بیماری بواسیر آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بواسیر

بیماری بواسیر | آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بواسیر

بیماری بواسیر , آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بیماری بواسیر ,درمان بیماری بواسیر , درمان های خانگی برای بهبود بواسیر,درمان گیاهی بواسیر آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بواسیر

☘️به بیرون زدن رگ های وریدی (که باعث کنترل مدفوع میشوند) بیماری بواسیر یا هموروئید میگویند و یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی میباشد.

توصیه ما به افرادی که مبتلا به بیماری بواسیر هستند این میباشد که:
✔️نشستن روی سطوح سفت را انتخاب نکنید زیرا وضعیت بواسیر شما را بدتر میکند. نشستن روی بالش مناسب ترین راه میباشد.

✔️لباس زیرِ گشاد را انتخاب کنید تا آزادانه حرکت کنید. لباس های زیر با پارچه های نرم و سبک و روشن بهترین انتخاب می باشند.

✔️تمرین کیگل انجام دهید تا…

بیماری بواسیر , آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بیماری بواسیر ,درمان بیماری بواسیر , درمان های خانگی برای بهبود بواسیر,درمان گیاهی بواسیر آشنایی با درمان های خانگی برای بهبود بواسیر

ابتلا به هموروئید بیش‌تر به خاطر سبک زندگی‌مان این‌قدر در غرب رایج است، پس می‌توانید با مراقبت از خود شروع کنید.

تغییر رژیم غذایی، ورزش، نوشید آب فراوان، و کاهش استرس نه تنها به هموروئید بلکه به سلامت عمومی‌تان هم کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید با یبوست، یکی از دلایل اصلی ایجاد این مشکل، خداحافظی کنید باید فیبر را ملکه‌ی ذهن‌تان کنید. سبزیجات خام و میوه‌ها فیبر شما را تامین می‌کنند اما همواره باید آنها را با اضافه کردن بذر کتان یا سبوس اسفرزه تکمیل کنید. می‌توانید روزتان را مخلوط آب و یک قاشق چایخوری اسفرزه شروع کنید که آن مقدار فیبر اضافه را به شما می‌رساند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

 آن را تمیز و خشک کنید

از صابون‌های غیرملایم برای تمیز کردن ناحیه‌ی مقعدی خود استفاده نکنید. به جز صابون‌های کاملا طبیعی، بقیه به دلیل داشتن مواد شیمیایی می‌توانند باعث سوزش شوند. آب خالی بهترین گزینه است. و بعد آن را به آرامی اما به صورت کامل خشک کنید.

 سرکه‌ی سیب

مواد طبیعی گوناگونی وجود دارند که می‌توان برای تسکین و التیام ناحیه‌ی دردناک استفاده کرد. استفاده از سرکه‌ی سیب (ای‌سی‌وی) – اکسیر بین تمام درمان‌های خانگی- را امتحان کنید. تنها یک گلوله پنبه را به آن آغشته کنید و به ناحیه‌ی مقعدی بزنید. این کار به التهاب و بهبود علائم کمک می‌کند. هم‌چنین می‌توانید مخلوط سرکه‌ی سیب و عسل را امتحان کنید زیرا این ترکیب می‌تواند سلامت گوارشی‌تان را بهبود بخشیده و از یبوست جلوگیری کند.

از نارون کوهی، هاماملیس ویرجینیانا، به صورت موضعی، به شکل کرم، مایع یا کمپرس استفاده کنید. برگ‌ها و پوسته‌ی این گیاه از دوران باستان به عنوان درمانی برای هموروئید مورد استفاده بوده است.

این گیاه به کاهش خونریزی و تسکین درد، خارش و تورم کمک می‌کند.

می‌توانید پد‌هایی را بخرید که از پیش به نارون کوهی آغشته شده‌اند. یا بهتر آن که نارون کوهی خالص را با استفاده از یک گلوله پنبه به ناحیه‌ی آسیب‌دیده بزنید. برای خنک کردن ناحیه می‌توان آلوئه‌ورا نیز اضافه کرد.

گزینه‌ی مسکن دیگر آن است که با غوطه‌ور ساختن خود حمام آب‌گرم بگیرید – چند فنجان نارون کوهی به /اب اضافه کنید، سپس تا زمان برطرف شدن ناراحتی در ان غوطه‌ور شوید. نارون کوهی یک گیاه دارویی چند منظوره است که برای شرایط گوناگون به صورت موضعی استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توانید چند قطره عصاره‌های مخصوص هموروئید به آب اضافه کنید.

 وان آب گرم با نمک اپسوم

وان آب گرم می‌تواند به تسکین سوزش و ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند. شما می‌توانید از sitz bath استفاده کنید. این وسیله یک تشت پلاستیکی کوچک است که روی صندلی توالت فرنگی قرار می‌گیرد. یا می‌توانید درون وان آب گرم بروید. با توجه به «سلامت هاروارد»، قرار گرفتن در وان آب گرم به‌مدت ۲۰ دقیقه پس از هربار اجابت مزاج، بیشترین تأثیر را در کاهش علائم بواسیر خواهد داشت. اضافه کردن نمک اپسوم به آب وان با کاهش درد در آن ناحیه، باعث تسکین بیشتر علائم می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 27 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,395
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.