افزایش عمر گل ها برای دوستداران گل و گیاه توصیه های بینظیر و کاربردی

افزایش عمر گل ها برای دوستداران گل و گیاه توصیه های بینظیر و کاربردی

افزایش عمر گل ها ,روش های افزایش عمر گل ها, گلدانها , گلدان , روش نگهداری گل و گلدان , گل و گیاه گل و گیاه

برای دوستداران گل و گیاه ?

جهت افزایش عمر گل ها

✍? در آب گلدانها کمی سرکه طبیعی بریزید❗️
✍? یک عدد قرص آسپرین را در آب حل کنید و هر چند وقت یکبار به گلدانها بدهید❗️

افزایش عمر گل ها ,روش های افزایش عمر گل ها, گلدانها , گلدان , روش نگهداری گل و گلدان , گل و گیاه گل و گیاه

راز اول: وقتی گل رز می خرید، قسمتی از گل که گلبرگ ها به ساقه چسبیده اند را آرام فشار دهید. اگر نرم و شل بود یعنی این گل تازه نیست و نباید آن را بخرید. اگر سفت بود، این رز تازه است.

گل فروش ها معمولاً گل ها را داخل سطل آب و در جای خنک و سرد نگهداری می کنند. دمای پایین باعث می شود که گل تازه بماند و آب آن را زنده نگه می دارد. بدون آب گل ها فوراً پژمرده می شوند.

راز دوم: اگر قبل از خریدن گل ها و گذاشتن آنها در گلدان، وقت زیادی دارید، بهتر است که هر کدام از آنها را در محفظه های آب جداگانه بگذارید و یا از قبل برنامه ریزی کنید و سطل آبی همراهتان داشته باشید یا حداقل به دور ته گل ها حوله خیسی بپیچید.

وقتی به خانه رسیدید گل ها را بررسی کنید. این خصوصاً در مورد رزها صادق است.

گلبرگ ها و برگ های شدیداً پژمرده را جدا کنید.

راز سوم: برگ های پایین ساقه که با گذاشتن در گلدان زیر آب فرو می روند را جدا کنید. این باعث می شود که آب گلدان تمیزتر و صاف تر بماند.

سپس نگاهی به ساقه ها بیندازید. گاهی می بینید که در آنها سوختگی و خشکی شدید وجود دارد. گلفروش ها مرتباً آب گلدان ها را عوض می کنند و بریدن ساقه ها را به ما واگذار می کنند. زمان بریدن انتهای ساقه رسیده است!

3 تا 5 سانت از پایین ساقه را ببرید و به برش انتهایی زاویه ای 45 درجه بدهید و سپس در گلدان بگذارید. این کار باعث می شود که هوای اضافه وارد ساقه ها نشود.

راز چهارم: بریدن کمی از انتهای ساقه در هر روز خوب است و باعث می شود که گل ها میزان ثابتی از مواد غذایی و آب دریافت کنند.

گلفروشان می گویند برای بریدن ساقه ها قیچی ساقه ها را له می کند و به انتهای ساقه آسیب می زند و نمی گذارد که گل از گلدان آب جذب کند.

ارسال شده در تاریخ 6 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,883
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.