بی اشتهایی در حاملگی درمان و رفع بی اشتهایی در دوران بارداری

بی اشتهایی در حاملگی درمان و رفع بی اشتهایی در دوران بارداری

بی اشتهایی در حاملگی

? شماهم در بارداری دچار بی اشتهایی شده اید⁉️

آیامی دانید چه کاری باید انجام داد❓

در اینجا با طب سنتی و راهکارهای آن به درمان بی اشتهایی در بارداری پرداخته ایم…

✔️اصلاح غذا اصلی‌ترین درمان است . غذاهای پرچرب و دیر هضم و سنگین مانند سرخ کردنی‌ها، ماکارونی و فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
✔️حجم غذا و مایعات مصرفی خود را در هر وعده کم کنید.
✔️به جای گوشت‌های دیر هضم و سنگین مانند گاو و گوساله از گوشت‌های لطیف مانند جوجه، کبک، بره و بزغاله استفاده کنید.
✔️خوردن سبزیجات خوشبو مانند کاهو با کمی آویشن به عنوان اصلاح کننده سردی آن به رفع بی‌اشتهایی کمک می‌کند.
✔️شربت سیب ترش، بالنگ، به، انار، آلو، آلبالو، گیلاس، ریواس و غوره به شکل ساده و شیرین شده و همچنین گلاب و شربت تمبر هندی ملس به باز شدن اشتهای شما کمک می‌کند.
✔️ورزش و پیاده‌روی ملایم به طوری که موجب خستگی نشود، بهترین روش برای افزایش اشتها به شمار می‌رود.
یادتان باشد یبوست و ناتوانی در دفع مواد زاید بدن هم می‌تواند یکی از علل بی‌اشتهایی باشد.
✔️بهتر است غذای خود را در جمع خانواده و دوستان و کسانی که به آنها علاقه دارید میل کنید. تنها بودن در هنگام غذا بی‌اشتهایی شما را بیشتر می‌کند.

 بی اشتهایی در حاملگی

 بی اشتهایی در حاملگی ,درمان و رفع بی اشتهایی در دوران بارداری, درمان بی اشتهایی در حاملگی,بهبود بی اشتهایی در دوران بارداری,علت کاهش اشتها در بارداری

راه های جلوگیری از کاهش اشتها در سه‌ماهه‌ی اول بارداری ** بی اشتهایی در حاملگی
نوشیدن مایعات به میزان کافی
مصرف مایعات به اندازه‌ی کافی بسیار مهم‌تر از مصرف کالری است. دریافت هشت لیوان آب در روز ضروری بوده که امکان مصرف آن همراه با لیموناد یا به صورت چای زنجبیل در صورت تهوع وجود دارد.
تنظیم وعده‌های غذایی
به جای تغذیه‌ی اجباری و در حجم زیاد می‌توانید با خوردن شش وعده‌ی غذایی کوچک در روز (و نه بیشتر از شش وعده و به صورت ایجاد احساس گرسنگی هر دو ساعت) کم‌اشتهایی خود را جبران کنید.
آرام خوردن
در طول روز با مصرف پروتئین کافی و کربوهیدرات‌های پیچیده (که قند خون را ثابت نگه می‌دارند) می‌توانید مدت بیشتری انرژی ذخیره کنید. بی اشتهایی در حاملگی
اجتناب از غذاهای بودار
از غذاهای تند، چرب و ادویه‌دار دوری کنید.
تغییر درجه‌ی حرارت غذا
بسیاری از زنان در دوران بارداری به مواد غذایی و نوشیدنی سرد تمایل بیشتری دارند. البته برخی غذای گرم را ترجیح می‌دهند. غذای خود را همان‌طور که دوست دارید سرو کنید.
مکمل‌های ویتامین بارداری
مصرف مکمل‌های ویتامینی مورد نیاز بارداری را حداقل از یک ماه قبل از بارداری آغاز و در دوران بارداری با نظر پزشک خود ادامه دهید.
مصرف داروهای کمکی
برای مقابله با بیماری صبحگاهی، با نظر پزشک ویتامین B6 اضافی مصرف کنید تا در افزایش اشتها نیز به شما کمک کند.
بی اشتهایی در سه ماهه اول بارداری
اغلب بی اشتهایی همراه با حالت تهوع و استفراغ در ماه اول بارداری و ماه دوم بارداری می باشد. این مسئله در 85-70 % خانم ها اتفاق می افتد. حالت تهوع در خانم های باردار، برخورد طبیعی بدن در جهت حفاظت از جنین در برابر مواد غذایی مضر می باشد؛ در واقع ناسازگاری غذایی موجب این حالت می شود. بعلاوه، افزایش هورمون ها باعث حالت تهوع، حساسیت به بو و کاهش اشتها می شود. خانم باردار گاهی مزه فلز در دهانش حس می کند. گاهی این حالت تهوع در کل بارداری هفته به هفته با مادر باردار همراه باشد.
بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری
سه ماهه دوم بارداری یکی از مراحل حیاتی بارداری است زیرا قسمت اعظم رشد جنین در این مرحله اتفاق می افتد. بی اشتهایی درماه پنجم بارداری نگران کننده است زیرا تامین مواد مغذی برای رشد جنین در این مرحله بسیار مهم است. معمولا بی اشتهایی به خاطر کند شدن سیستم گوارشی برای هضم غذا می باشد؛ در واقع فشاری که رحم به قسمت پایین شکم وارد می کند در حال افزایش است و باعث بی اشتهایی و یبوست می شود. کند شدن فرایند هضم غذا موجب افزایش مقدار پروژسترون، جذب آب توسط روده بزرگ و یبوست می شود. بی اشتهایی در حاملگی
بی اشتهایی در سه ماهه سوم بارداری
بی اشتهایی در سه ماهه سوم بارداری برای بیشتر خانم ها پیش می آید زیرا جنین نسبت به ماه های قبل بزرگ تر شده است و فضای بیشتری را اشغال می کند. در این حالت رحم به معده فشار آورده و باعث بی اشتهایی می شود.
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2TFJZzS
نوشته شده توسط در تاریخ 22 بهمن 1397 با موضوع مطلب علمی | بازدید : 70
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *