تاثیر ویتامین D در بدن برای تنظیم مواد معدنی بدن *منبع ویتامین D آفتاب تابستان*

تاثیر ویتامین D در بدن برای تنظیم مواد معدنی بدن *منبع ویتامین D آفتاب تابستان*

تاثیر ویتامین D در بدن, ویتامین دی برای تنظیم مواد معدنی بدن , منبع ویتامین D آفتاب تابستان ,جذب ویتامین d , راههای جذب ویتامین d ,کمبود ویتامین D در بدن , منابع تامین ویتامین, غیر از آفتاب ویتامین D ,چگونگی تاثیر ویتامین D در بدن 

ویتامین D میزان کلسیم و فسفات را در بدن تنظیم مینماید و این لازمه داشتن استخوانها و دندانهای سالم و تندرست است. کمبود ویتامین D میتواند سبب نرم استخوانی در کودکان شود. باید حدود 10 مایکروگرم در هر روز از مکمل ویتامین D استفاده نمائید. مواد غذایی بسیار کمی حاوی ویتامین D هستند که شامل ساردین، بعضی کرن فلکسهای صبحانه می باشند.
بهترین منبع ویتامین D آفتاب تابستان است. میزان زمانی که شما لازم است در آفتاب باشید تا ویتامین مورد نیازتان را کسب کنید بستگی به رنگ پوست، نوع پوست، چه ساعت در روز و چه فصلی از سال باشد دارد. اما توجه داشته باشید که شما به حمام آفتاب نیاز ندارید. زمانی که شما لازم است در آفتاب باشید تا ویتامین D بدن خود را کسب کنید بسیار کمتر است از زمانی که شما صرف میکنید تا برنزه شوید. اگر شما کسی هستید که پوست تیره دارید ممکن است که با خطر فقر ویتامین D رو به رو باشید در این صورت برای گرفتن توصیه های لازم حتما با ماما و یا پزشک خود صحبت نمائید تا آنها شما را راهنمایی کنند.تاثیر ویتامین D در بدن

تاثیر ویتامین D در بدن, ویتامین دی برای تنظیم مواد معدنی بدن , منبع ویتامین D آفتاب تابستان ,جذب ویتامین d , راههای جذب ویتامین d ,کمبود ویتامین D در بدن , منابع تامین ویتامین, غیر از آفتاب ویتامین D

در دوران بارداری  شما به ویتامین D نیاز دارید تا استخوانهایتان سالم و تندرست بمانند و همچنین ویتامین D نوزادتان را برای چند ماه اول زندگیش تأمین نمائید. از تاثیر ویتامین D در بدن

تاثیر ویتامین D در بدن, ویتامین دی برای تنظیم مواد معدنی بدن , منبع ویتامین D آفتاب تابستان ,جذب ویتامین d , راههای جذب ویتامین d ,کمبود ویتامین D در بدن , منابع تامین ویتامین, غیر از آفتاب ویتامین D

ویتامین D از آنجایی که هم می‌تواند از طریق مواد غذایی و هم از طریق نور خورشید جذب بدن ‌شود منحصربه‌فرد است. با این حال حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان به‌اندازه‌ی کافی نور خورشید دریافت نمی‌کنند و ۴۰ درصد از مردم آمریکا کمبود ویتامین D دارند.

این امر تا حدی به این دلیل است که مردم بیشتر وقت خود را در خانه و فضاهای سربسته‌ی دیگر سپری می‌کنند، کرم ضد آفتاب می‌زنند و از رژیم غذایی غربی پیروی می‌کنند که میزان منابعِ ویتامین D آن اندک است.

میزان مصرف روزانه‌ی ویتامین D، باید ۴۰۰ واحد در هر روز باشد که از طریق غذا تأمین می‌شود اما بسیاری از سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند این میزان به ۶۰۰ واحد در روز برسد.

اگر به‌اندازه‌ی کافی نور خورشید دریافت نمی‌کنید، باید این اندازه را به ۱۰۰۰ واحد در روز برسانید. در این مقاله غذاهای سالمی را به شما معرفی می‌کنیم که منابع غذایی ویتامین D هستند:

سالمون نوعی ماهی پرچرب پرطرفدار و یکی از منابع غنی ویتامین D است. ۱۰۰ گرم از ماهی سالمون حاوی حدود ۳۶۱ الی ۶۸۵ واحد ویتامین D است. با این حال دقیقا مشخص نشده است که این مقدار از ویتامین D برای ماهی‌های دریایی است یا ماهی‌های پرورشی. شاید اصلا این موضوع اهمیت نداشته باشد اما می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

نتایج مطالعه‌ای نشان داده است که ماهی‌هایی که به‌طور طبیعی از دریا و رودخانه‌ها صید می‌شود، به‌طور متوسط در هر ۱۰۰ گرم حاوی ۹۸۸ واحد ویتامین D هستند. این میزان، ۲۴۷ درصد از شاخص نیاز روزانه (RDI) به ویتامین D را تأمین می‌کند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2A2ZxZl
نوشته شده توسط در تاریخ 2 مرداد 1397 با موضوع سلامتی | بازدید : 61
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *