تاثیر زعفران بر سلامتی و بررسی خواص و مضرات زعفران

تاثیر زعفران بر سلامتی و بررسی خواص و مضرات زعفران

تاثیر زعفران بر سلامتی

#زعفران

✅زعفران اثرمسکن درد دارد
✅خون سازاست
✅گردش خون را آسان میسازد
✅قوای جنسی راتقویت میکند
✅کبد راتصفیه میکند
✅سرفه را رفع میکند

دارای اثرات بالقوه ضد سرطانی است

سرطان به عنوان دومین علت اصلی مرگ و میر در جهان در نظر گرفته می‌شود. زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به دلیل ضد سرطان بودن‌اش شناخته شده‌است، و یک درمان بالقوه و طبیعی سرطان است.

خواص ضد افسردگی و تقویت حافظه زعفران

از طرفی تحقیقات بدست آمده توسط گروهی از دانشمندان نشان میده که زعفران میتونه عوارض ناشی از آلومینیوم از جمله از دست دادن حافظه و اختلالات عصبی رو بهبود ببخشه و یا از اون پیشگیری کنه.

زعفران یک داروی عالی ضد افسردگی هست و باعث نشاط و سرزندگی افراد میشه. جریان خون رو رقیق میکنه و در تقویت حافظه هم نقش موثری داره.

تاثیر زعفران بر سلامتی

همچنین زعفران غنی از ویتامین A، اسید فولیک، مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی، منیزیم، ریبوفلاوین و تیامین می باشد.

طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت پودر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم استفاده می شود. گل زعفران معمولا در پاییز رشد می کند و در اندازه های 25 تا 30 میلی متر یافت می شود.

امروزه زعفران در ایران، اسپانیا، مدیترانه شرقی و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و ایران اولین تولید کننده زعفران در جهان می باشد.

مزایای سلامتی زعفران

  • درمان اختلالات قاعدگی
  • درمان افسردگی
  • درمان دیابت
  • سلامت قلب
  • درمان آسم

خواص زعفران برای پوست و مو

 روشن شدن پوست

زعفران برای درمان لک های صورت و روشن شدن پوست صورت مفید می باشد.تاثیر زعفران بر سلامتی

مقداری پودر زعفران را با 3 قاشق چایخوری شیر ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

در روشی دیگر پودر زعفران را 2-3 ساعت در آب خیس کنید، آن را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

 درمان جوش صورت

زعفران برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش مفید می باشد.

ماسک زعفران برای جوش و جای جوش

مقداری پودر زعفران را با 6-7 برگ ریحان خوب بکوبید، خمیر به دست آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

زعفران را با عسل مخلوط کنید و بر روی صورت بمالید، چند دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب گرم بشویید.

تاثیر زعفران بر سلامتی, بررسی خواص و ممضرات زعفران ,خواص زعفران برای پوست و مو,ماسک زعفران برای جوش و جای جوش,خواص ضد افسردگی زعفران, زعفران ضد سرطان,زعفران

 از بین بردن تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی

اگر به تازگی مدت زیادی را جلوی آفتاب بوده‌اید یا برنزه کرده‌اید، مقداری زعفران را به مدت یک شب در شیر پر چرب بخیسانید. بعد از این مدت با انگشت آن را به پوست برنزه شده بزنید. این ترکیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و همچنین درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.تاثیر زعفران بر سلامتی

 جلوگیری از ریزش مو

زعفران برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی مفید بوده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

مضرات مصرف بیش از حد زعفران و سقط جنین

مصرف بیش از حد زعفران نیز باعث کاهش فشار خون و رقیق شدن بیش از حد خون میشه که ممکنه عوارضی مثل خونریزی های بینی و یا رحمی رو در بانوان به همراه داشته باشه. مصرف بیش از حد این ماده به دلایلی که گفته شد برای خانوم های باردار نیز توصیه نمیشه و ممکنه به سقط جنین در ماه های اول حاملگی منجر بشه.

چه خوبه که یاد بگیریم چطور از این ماده ارزشمند درست استفاده کنیم به طوری که تنها و تنها از مصرفش برای ما سودمندی حاصل بشه.

ارسال شده در تاریخ 20 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,425
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.