تاثیر نعناع بر حافظه چگونه حافظه قوی تری داشته باشید

تاثیر نعناع بر حافظه چگونه حافظه قوی تری داشته باشید

تاثیر نعناع بر حافظه

میخواهید حافظه قوی تری داشته باشید؟

چای نعناع بخورید !

محققان امریکایی معتقدند که حتی استشمام ‌«بوی نعناع» حافظه کوتاه و بلندمدت را تقویت و سطح تمرکز و هوشیاری را افزایش میدهد !

تاثیر نعناع بر حافظه,چگونه حافظه قوی تری داشته باشید,تقویت حافظه با مصرف چای نعنا,استشمام نعنا و افزایش هوش ,خواص نعنا در تقویت ذهن,تقویت حافله با چای نعنا

رابطه‌تان با انواع چای‌ها و دمنوش‌ها چگونه است؟ آیا خودتان را فقط به نوشیدن چای و قهوه محدود کرده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید که چای‌ها و دمنوش‌های دیگر نیز برای سلامتی‌تان مفید هستند، به خصوص اگر به بهبود عملکرد حافظه‌تان فکر می‌کنید. برای تقویت حافظه‌تان چای نعنایی درست کنید و به آن رزماری بزنید.

نتایج پژوهشی که در British Psychological Society به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که چای نعنا و رزماری برای بهبود حافظه مفید است.

محققان دانشگاه نورتومبریای انگلیس روی 180 شرکت کننده، بررسی‌هایی انجام دادند. آن‌ها به گروهی از شرکت کننده‌ها، چای نعنایی به گروهی دیگر چای بابونه و به گروه آخر آب گرم دادند.

شرکت کننده‌های این پژوهش قبل از مصرف نوشیدنی‌ها به پرسشنامه‌هایی جواب دادند. بعد از 20 دقیقه از مصرف نوشیدنی‌ها حافظه‌ی افراد و عملکرد ذهنی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

  • حافظه با مصرف چای نعنا و عطر رزماری تحریک می‌شود تاثیر نعناع بر حافظه

محققان متوجه شدند که چای نعنایی به طور چشمگیری باعث بهبود عملکرد حافظه‌ی طولانی مدت و قدرت تمرکز می‌شود. حال این که این اتفاق در افرادی که چای بابونه یا آب خورده بودند مشاهده نشد.

چای بابونه در مقایسه با چای نعنایی و آب باعث کند شدن حافظه و کاهش سرعت عمل آن می‌شود.

در واقع محققان به طور علمی تأثیر محرکی نعنا فلفلی و اثرات آرامش بخشی بابونه را به اثبات رساندند.

محققان همچنین اثرات روغن رزماری را روی حافظه ی افراد بالای 65 سال مورد بررسی قرار داده و مشاهده کردند که عطر رزماری باعث بهبود حافظه این افراد می‌شود. به طوری که بهتر می‌توانند کارهای روزمره را به خاطر داشته و در ذهنشان مرور کنند.

در واقع نتایج این بررسی نشان داد که عطر عصاره ی روغن رزماری می‌تواند باعث بهبود عملکرد ذهنی افراد بزرگسالی که از وضعیت سلامت خوبی برخوردار هستند شود. تاثیر نعناع بر حافظه

برای نخستین بار است که تأثیر این گیاهان در سلامت افراد بالای 65 سال اثبات شده است.

تمرکز ذهنی

چای نعناع حاوی عطر و طعمی تازه و خنک است که می تواند به رانندگان کمک کند تا هشیار بمانند، متمرکز باشند و اضطراب کمتری داشته باشند. عطر چای نعناع میتواند عملکرد ذهنی را تقویت کند و تمرکز را افزایش دهد.

نوشیدن چای نعناع به افزایش سطح هوشیاری بخصوص در افراد مسن کمک می کند.

مغز را سالم تر از بدن نگاه می دارد. ما نیاز داریم که از مغزمان حتی بیشتر از بدنمان مراقبت کنیم. در حالی که خوردن و آشامیدن نعنا برای سلامتی ما خوب است، پس ما از نعنا بخصوص روغن نعنا زیاد استفاده می کنیم.
مطالعات نشان می دهد که استنشاق عطر روغن نعنا نیز برای حافظه مناسب می باشد. نعنا همچنین می تواند باعث کاهش اضطراب شود که بخشی دیگری از حفظ مغز شماست.
ارسال شده در تاریخ 10 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,561
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.