بهترین درمان شوره سر روشهایی برای رفع و رهایی از آن

بهترین درمان شوره سر روشهایی برای رفع و رهایی از آن

بهترین درمان شوره سر

زیبایی ?

درمان شوره سر
سفیده تخم مرغ را با نصف آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید.
پس از یک ساعت سر را به طور معمولی با آب و سرکه بشویید. ?

بهترین درمان شوره سر, روشهایی برای رفع و رهایی از شوره سر,درمان شوره سر, رفع و رهایی از شوره سر,درمان خانگی شوره سر, روشهایی برای رفع قطعی شوره سر,

شوره سر
در پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن لایه قدیمی، لایه های جدید جایگزین می شود و از سطح پوست به صورت سلول های مرده به بیرون ریخته می شوند.

هنگامی که تعداد سلول های مرده افزایش یابند و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست باشند، “شوره سر” را تشکیل می دهند.

شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره و استفاده از شامپوهای متنوع قابل کنترل است.

علل
شوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.

جوش شیرین اثرات بسیار قوی روی شوره سر دارد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و همانند شامپو از آن استفاده کنید

مصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن  مرتب ، استفاده از شامپوی نامناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

آسیب هایی که به پوست سر وارد می شوند، همچون سشوار زدن، فر بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن از دیگر عوامل ایجاد شوره سر است.

کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

آسپرین یکی از درمان های خانگی شوره سر

 آسپیرین :

دو عدو آسپرین بردارید و آنها را له کنید ، آن را پودر کنید و به شامپو معمولی خود اضافه کنید هنگام شامپو کردن، اجازه دهید 2 دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

سرکه سیب بهترین ماده برای درمان شوره سر

سرکه سیب:

کمی سرکه سیب بردارید و آن را با آب مخلوط کنید ، هر دوی سرکه سیب و آب باید با نسبت برابر مخلوط شوند.به خوبی آنها را مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن موها، مقدار کمی از مخلوط را در کف دست خود بریزید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید این روش را یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید
همانطور که خوردن غذاهای متعادل به تنهایی کمک نمی‌کند، تا شما وزن متعادلی داشته باشید و نیاز به ورزش کردن هم دارید. همچنین ورزش کردن می‌تواند به طرز شگفت انگیزی شما را در حفظ سلامت سر و موهایتان کمک کند.
در رژیم غذایی خود چربی‌های بد به‌ویژه شکلات و لبنیات را کاهش دهید. مواد غدایی که چربی بیشتری دارند، شوره سر را هم تشدید می‌کنند. به رژیم غذایی خود استفاده از مواد غذایی که ویتامین B (کمبود آن باعث ایجاد شوره می‌شود) دارند و غذاهایی که چربی‌های خوب دارند، مانند سبزیجات سبز رنگ، حبوبات و پروتئین، را اضافه کنید.
محیط زندگی خود را در نظر بگیرید
درحالی که شوره می‌تواند
نتیجه خشکی پوست سر باشد، آب و هوای مرطوب هم می‌تواند باعث خراب شدن موی وسط سر شما شود، زیرا گرما و رطوبت باعث تعریق و درنهایت چرب شدن پوست شما می‌شود، که باعث می‌شود مو نیاز به شستشوی بیشتری داشته باشد. آن روی سکه هم این است که، زمستان و آب وهوای خشک باعث کم آبی بدن می‌شود، که استفاده از ماسک‌های پوست سر مانند ماسک روغن زیتون می‌تواند به سادگی مشکلات کوچک پوست سر را حل کند.
پوست سرتان را ماساژ دهید
شاید شما بدانید که ماساژ صحیح چه محاسنی می‌تواند برای بدن شما داشته باشد. پوست سر شما نیز اگر از شوره آزرده باشد، می‌تواند از مزایای ماساژ بهره مند گردد. از روغن‌های طبیعی مثل نارگیل، بادام وجوجوبا (درختچه‌ای است که بومی برای بیابان سونورا است، و در موهاوی و باخا کالیفرنیا، بیابان آریزونا، کالیفرنیا، و مکزیک یافت می‌شود)، با قطره چکان یا قلموی رنگ مو مستقیما به پوست سرتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید. این درمان آرامش بخش، به ازبین رفتن پوسته‌های سر و تسکین پوست سرتان کمک می‌کند. فقط مراقب باشید که پوست سرتان را خراش ندهید یا خیلی محکم ماساژ ندهید.

شنبلیله: مواد مغذی موجود در شنبلیله رشد سالم موها را تشدید کرده و پوسته پوسته شدن سر را برای همیشه از بین می برد.

دو قاشق غذاخوری از دانه های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس کنید. سپس دانه ها را از آب جدا کرده و آسیاب کنید.

ماده خمیری به دست آمده را به مدت 45 دقیقه به موی سر خود بزنید و بعد با شامپو بشویید.

ارسال شده در تاریخ 10 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع زیبایی و آرایش
بازدید : 1,579
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.