تغذیه و افزایش میل جنسی زنان معرفی اقدامات و ورزش های مناسب

تغذیه و افزایش میل جنسی زنان ، اقداماتی برای افزایش میل جنسی زنان

مصرف بیشتر: آووکادو، سویا، دانه کدو تنبل، شکلات تلخ، جنسینگ، زنجبیل، پیازچه

و انجام: تمرینات منظم یوگا، مطالعه کتاب های وابسته به عشق به اتفاق شریک زندگیتان، خواب کافی، استرس زدایی زناشویی

تغذیه و افزایش میل جنسی زنان معرفی اقدامات و ورزش های مناسب

وقتی صحبت از رابطه جنسی میکنیم یعنی از مهمترین موارد خانواده بحث می کنیم که یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل خانواده است و باید روابط جنسی بین زن و شوهر برقرار شود.

نیاز های جنسی از جمله نیاز های طبیعی بین زوج ها محسوب میشود ، بر اساس مطالعات تمایلات جنسی انسان ها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط روحی، بیماری های جسمی، داروها، تغذیه و… است.

تغذیه و افزایش میل جنسی زنان,ورزش های مخصوص افزایش میل جنسی زنان, اقداماتی جهت افزایش میل جنسی زنان, تاثیر یوگا بر میل جنسی زنان و مردان

مطالعات متعدد نشان داده اند که مواد غذایی مختلف هم می‌توانند بر روی احساسات جنسی ما تاثیر بگذارند. بر اساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است، کمبود اسید فولیک (یکی از ویتامین های گروه B) تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می دهد. این نکته به ویژه در میان خانم ها مشاهده شده است، زیرا اغلب آنها به میزان کافی ویتامین های گروه B را دریافت نمی کنند. اسید فولیک که با نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود در حبوبات به ویژه عدس، سویا، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می شود. یکی دیگر از مواد مغذی مهم در میل جنسی خانم ها، ماده معدنی آهن است.

فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می شود. جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت قرمز، حبوبات، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می روند. میل جنسی یک موهبت الهی است که مانند دیگر نعمت ها و غرایز طبیعی، همچون خواب و گرسنگی و تشنگی و ….نیازمند توجه و رعایت بهداشت مربوطه جهت استفاده صحیح و نیز در صورت هر گونه مشکل و بیماری نیاز به درمان دارد.

ما به شما توصیه میکنیم که همواره در خصوص مشکلات خود با پزشک مشورت نموده و هرگز اقدام به مصرف داروهایی که مورد تائید سازمان FDA و یا استانداردهای وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست اعتماد نکنید و اگر حتی دارویی برای شما از خارج از ایران ارسال گردید حتما با پزشک خود قبل از مصرف مشورت نمایید .

امروزه بازار عرضه و فروش داروها و مواد خوراکی و همچنین کالاهایی که به بالا رفتن میل جنسی کمک میکند بسیار داغ میباشد که علی رغم تبلیغات گسترده ای که هر یک از تولید کنندگان این فرآورده ها جهت اعتبار بخشی محصول خود دارند لیکن تا به امروز تاثیر قطعی هیچیک از آنها به تایید مراکز درمانی ذیصلاح نرسیده است در ذیل ما به معرفی چند نمونه افزاینده های میل جنسی می پردازیم که البته به معنی تایید قطعی آنها نیست فقط جهت افزودن اطلاع شما بوده و در صورت تمایل به تهیه و مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. آفرودیزیاک به مجموعه مواردی که باعث افزایش میل جنسی میشود اطلاق میگردد که بر گرفته از نام خدای یونانی آفرودیت خدای عشق و شهوت و زیبایی است. Ginseng این گیاه که در انواع مختلف آسیایی و امریکایی ..در بازار موجود میباشد گفته شده در تسریع جریان خون و تسهیل در امر گردش خون در ارگان‌های بدن از جمله ارگان های جنسی کمک میکند و از این جهت در افزایش میل جنسی میتواند تاثیر گذار باشد.

