طرز تهیه املت و دستور پخت املت گل کلم به روش ترکیه ای

طرز تهیه املت گل کلم به روش ترکیه ای

طرز تهیه املت

دستور پخت املت گل کلم به روش ترکیه ای

املت گل کلم ترکیه ای نوعی متفاوت و در عین حال خوشمزه و شیک هست که در ادامه روش تهیه این املت رو توضیح دادم. مقدار این املت برای چهار نفر است و رسپی و دستور پخت متفاوتی است مطمنا آن را خواهید پسنیدید. برای تهیه این املت زمان کمی مورد نیاز هست و برای شام یا صبحانه بسیار مفید هست چون انرژی زیادی در بدن تولید می کنه.

مواد لازم:
گل کلم  ۴ تکه
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر سفید ۱ قاشق
فلفل قرمز کوچک ۱ عدد
جعفری
کره ۱ قاشق مربا خوری
نمک
طرز تهیه:
گل کلم ها را در یک قابلمه ریخته رویش آب بخته تا  وقتی نرم شود می پزیم سپس آبکش کرده و کنار می گذاریم. حالا در یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و نمک را به آن اضافه می کنیم و پس از آن خوب مخلوط می کنیم. حالا در یک ماهی تابه متوسط کره را ریخته و می گذاریم تا ذوب شود. روی آن فلفل قرمز خرد شده را می ریزیم و دو دقیقه تفت می دهیم و سپس گل کلم های پخته را با دست کوچیک می کنیم و در تابه می گذاریم  سپس  پنیر و جعفری را به تخم مرغ های زده شده می ریزیم  و خوب مخلوط می کنیم  درب تابه را گذاشته تا املت بپزد. وقتی که خوب گرفت می توانید املت آماده رو به شکل اسلایس ها یا همان برش های پیتزایی تکه تکه کرده و در ظرف برای هر فرد آن را سرو کنید. در ضمن با سس تند یا سس کچاپ به نظر من که خیلی خوش طعم میشه. امید وارم حالشو ببرین. برای بچه ها این خوراک جذاب و اشتها آور است.

در ضمن باید بگم که به جای اجاق گاز می تونین از فر هم استفاده کنین.

با ایران پاتوق به روز بمانید.

ارسال شده در تاریخ 9 می 2016 توسط مدیریت با موضوع آشپزی
بازدید : 11,214
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.