بهبود خارش واژن روشهای خانگی رفع و درمان خارش واژن

بهبود خارش واژن روشهای خانگی رفع و درمان خارش واژن

بهبود خارش واژن

☘حمام آب نمک نیز می‌تواند خارش واژن را کاهش دهد.

نمک رشد میکروب عامل عفونت را کنترل می‌کند و در نهایت منجر به کاهش خارش و ناراحتی‌های دیگر می‌شود

بهبود خارش واژن, روشهای خانگی درمان خارش واژن,درمان خارش واژن ,ترفندهای رفع خارش واژن, درمان موثر خارش واژن,درمان خارش و سوزش واژن,طب سنتی در رفع خارش واژن

درمان خارش واژن و نسخه های گیاهی و خانگی برای درمان سریع سوزش و خارش واژن

زنان در تمام سنین هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند . خارش ، سوزش یا تحریک در ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . سوزش و خارش واژن مشکلی است جدی که بایستی درمان شود.درمان خارش واژن

از آنجایی که ناحیه تناسلی می تواند بستر انواع میکروب ها و بیماری های جدی باشد درمان خارش واژن و سوزش را دقیق انجام دهید.در حقیقت خارش واژن (ناحیه تناسلی زنان) مشکلی است که هر خانمی یکبار در عمر ان را تجربه میکند و می داند که این مشکل بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

خارش واژن را به روش های مختلف می توان درمان کرد. سوزش و خارش واژینال یکی از مشکلاتی است که بایستی در درمان آن جدی بود.

درمان سریع خارش واژن و سوزش واژن در خانه

به سراغ راه و روش های خانگی برای درمان سوزش و خارش واژن می رویم.راه و روش هایی که بایستی به دقت و درستی استفاده شوند تا نتیجه بخش باشند.

برای درمان سوزش و خارش واژن آلوئه ورا را امتحان کنید

آلوئه ورا غنی از ویتامین سی و آمینو اسید و دیگر مواد معدنی ضروری برای بدن است.ژل آلوئه ورا سلول های آلوده را نابود می کند و همچنین نوشیدن منظم آب آلوئه ورا سیستم ایمنی بدن را تقویت و کاندیدای رشد میکروب و عفونت را در بدن شما را کاهش می دهد.بهبود خارش واژن

سیر درمانی عالی برای خارش و سوزش واژن

مصرف سیر به طور مرتب فاکتورهای ایجاد میکروب و عفونت را در بدن نابود می کند و به طبع از بروز بیماری های عفونی جلوگیری می شود.

برای درمان عفونت و خارش واژن می توانید حبه ای از سیر را داخل یک گاز تمیز بپیچید و مثل یک تامپون در دهانه حفره واژن قرار دهید تا با از بین بردن عفونت واژن منجر به درمان خارش واژن شود.

روغن سیر هم موثر است ؛ چند قطره از روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین ای رقیق کنید و به محل بمالید. بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. تکرار 2 بار در هفته با این روش خارش وازن را درمان کنید.

بهبود خارش واژن, روشهای خانگی درمان خارش واژن,درمان خارش واژن ,ترفندهای رفع خارش واژن, درمان موثر خارش واژن,درمان خارش و سوزش واژن,طب سنتی در رفع خارش واژن

کمپرس سرد

برای این‌که فورا از خارش واژن خلاص شوید، از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس سرد به بی‌حس کردن این منطقه و کاهش خارش و التهاب کمک خواهد کرد.

– چند تکه یخ در یک پارچه تمیز قرار بدهید و آن را ببندید.بهبود خارش واژن
– بسته‌ی یخ را به مدت چند دقیقه روی واژن بگذارید.
– سپس آن را بردارید، به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره کمپرس را بگذارید.
– این کار را تکرار کنید تا زمانی که خارش متوقف شود.
– این درمان را هر زمانی که لازم است، انجام بدهید.

شما همچنین می‌توانید روزی چند بار ناحیه‌ی مهبل را با آب سرد بشویید.

ماست

ماست ساده و شیرین نشده‌ی دارای باکتری‌های خوب فعال، یکی دیگر از بهترین روش های درمان خارش و سوزش در داخل و اطراف مهبل (واژن) است. باکتری‌های خوب فعال می‌توانند گسترش عفونت را در بدن کنترل کنند. ماست همچنین به کشتن قارچ و باکتری‌های بد در واژن و ارتقاء رشد باکتری‌های خوب کمک می‌کند.

– یک تامپون (یا توپ پنبه) را به ماست آغشته کنید و آن را به مدت دو ساعت روی واژن قرار بدهید. این کار را دو بار در روز انجام بدهید تا زمانی که تسکین بیابید.
– همچنین، هر روز چند فنجان ماست ساده و شیرین نشده بخورید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضدباکتری و ضد قارچی است و از موثرترین درمان های طبیعی خارش و سوزش واژن به شمار می رود. سرکه سیب برای حفظ تعادل PH طبیعی واژن نیز مفید است.بهبود خارش واژن

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص را با 1 لیوان آب گرم مخلوط کرده و روزانه دو بار و به مدت چند روز از آن برای شستن واژن استفاده کنید.

روش دیگر: 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص را با 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 لیوان آب گرم مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید.

بهبود خارش واژن با عسل

عسل غیر پاستوریزه یکی دیگر از روش های درمان خارش واژن است. خواص ضد باکتری و ضد قارچ عسل کمک‌تان می‌کند تا از شر هر گونه عفونت میکروبی که می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود، خلاص شوید.

بهبود خارش واژن, روشهای خانگی درمان خارش واژن,درمان خارش واژن ,ترفندهای رفع خارش واژن, درمان موثر خارش واژن,درمان خارش و سوزش واژن,طب سنتی در رفع خارش واژن

– عسل غیر پاستوریزه را به عنوان یک پماد روی منطقه آسیب دیده استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند، و سپس یک حمام آب گرم بگیرید. دست کم دو بار در روز این درمان را تکرار کنید تا زمانی که علائم بهبودی پدیدار شود.
– همچنین، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل غیر پاستوریزه را با یک لیوان آب گرم دو بار در روز میل کنید.

۷. شنبلیله

شنبلیله به عنوان یک درمان خوب برای واژینوز باکتریایی در نظر گرفته می‌شود. همچنین اثبات شده است که این گیاه با عفونت قارچی که یکی از علل شایع خارش واژن است مبارزه کند. براساس یک مطالعه، شنبلیله نه تنها می‌تواند سطح pH ناحیه‌ی واژن را متعادل کند، بلکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

روش ۱: تخم شنبلیله و بهبود خارش واژن

– خیلی ساده، ۲ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در کمی آب خیس بگذارید و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند.
– صبح روز بعد، قبل از صبحانه، آب حاصل از خیس گذاشتن تخم شنبلیله را بنوشید.
– روش دیگر این است که می‌توانید ۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ خیس بگذارید.
– سپس، ترکیب آب و تخم شنبلیله را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید.
– برای رسیدن به بهترین نتیجه این نوشیدنی را دو بار در روز میل کنید.

روش ۲: پودر شنبلیله و بهبود خارش واژن

– مقدار مساوی پودر شنبلیله و ماست را با هم مخلوط کنید.
– سپس، این مخلوط را دوبار در روز مصرف کنید.
– این درمان خانگی را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که این اختلال به طور کامل از بین برود.

این در واقع یکی از بهترین روش‌های برای از بین بردن خارش واژن است که باید بدانید و از آن استفاده کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 21 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع عروس
بازدید : 2,605
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.