزن بسیار پایین هنگام تولد و زایمان های زودرس شود. ضمن اینکه اضطراب در دوران بارداری می تواند زمینه را  برای ابتلای کودک به بیماری های روانی چون افسردگی، ناآرامی و بیش فعالی را فراهم می کند. برخی تحقیقات از افزایش جنب و جوش جنین در شکم مادر خبر داده اند. این مساله شاخص مهمی است که نشان می دهد استرس مادر موجب درک تجربه ناخوشایند در جنین می شود و از نظر فیزیولوژیک وی را ناآرام می کند.

نقش خانواده در کمک به زن باردار برای کنترل و کاهش استرس از اهمیت بالایی برخوردار است، در زمان بروز بلایای طبیعی از دعوا و وارد آوردن استرس شدید به مادر باردار باید خودداری و اگر مادر باردار دچار استرس و بالا رفتن تپش قلب یا شوک شد، باید به سرعت به مراکز درمانی انتقال داده شود.

تولد زودرس نوزادان با استرس مادر باردار:

ایجاد استرس بیش از حد در بدن زنان باردار می تواند در بسیاری از موارد باعث تولد زودرس نوزادان این افراد شود.

 استرس مادر و داشتن وزن کم نوزادان در زمان تولد:

یکی دیگر از اثرات وجود استرس در بدن زنان باردار، داشتن وزن کم نوزادان آن ها در هنگام تولد است. در واقع، مادرانی که دچار استرس و اضطراب زیادی هستند، فاقد مکانیسم مقابله با این حالت بوده و ممکن است افزایش وزن در نوزادان آن ها بسیار کم باشد. به همین دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که وجود استرس بیش از حد در زنان باردار می تواند وزن نوزاد متولد نشده آن ها را تحت تاثیر خود قرار داده و سلامت این جنین ها را از بین ببرد.

 استرس مادر باردار باعث بروز اختلالات خاص در خواب نوزادان:

جالب است بدانید که نتایج مطالعات اخیر محققان نشان داده است زنانی که در دوران بارداری خود از استرس مزمن رنج می برند، به احتمال زیاد فرزندان آن ها هم در هنگام تولد مبتلا به اختلالات خواب خواهند شد.

 بروز مسائل رفتاری در نوزادان با وجود استرس در زنان باردار:

نوزادانی که از زنان مضطرب متولد می شوند، ممکن است در آینده از مسائل رفتاری کودکانه رنج ببرند.

 عدم رشد مغز نوزادان متولد شده از مادران پر استرس:

وجود استرس بیش از حد در زنان باردار می تواند روند رشد مغز جنین داخل رحم این افراد را تغییر داده و منجر به بروز عوارض بعدی در زندگی آینده این نوزادان شود.

چگونه می توان با استرس دوران بارداری مبارزه کرد؟

هنگامی که زنی باردار می شود، تنش های روزمره زندگی هم می تواند به طور معجزه آسایی بر روی سلامت او و جنبن داخل رحمش تاثیر بگذارد! داشتن مشاغل پراسترس، رفت و آمد به دفتر کار در اوج ترافیک و وجود مشکلات زناشویی دلایلی هستند که تاثیرات بی حد و حصری در احساسات زنان باردار گذاشته و منجر به بروز استرس در بدن این افراد می شوند. البته، یادتان باشد که در چنین مواردی، با اضافه شدن برخی شرایط سخت به زندگی هم ترشح هورمون های بارداری با سرعتی نزدیک به انفجار افزایش می یابد، که این حالت برای جنین داخل رحم غیر قابل تحمل خواهد بود!

 داشتن تغذیه خوب، در زمان مناسب برای مبارزه با استرس بارداری

 ورزش کردن منظم زنان باردار و کاهش استرس بارداری

کنترل استرس بارداری با تعمق کردن و تمرکز زنان باردار

 داشتن سرگرمی راهی برای دوری از استرس بارداری

 بحث کردن با زنان باردار

ارسال شده در تاریخ 2 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,281
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.