افزایش استحکام دندان تاثیر تغذیه برسلامت و استحکام دندان ها

افزایش استحکام دندان تاثیر تغذیه برسلامت و استحکام دندان ها

افزایش استحکام دندان

✅جویدن خیار، سیب، کلم و هویج باعث افزایش استحکام دندان های کودکان میشود.

به مقدار کافی ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C برای سلامت دهان ضروری است و نیز ضد بیماری است. این ویتامین باعث تقویت رگ های خونی بافت پیوندی دهان که باعث استحکام دندان ها در لثه است، می شود. همچنین ضد التهاب است و از التهاب لثه جلوگیری می کند. می توانید ویتامین C مکمل یا میوه ها و سبزیجات و حبوبات مصرف کنید.

افزایش استحکام دندان, تاثیر تغذیه برسلامت و استحکام دندان ها,راه‌های سفیدی و استحکام دندان‌ها,تقویت دندان ها,راههای طبیعی تقویت دندان ,تغذیه و استحکام دندان

به مقدار کافی کلسیم مصرف کنید. کلسیم فقط برای استحکام استخوان ها نیست بلکه شامل دندان ها هم می شود. دندان ها در استخوان فک قرار گرفته اند. ضعیف شدن این استخوان باعث لق شدن دندان ها می شود. پس با خوردن لبنیات مثل ماست، شیر، و پنیر که سرشار از کلسیم است و همین طور ماهی مثل ماهی ساردین، ماهی تن و ماهی قزل آلا، کلسیم کافی دریافت کنید.

تاثیر رژیم غذایی بر دندان

کمبود مواد مغذی تاثیر غیرقابل جبرانی روی بافت های در حال رشد دندان دارد. رژیم غذایی در ۲ مرحله از شکل گیری دندان موثر است.افزایش استحکام دندان

*قبل از دندان در آوردن: وضعیت غذایی می تواند روی ترکیب شیمیایی، ساختار و اندازه دندان تاثیر بگذارد. در صورت سوءتغذیه اولیه، دندان کودک به پوسیدگی مستعد می شود. علاوه بر آن، کمبود تغذیه یا مسمومیت در طول عمر روی عملکرد و درمان بافت های دهانی تاثیر می  گذارد به عنوان مثال کمبود فلوراید در بدن باعث مستعدتر شدن مینای دندان به پوسیدگی می شود در حالی که مصرف بیش از حد فلوراید منجر به ایجاد لکه های سفید و تیره روی دندان می شود.

*پس از در آمدن دندان: رژیم و عادت های غذایی روی پوسیدگی دندان تاثیر می گذارد؛ در واقع انتخاب غذا می تواند روند پوسیدگی را سریع تر یا کمتر کند. عواملی مانند تعداد دفعات غذا خوردن و نشاسته های قابل تخمیر شدن با تاثیر بر فعالیت باکتری موجود روی پیشرفت پوسیدگی اثر می گذارد. مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر به تقویت دندان ها کمک می کند. مصرف مکرر مواد غذایی اسیدی یا نوشیدنی هایی مانند نوشیدنی های گازدار باعث فرسایش مینای دندان می شود.

افزایش استحکام دندان, تاثیر تغذیه برسلامت و استحکام دندان ها,راه‌های سفیدی و استحکام دندان‌ها,تقویت دندان ها,راههای طبیعی تقویت دندان ,تغذیه و استحکام دندان

راه های طبیعی تقویت دندان و افزایش استحکام دندان :

* شیر و لبنیات مانند پنیر که غنی از کلسیم و فسفر است، برای تقویت مینای دندان لازم است. متخصصین توصیه می کنند تا روزانه حداقل سه لیوان شیر بخورید و یا از محصولات لبنی استفاده کنید.
*سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند کلم بروکلی، برگ چغندر و … که سرشار از ویتامین k است، در شکل گیری استخوان تاثیرگذار است. اسفناج غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین A، C، K، منیزیم، کلسیم و فسفر است و باعث تقویت دندان می شود.

*ماهی مانند ساردین منبع عالی ویتامین D، کلسیم و فلوراید است و در حفظ سلامت دندان ها موثر است. همچنین ماهی ها دارای امگا3 بوده و می توانند در باقی نقاط بدن نیز به شما کمک کنند.

* شیرسویا که منبع عالی کلسیم است، انتخاب مناسبی برای افرادی است که به شیر گاو حساسیت دارند یا قادر به تحمل لاکتوز نیستند. * مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مانند گوشت، طیور، ماهی، تخم مرغ و … بسیار مفید است.افزایش استحکام دندان

آب و چای سبز بنوشید. آب باعث شستشوی دهان و دندان می شود و غذای باقی مانده بین دندان ها را خارج می کند. بعد از غذا، اگر نمی توانید مسواک بزنید، حتماً آب غرغره کنید. چای سبز ضد باکتری است. نوشیدن چای سبز جلوی پوسیدگی دندان را می گیرد. همچنین کمتر باعث رنگ گرفتن دندان ها می شود.

مالیدن پوست گردو به دندان‌ها باعث جلوگیری از پلاک‌ها و پوسیدگی‌های دندان و کاهش خطرات عفونت لثه می‌شود. عسل هم می‌دانید که کلسیم و فسفر و فلورایدهای مختلف دارد که برای دندان بسیار مفید است و استفاده از آن هر 10 روز؛ دو و سه روز هم این اتفاق بیافتد و مداومت به این کار می‌تواند کمک کننده باشد.

ارسال شده در تاریخ 5 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,416
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.