بدترین حالت خواب و خطرات و عوارضی که درپی دارد

بدترین حالت خواب و خطرات و عوارضی که درپی دارد

بدترین حالت خواب ؛خوابیدن روی شکم است !

?فشار زیادی به ستون فقرات واندام های داخلی وارد کرده و باعث درد کمر میشود

?اگر نمیتوانید به حالت دیگری بخوابید زیر لگن تان بالش قرار دهید

 

خوابیدن

روی شکم خطراتی را در پی دارد که در ادامه به آن می پردازیم…

 نوشتن رپرتاژ آگهی

نوشتن رپرتاژ آگهی

خیلی از افراد را می شناسیم که هنگام خواب بسیار حرکت می کنند و از جایی به جای دیگر بر روی زمین جابه جا می شوند. شکل های گوناگون خواب را افراد تجربه می کنند که در این میان شایع ترین آنها حالت هایی مثل حالت درختی و یا به روی شکم و از این قبیل هستند که طبق گفته روانشناسان اینها همه نشانگر رفتارها و حالات شخصی هستند.

از روح و روان که بگذریم به سلامت جسم می رسیم که خواب بخش مهم در این مسئله است که اگر به درستی صورت نگیرد نتیجه معکوس خواهد داشت.

یکی از عادات نادرست افراد هنگام استراحت، خوابیدن روی شکم است. خوابیدن در این حالت می تواند میزان خرخر کردن را کاهش دهد و آپنه خواب را از بین ببرد اما فشار زیادی به کمر و گردن وارد می کند.بدترین حالت خواب

بدترین حالت خواب, خطرات و عوارضخوابیدن به شکم ,خوابیدن،مدل خوابیدن،حالت‌های خوابیدن ، خوابیدن به پشت ، خوابیدن به پهلو ، خوابیدن روی شکم ,بهترین مدل خوابیدن

مفید برای: خر و پف
مضر برای: دندان قروچه، بی‌حسی و درد در دست‌ها
خوابیدن به روی شکم می‌تواند در پیشگیری از خر و پف نقش زیادی داشته باشد زیرا در این حالت عضلات گلو بر اثر نیروی جاذبه مسیر تنفسی را سد نخواهند کرد اما اگر فردی عادت به دندان قروچه حین خواب داشته باشد، این وضعیت می‌تواند ضررهای زیادی داشته باشد. اگر شما روی شکم خود بخوابید، فک پایین جلوتر از وضعیت طبیعی خود قرار خواهد گرفت و اگر در این حالت دندان قروچه کنید، فشار زیادی به دندان‌های پایینی وارد می‌شود.بدترین حالت خواب
همچنین این حالت باعث بروز مشکلات عصبی در قسمت بالایی بدن خواهد شد. زمانی که روی شکم خوابیده‌اید، فشار بالش روی گردن بسیار کم یا بسیار زیاد خواهد بود و تنظیم ستون فقرات به راحتی به هم می‌خورد. این موضوع می‌تواند فشار روی سیستم عصبی را به‌خصوص در افراد مسن بیشتر از حد معمول کند. این شکل خوابیدن سبب می‌شود که فرد ناخودآگاه سر خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند که باز هم به بیشتر شدن فشار به این قسمت‌ها کمک می‌کند.
همراه با افزایش سن، کانال‌هایی که مسیر عبور عصب‌های بدن هستند باریک‌تر می‌شوند و خوابیدن به این شکل می‌تواند به بدتر شدن این وضعیت کمک کند. دقیقا به همین دلیل است که سالمندان معمولا از بی‌حس شدن انگشتان دست و احساس سوزش در آن‌ها شکایت می‌کنند.
توصیه‌های بهتر: بهتر است از تشک‌های نرم استفاده کنید تا شکل بدن‌تان را هنگام خواب به‌خود بگیرند. در این وضعیت ستون فقرات شما هم در حالت صاف‌تری قرار می‌گیرد و فشار کمتری را متحمل خواهد شد. همچنین می‌توانید از یک بالش بلند استفاده کرده و آن را به شکلی زیر خود قرار دهید که از ناحیه شکم تا شانه‌ها را بپوشاند. این به کاهش خمیدگی ستون فقرات و کم شدن فشار در این قسمت‌ها کمک می‌کند.

بهترین طرز خوابیدن: به پهلو

یک حقیقت جالب: اکثریت آمریکایی‌ها (۶۳ درصد) ترجیح می‌دهند به پهلو بخوابند.

در این طرز که به پهلو می‌خوابید، باید کمی به کمرتان انحنا دهید، زانوهای‌تان را خم و دست‌ّهای‌تان را نیز جمع کنید. بسیاری معتقدند این حالت سالم‌ترین طرز خوابیدن است زیرا، مجاری تنفسی‌تان باز و انحنای طبیعیِ ستون فقرات‌تان حفظ می‌شود.

حتی بهتر است یک بالش را بین زانوهای‌تان قرار دهید تا بر باسن‌تان فشار کم‌تری وارد شود.بدترین حالت خواب

بر اساس پژوهش‌های اخیر در دانشگاه استونی‌بروک خوابیدن به پهلو در مقایسه با خوابیدن به پشت یا روی شکم، تاثیر بیش‌تری بر دفع مواد زائد مغزی دارد، و ثابت شده است این طرز احتمال پیشرفت آلزایمر و دیگر بیماری‌های عصبی را نیز کاهش می‌دهد. این یافته‌ها در جولای ۲۰۱۵ در مجله‌ی نوروساینس منتشر شد.

فرایند پاکسازی مغز، که دستگاه گلیمفاتیک نام دارد، مواد زائد را از مغز دفع می‌کند و این کار دقیقا شبیه فرایندی است که در آن دستگاه لنفاوی مواد زائد را از اندام‌های مختلف بدن پاک می‌کند. عملکردِ این فرایند در طول خواب بیش‌ترین تاثیر را دارد. ساختار مواد زائد مغزی بر فرایندهای مغز تاثیر منفی می‌گذارند، و اگر این مواد زائد به خوبی دفع نشوند، احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی افزایش می‌یابد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2zWKVbq
نوشته شده توسط در تاریخ 23 آذر 1397 با موضوع مطلب علمی | بازدید : 217
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *