استشمام بوی چمن تازه و تاثیرات شگفت انگیز آن بر شاد بودن

استشمام بوی چمن تازه و تاثیرات شگفت انگیز آن بر شاد بودن

استشمام بوی چمن تازه

هر صبح درفضای سبز تنفس کنید !?

استشمام «بوی چمن تازه» باعث تقویت حافظه وپیشگیری از زوال عقل میشود.

بعلاوه محققان معتقدند این رایحه باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی آرامش بخش درمغزمیشود.

استشمام بوی چمن تازه,تاثیر تنفس در میان سبزه ها ,نفس کشیدن در هوای تازه و تاثیراتش , بوی چمن تازه و شاد بودن,استشمام بوی چمن تازه و حفظ سلامتی

شادی چه بویی دارد؟ آیا می توان حال خوش و رضایت را داخل یک بطری ریخت و در موقع نیاز استفاده کرد؟ علم ثابت کرده است که چیزی به اسم رایحه شادی آفرین وجود دارد یعنی رایحه‌هایی وجود دارند که بلافاصله حال شما را بهتر می‌کنند. این رایحه‌ها معمولا در طبیعت وجود دارند و در عطرها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچند حس بویایی هر شخص الگوی خاص خود را دارد اما رایحه‌هایی وجود دارند که تقریبا روی همه انسان ها اثر مشابهی دارند و یک رایحه شادی آفرین شمرده می‌شوند.

بوی علف تازه و افزایش حافظه

بوی علف تازه باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی در مغز می شود که این ترکیبات، احساس رضایت مندی و آرامش را برای شما به ارمغان خواهندآورد. محققان ثابت کرده اند تاثیر مثبت بوی چمن تازه بر مغز انسان به اندازه ای است که می تواند باعث تقویت حافظه و پیشگیری از زوال عقل شود. همین جاذبه روانی عطر چمن تازه است که باعث می شود همه ما ناخودآگاه تمایل به وقت گذرانی در طبیعت و نشستن روی چمن ها داشته باشیم.

دانشمندان ثابت کرده‌اند بویی که از چمن‌های تازه کوتاه شده استشمام می‌شود یک ماده شیمیایی است که گیاه چمن هنگام احساس خطر از خود آزاد می‌کند و در واقع نشانه استرس گیاه است. اما در مطالعه‌ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شد مشخص شد که این هورمون استرس گیاهی روی مغز شما اثر معکوس دارد و هورمون استرس انسانی را کنترل کرده و باعث آرام تر شدن شما می شود. این مساله می تواند تا حدی ریشه روانی هم داشته باشد چون بوی چمن تازه کوتاه شده یادآور خاطرات شیرین کودکی و بازی های این دوران در محیط های باز است و افرادی که چنین خاطراتی از دوره کودکی خود دارند اثر شادی بخش این رایحه را بیشتر احساس می کنند.

ارسال شده در تاریخ 18 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,413
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.