تاثیر ماست بر یبوست توصیه هایی برای تسهیل حرکات روده ها

تاثیر ماست بر یبوست توصیه هایی برای تسهیل حرکات روده ها

تاثیر ماست بر یبوست

ازیبوست رنج میبرید؟

ماست بخورید

باکتری به نام بیفیدوس درماست وجود دارد که اثری شبیه فیبر میوه ها وسبزی ها را داراست.

این باکتری موجب تسهیل حرکات روده هاو کاهش یبوست میشود.

تاثیر ماست بر یبوست ,توصیه هایی برای تسهیل حرکات روده ها,ماست و یبوست ,توصیه هایی برای رهایی از یبوست,رفع یبوست با ماست ,فیبر و کاهش یبوست

بهترین ماست جهت رفع یبوست

ماست یونانی برای رفع یبوست تا بحال یکی از مؤثرترین مواد غذایی است که موجب تسکین یبوست می‌شود به این دلیل که غلیظ‌ترین، خامه‌ای‌ترین و همچنین مغذی‌ترین نمونه در بین تمام انواع ماست است. پروبیوتیک بمراتب بیشتری در ماست یونانی وجود دارد که می‌تواند به کاهش مشکلات گوارشی مانند گاز، یبوست، اسهال و عفونت درون روده کمک کند. لاکتوز موجود در ماست به شل شدن مدفوع کمک کرده و دفع آن را بسیار آسان‌تر می‌سازد. خوشبختانه ماست موجب بروز اسهال نشده و در عوض جهت کنترل اسهال ناشی از داروهای قوی و یا عفونتهای ویروسی مفید است. امروزه پزشکان به تک تک افراد از جمله افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند توصیه می‌کنند که پروبیوتیک را وارد رژیم غذایی روزانه خود سازند. این کار یا از طریق مصرف مکمل و یا از طریق مصرف ماست انجام می‌شود.
آندسته از کسانی که از طعم تند ماست خوششان نمی‌آید می‌توانند ماست طعم دار و شیرین شده موجود در تمام سوپرمارکتها را امتحان کنند. هرچند این نوع ماست دارای جنبه‌ی منفی است به این دلیل که ماست شیرین شده برای افرادی که مبتلا به دیابت می‌باشند مناسب نبوده و همچنین نبایستی توسط افرادی که از عفونت قارچی رنج می‌برند و یا مستعد ابتلاء به آن هستند مصرف شود. به این دلیل که لاکتوز موجود در ماست مناسب و دلخواه عفونت قارچی بوده و تنها به رشد و انتشار آن با شدت بیشتری کمک می‌کند.
در حالی که ماست جهت پیشگیری از بروز یبوست مفید است، خوردن سبزیجات سبز به طور روزانه می‌تواند شگفتی کند. این سبزیجات دارای فیبر ضروری است که به عنوان زبرینه و آسان کننده‌ی اجابت مزاج عمل می‌کنند

یبوست به طور کلی با احساس درد و ناراحتی در شکم به دلیل حرکت نادرست روده و در نتیجه عبور سخت مدفوع همراه است. متاسفانه یبوست تقریبا سه چهارم زنان را در دوران بارداری آزار می‌دهد و با فشار ناشی از بزرگ شدن رحم در رکتوم زنان شدت بیشتری پیدا می‌کند. مصرف آهن در این دوران شرایط را بدتر می‌کند اما دلیل اصلی یبوست در زنان باردار افزایش هورمون پروژسترون است که باعث سستی ماهیچه‌ها، از جمله روده‌ها می‌شود.

هر روز مواد غذایی با فیبر زیاد بخورید

غلات و نان‌های کامل، برنج قهوه‌ای، میوه‌ها و سبزیجات تازه  از منابعی هستند که می‌توانند به شما در رفع مشکل پیش آمده کمک شایان توجهی بکنند.

تا می‌توانید آب بخورید

سعی کنید روزانه ۳۰۰ میلی‌لیتر آب و انواع نوشیدنی بنوشید (تا اندازه‌ای که ادرار شما شفاف و روشن باشد و دچار کم آبی نباشید). نوشیدن یک لیوان آب میوه در طول روز یا هنگام بیدار شدن نیز بسیار مفید است. نرمش کنید و تحرک داشته باشید: با راه رفتن، شنا کردن و انجام یوگا، هم با بروز یبوست مقابله می‌کنید هم حال عمومیتان بهتر خواهد شد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2V6uRf0
نوشته شده توسط در تاریخ 17 اردیبهشت 1398 با موضوع سلامتی | بازدید : 27
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *