بهترین درمان استفراغ شدید درمان های خانگی حالت تهوع

بهترین درمان استفراغ شدید درمان خانگی حالت تهوع

بهترین درمان استفراغ شدید درمان خانگی حالت تهوع

در بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند وهیچ غذایی حتی آب را نمی توانند تحمل کنند و بلافاصله استفراغ می کنند، بهترین درمان شوید است

بهترین درمان استفراغ شدید, درمان خانگی حالت تهوع,درمان استفراغ ,درمان گیاهی استفراغ ,درمان استفراغ شدید ,درمان حالت تهوع,درمان سریع استفراغ ,حالت تهوع

راه‌هایی برای درمان فوری تهوع

دستشویی
اگر حالت تهوع دارید قبل از مصرف هر دارویی به دست‌شویی بروید. گاهی اوقات دلیل حالت تهوع و درد دل در افراد مختلف نیاز به اجابت مزاج است.

آب و مایعات
اغلب اوقات حالت تهوع با استفراغ همراه است. استفراغ باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود. وقتی بدن دچار کم‌آبی شود، حالت تهوع شدیدتر می‌شود.

نوشیدن نعناع، بابونه و یا چای زنجبیل با عسل اثر مثبتی در کم شدن حالت تهوع دارند.بهترین درمان استفراغ شدید

بهترین درمان‌های خانگی برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ

ریشه زنجبیل: از دیرباز در فرهنگ آسیایی از ریشه گیاه زنجبیل (زنجفیل) به عنوان ماده‌ای خوش طعم و شفابخش برای درمان مشکلات گوارشی استفاده میشده است. برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ می‌توانید یک تکه ریشه زنجبیل را در دهان گذاشته و بجوید. اگر نمی‌توانید تندی زنجبیل را تحمل کنید، همراه با آن یک قاشق عسل نیز میل کنید.

برگ نعنا: برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ، یک فنجان چای نعنا بنوشید. درست کردن چای نعنا بسیار ساده است فقط کافی است مقداری برگ نعنای خشک را داخل آب جوش قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را بنوشید. همچنین می‌توانید برگ سبز نعنا را بجوید.بهترین درمان استفراغ شدید

سرکه: شاید عجیب به نظر برسد اما سرکه می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را برطرف کند فقط حتما بینی خود را بگیرید زیرا بوی سرکه می‌تواند حالت تهوع شما را تشدید کند. به اندازه یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با آب رقیق کرده و با این محلول دهان خود را شستشو دهید. این کار از ادامه حالت تهوع جلوگیری کرده و مزه دهان شما را عوض می‌کند.

دارچین: دارچین یکی از موثرترین و بهترین درمان‌های خانگی برای ازبین‌بردن حالت تهوع و استفراغ است. به همین دلیل است که به زنان باردار در سه ماه اول بارداری توصیه می‌شود برای جلوگیری از حالت تهوع صبح‌گاهی، حتما از دارچین استفاده کنند. (برای استفاده از دارچین و دیگر داروهای گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمائید.) یک تکه چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش بیاندازید و بعد از ده دقیقه آن را در آورید و چای دارچین خود را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل نوش جان کنید. برای نتیجه گرفتن از این مورد، بهتر است سه بار در روز از این چای استفاده کنید.

دمنوش بابونه آماده کنید *بهترین درمان استفراغ شدید

بابونه نوعی گیاه دارویی است که از قدیم‌الایام و به مدت هزاران سال با هدف آرام کردن معده و تسکین ارگان­های گوارشی مورد استفاده قرار گرفته ­است. بابونه یک گیاه مهم برای تهیه‌ی نوعی دمنوش گیاهی است. این گیاه با ماهیت ایمنی که دارد، به طور گسترده‌ای در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک آرام‌بخش ملایم جهت درمان مشکلات معده استفاده می‌شود. بابونه معمولا با سایر انواع گیاهان سودمند ترکیب می‌شود تا درمان مناسبی برای سوزش سر دل، ناراحتی معده، استفراغ و حالت تهوع آماده شود. بنابراین، این گیاه نیز به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای استفراغ شناخته شده‌است. بابونه را به دلیل ماهیت ملایمی که دارد، می­توانید برای آرام کردن معده در هر زمانی که حس کردید قرار است استفراغ کنید، مصرف کنید.

بهترین درمان استفراغ شدید, درمان خانگی حالت تهوع,درمان استفراغ ,درمان گیاهی استفراغ ,درمان استفراغ شدید ,درمان حالت تهوع,درمان سریع استفراغ ,حالت تهوع

به علاوه، این گیاه حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و بادشکن است که کمک می‌کند سیستم گوارش شما به درستی عمل کند و تمام مشکلات مربوط به معده از جمله استفراغ را از بین می‌برد.

شما می‌توانید دمنوش بابونه را به عنوان ساده‌ترین روش برای درمان استفراغ مصرف کنید.

مایعات دیگر و بهترین درمان استفراغ شدید
پس از استفراغ نیازی نیست نوشیدن را تنها به آب محدود کنید. از دیگر مایعاتی که می توانید پس از استفراغ مصرف کنید می توان به نوشیدنی های ورزشی، ژلاتین، سودا، آب گوشت یا مرغ و آب سیب اشاره کرد. این قبیل مایعات می توانند معده را برای دریافت اندکی غذای جامد آماده کنند.
رژیم غذایی برات
رژیم غذایی برات (BRAT Diet) شامل موز، برنج، سس سیب، و نان تست می شود. این رژیم غذایی را پس از آغاز احساس گرسنگی – حدود شش تا دوازده ساعت پس از استفراغ – مصرف کنید. رژیم غذایی برات مقداری کالری در اختیار بدن قرار می دهد و موز می تواند ماده مغذی مهم پتاسیم که به واسطه استفراغ از بدن دفع می شود را تامین کند.
غذاهای سبک
اگر احساس می کنید معده شما می تواند شرایطی فراتر از مصرف رژیم برات را تحمل کند، مصرف غذاهای سبک را مد نظر قرار دهید که از آن جمله می توان به نودل ساده، سیب زمینی پخته، مافین انگلیسی، و نان تست بدون کره اشاره کرد. این غذاها باید کاملا ساده باشند و هیچ روغن، پنیر، سس یا کره ای به همراه آنها مصرف نشود. از دیگر غذاهای ساده می توان به منابع پروتئینی، مانند گوشت بوقلمون پخته یا گوشت مرغ آب پز یا کبابی اشاره کرد.

ارسال شده در تاریخ 20 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,276
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.