بهترین روش درمان کمر درد و تاثیر ورزش های ویژه در بهبود آن

بهترین روش درمان کمر درد و تاثیر ورزش های ویژه در بهبود آن

بهترین روش درمان کمر درد

یکی از بهترین روش درمان کمر درد راه رفتن در آب است !

چرا که انسان در حال بی وزنی قرار میگیرد و فشار از روی مهره ها برداشته میشود.

مطالعات نشان داده دما استخر باید بین 32 تا 37 درجه سانتی‌گراد باشد؛ چرا که در این دما، بهترین شرایط برای کاهش درد مهیا میشود.

کمر درد یا گرفتگی عضلات کمر ، دردی است که به صورت خفیف و شدید وجود دارد. کمر درد در اثر بلند کردن اجسام سنگین، درست ننشستن، ضربه و یا پریدن از جایی بلند اتفاق بیفتد. کمردرد، یک مشکل رایج است که می تواند با کار شخصی و زندگی شخصی تداخل داشته باشد.درمان کمردرد

خوشبختانه، بسیاری از درمان های خانگی برای تسکین درد آزار دهنده کمر وجود دارند که در این بخش از سلامت خواهیم گفت ولی پیش از آن به چند واقعیت در مورد کمردرد می پردازیم.

درد پایین کمر یک مساله گسترده است که باعث معلولیت جهانی بیشتر نسبت به شرایط دیگر می شود.بیش از 8 درصد بزرگسالان درد پایین کمر را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه خواهند کرد.همچنین افراد می توانند درد را در مناطق دیگر از کمر، از جمله وسط و بالا نیز تجربه کنند.

ماهیچه های کمر و ستون فقرات از وزن بدن حمایت می کنند و فرد از ماهیچه ها برای حرکات روزمره، از جمله نشستن، ایستادن و پیاده روی استفاده می کند.

عللی که باعث ایجاد کمر درد می شوند شامل:

  • وضعیت بد زمان خوابیدن یا لم دادن
  • بد نشستن و بد ایستادن
  • خم شدن به سمت جلو به طور طولانی مدت
  • بلند کردن وزنه های سنگین به صورت نا مناسب
  • فعالیت های سنگین و البته ناگهانی
  • پرت شدن از بلندی، تصادف، ورزش های حرفه ای یا سنگین
  • شکستگی ستون فقرات
  • سرطان ستون فقرات
  • نگه داشتن گوشی تلفن با شانه
  • حمل کیف یا کوله سنگین وزن یا به مدت طولانی
  • کشیدگی و صدمه دیدن عضلات کمر
  • سیاتیک و فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • آرتروز در انواع مختلف

درمان کمردرد با ورزش کردن برای حرکت دادن ماهیچه ها:

این می تواند برای بلند شدن و حرکت در زمانی که درده کمر دارید، چالش برانگیز باشد. با این حال، پیاده روی کوتاه، یوگا، ورزش آب و یا یک فعالیت کم تاثیر دیگر اغلب می تواند به کاهش درد کمر کمک کند.ورزش می تواند تنش ماهیچه ها را شل کند و اندورفین آزاد کند، که داروهای مسکن طبیعی مغز است.

یک فرد هم چنین می تواند شروع یک برنامه ورزشی روزانه را داشته باشد، از جمله تمرین قدرت و کشش، برای کمک به نگه داشتن انعطاف پذیری و قدرت ماهیچه ها.ورزش منظم می تواند از قسمت های مربوط به درد کمر که به خاطر ماهیچه های سفت هستند، جلوگیری کند.

روغن های ضروری برای کمردرد:

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است.

چرخش دو زانو

اگر طرفدار آن دسته از حرکات کششی هستید که زحمت و تلاش چندانی نیاز ندارند، این نرمش برای شما بی‌نظیر است! خیلی راحت روی پشت دراز بکشید، و هر دو زانوی تان را به یک سمت بچرخانید؛ شانه‌های‌تان باید محکم به زمین چسبیده باشد. این قسمت تحتانی کمر را کش می‌آورد، و حتی ممکن است در صورتی که روز پراسترسی را پشت سر گذاشته باشید به آرامش شما کمک کند. این حالت را به مدت دو دقیقه حفظ کنید و بعد به طرف دیگر بچرخید و حرکت را تکرار کنید.

در حالی که حرکات کششی راه بی‌نظیری برای رهایی از درد هستند، ورزش کردن می‌تواند یک قدم بیشتر به پیش برود و عضلات پشت‌تان را هم قوی‌تر کند. قوی کردن این عضلات به شما کمک خواهد کرد از ستون فقرات‌تان محافظت کنید و در دراز مدت بتوانید از درد خلاص شوید. به تجهیزات خاصی احتیاج نیست و چند مثال ذکر شده را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید!

 کرانچ نیمه

کرانچ نیمه راهی بی‌نظیر برای تقویت عضلات پشت و شکم است. در حالی که روی کف اتاق دراز کشیده‌اید، زانوی‌تان را خم کنید و دستان‌تان را پشت سرتان قرار دهید. شانه‌های تان را از زمین جدا کنید، این وضعیت را حفظ کنید، و بعد به آرامی به عقب برشد؛ تنفس را فراموش نکنید! ۸-۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید و برای حصول بهترین نتایج مطمئن شوید که به درستی آن را اجرا می‌کنید. همچنین، از دراز و نشست رفتن پرهیز کنید! بعضی از آدم‌ها این حرکت را به غلط انجام می‌دهند و از عضلات کفل‌شان استفاده می‌کنند. این حرکت فشار زیادی روی دیسک ستون فقرات‌تان می‌گذارد، که دقیقا نقطه‌ی مقابل کاری است که شما می‌خواهید انجام بدهید!

بالش بین پاها

با دراز کشیدن به پهلو و قرار دادن یک بالش در بین پاها، فشار و تنش از قسمت تحتانی کمر شما برداشته می‌شود. ستون فقرات‌تان راست و در وضعیتی طبیعی قرار می‌گیرد که این امر خوابیدن را بسیار راحت‌تر می‌کند، و باعث می‌شود که در طول روز دردی احساس نکیند! اگر شما شخصی هستید که دوست دارد به پشت بخوابد، پس سعی کنید زیر زانوهای‌تان یک بالش قرار بدهید.


یکی از بهترین روش درمان کمر درد راه رفتن در آب است !

چرا که انسان در حال بی وزنی قرار میگیرد و فشار از روی مهره ها برداشته میشود.


 تشک راحت

مطمئن شوید تشکی راحت و در عین حال کمک‌کننده دارید. این تشک کمک خواهد کرد که ستون فقرات‌تان در هنگام خواب در وضعیت درستی قرار بگیرد.

ارسال شده در تاریخ 9 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,134
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.