استفاده سنگ پا بعنوان لایه بردار پاشنه پا و دیگر مزایای آن

استفاده سنگ پا بعنوان لایه بردار پاشنه پا و دیگر مزایای آن

استفاده سنگ پا

اگرچه سنگ پا بعنوان لایه بردار پاشنه پا استفاده میشود !

?اما تحقیقات ثابت کرده است باعث
رفع مشکلاتی مانند سردرد ، مشکلات اعصاب و مغز و حتی چربی سوزی و تنظیم قند خون میشود !

لایه برداری با سنگ پا

پوست خود را در آب گرم خیس کنید: سنگ پا همان طور که از نامش پیداست بیشتر برای از بین بردن سلول های مرده در کف پا به خصوص پاشنه پا کاربرد دارد اما برای قسمت های دیگر مثل آرنج یا زانو که دچار خشکی شدید و تیرگی و ترک شده باشند می توان از آن استفاده کرد. این کار را می توانید در انتهای استحمام خود انجام دهید تا این که ناحیه مورد نظر خود را در آب گرم خیس کنید و مطابق دستورات زیر عمل کنید.

استفاده سنگ پا

استفاده سنگ پا ,سنگ پابعنوان لایه بردار پاشنه پا , مزایای سنگ پا,فواید استفاده از سنگ پا,لایه برداری با سنگ پا,روش نگهداری از سنگ پا,رفع سردرد با سنگ پا زدن

صبر کنید تا پوست خشک و مرده نرم شود: چند دقیقه ناحیه مورد نظر را داخل آب گرم نگه دارید تا سلول های مرده سطح پوست نرم شوند و جدا کردن آن ها آسان تر شود. اگر همچنان سطح پوست خشک است باز هم صبر کنید و در صورت نیاز مجددا آب را گرم کنید.
سنگ پا را خیس کنید: خیس کردن سنگ پا کمک می کند تا بهتر روی سطح پوست حرکت کرده و به پوست آسیبی نرساند. برای خیس کردن سنگ پا آن را زیر شیر آب گرم بگیرید و یا همزمان با پوست خود آن را نیز داخل آب بیندازید.
آن را به آرامی روی ناحیه خشک بمالید:حال سنگ پا را بردارید و روی پوست خیس خورده خود بکشید. خواهید دید که سلول های مرده پوست به آرامی از سطح آن جدا می شوند و پوست تازه از زیر آن بیرون می آید.
پوست را آبکشی کرده و مجددا تکرار کنید: اگر هنوز از نتیجه راضی نیستید پوست و سنگ پا را آبکشی کنید و مرحله قبلی را مجددا تکرار کنید. این بار از سطح دیگر سنگ پا استفاده کنید چون سطحی که در مرحله قبل به کار بردید کارایی کمتری دارد.
از مرطوب کننده استفاده کنید: پس از آن که پوست های مرده کاملا از سطح بدن جدا شد آن را بشویید و خشک کنید سپس بالافاصله از یک مرطوب کننده قوی مثل روغن نارگیل یا وازلین استفاده کنید تا رطوبت و نرمی پوست به سرعت از بین نرود. این کار را چند وقت یکبار انجام دهید تا پوست صاف و سالمی داشته باشید.استفاده سنگ پا

داشتن پاهای زیبا اب استفاده سنگ پا

اگر می‌خواهید پاهای زیبایی داشته باشید توصیه می‌شود حداقل دومرتبه در هفته و بهتر است شب‌هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

نکته: حتما از سنک پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید. زیرا ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود.

حتما بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک نگه دارید زیرا محیط مرطوب باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود.پس تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

استفاده سنگ پا ,سنگ پابعنوان لایه بردار پاشنه پا , مزایای سنگ پا,فواید استفاده از سنگ پا,لایه برداری با سنگ پا,روش نگهداری از سنگ پا,رفع سردرد با سنگ پا زدن
فواید استفاده از سنگ پا

چون کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا ، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می کند لذا این کار می تواند در تسکین سردردهای شدید ، دردهای سیاتیکی، درد معده و …کمک شایانی کند.

برطرف کردن کوفتگی بدن و سردرد با سنگ پا زدن

از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می توان به این مورد اشاره داشت که چرک پا را تمیز می کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می شود همچنین برای برخی از انواع سردرد و اکثر بیماری های مغزی بسیار سودمند است به خاطر اینکه ماده را از قسمت های بالا تر به سمت قسمت های پایین بدن می کشاند و اگر سنگ پا ، خشن تر باشد جذب ماده زیاد تر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

روش نگهداری از سنگ پا

هر از گاهی برای ضدعفونی ، سنگ پای شخصی خود را به مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچها و میکربهای موجود از بین بروند و تحت هیچ شرایطی سنگ پا را پس از استفاده ، در حمام نگهداری نکنید چون در چنین وضعیتی، فضای لازم باری رشد میکروبها فراهم می شود.

ارسال شده در تاریخ 10 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,284
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.