Cubeb(از خانواده فلفل سیاه) و یا اصطلاحا فلفل دمدار گیاهی است که بسیار به فلفل سیاه شبیه بوده لیکن زائده ای دم مانند داشته و نزد اعراب استفاده بسیار از آن میشده (به عربی به آن کباب می گویند)به گونه ای که در داستانهای هزار و یک شب از کباب به عنوان داروی افزایش دهنده میل جنسی یاد شده است . بنابر این نام Kababa از کباب عربی گرفته شده است و استفاده خارجی از آن تا اندازه ای مورد توجه اعراب بوده که نام حب العروس به آن داده بودند. Chocolate(شکلات) شکلات از میوه درخت کاکائو که در امریکای مرکزی و امریکای جنوبی و مناطق استوایی رشد میکند درست میشود.

از اولین باری که کاکائو بوسیله مایا ها مورد استفاده قرار گرفت تا به امروز همواره این اعتقاد وجود داشته که این ماده خاصیت بالا برندگی میل جنسی دارد. شکلات افزایش دهنده سروتونین در بدن است که خود بالارفتن سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب میشود. شکلات تیره یا دارک چاکلت سبب ترشح دوپامین شده که این ماده شیمیایی در تحریک منطقه لذت مغز میتواند تاثیر گذار باشد. عده ای از محققین معتقدند نه فقط افزایش اندروفین است که به دنبال مصرف شکلات ایجاد میکردد بلکه ویژگی خاص شکلات که در دهن با حرارت بدن ذوب شده و حالت کرمی و لطیف داشتن آن است که تجربه لذت بخشی را در بدن تداعی میکند.

تمرینات ورزشی مفید برای رابطه جنسی بهتر

با این تمرین ها و حرکات نرمشی می توانید عضلات خود را تقویت کنید و در نتیجه کیفیت رابطه جنسی خود را بالاتر ببرید. با فیتنس آغاز کنید. کارشناسان توصیه می کنند که برای بالا بردن کیفیت حیات جنسی خود مهارت های زیر را کسب کنید.

اسکوات

همه می دانیم که حرکت اسکوات برای قوی کردن پا و باسن بسیار مناسب است و مخصوصاً باسن را خوش فرم می کند. ولی آیا می دانستید اسکوات باعث می شود خون در بخش هایی از بدنتان بیشتر جریان یابد که میل جنسی شما بالا برود؟ دبی مندل، کارشناس فیتنس، توضیح می دهد: «گاهی دلتان می خواهد که رابطه جنسی داشته باشید، ولی در “نیمکره جنوبی” تان چنین حسی ندارید. بسیاری از خانم ها به کمی تمرین فیزیکی نیاز دارند تا خون در ناحیه تناسلی آنها جریان یابد.» حرکت اسکوات بدین شکل انجام می شود که پاها را تا عرض شانه باز می کنید و همینطور که روی صندلی فرضی می نشینید پاشنه پاهایتان را از زمین جدا نمی کنید.

 

هرچه اسکوات را پائینتر انجام دهید، عضلات بیشتری را بکار می گیرید و آنها را ورزیده تر می کنید. پاشنه پاهایتان را از زمین جدا کنید و شکم تان را تو بدهید و آرام به وضعیت ایستاده برگردید. در هر دور 15 تا 30 بار این حرکت را آهسته انجام دهید.

حرکت بچه خوشحال

انعطاف پذیری تأثیر بسیار زیادی در افزایش لذت از مقاربت دارد، هرچه باشد کسی دوست ندارد در لحظه اوج مقاربت، پا درد یا کمر درد بگیرد. به همین دلیل است که مارتا مونته نگرو، کارشناس فیتنس، پیشنهاد می کند که بعضی از حرکات کششی را انجام دهید تا خودتان را برای مقاربتی عالی و بدون کمردرد یا پادرد آماده کنید. یکی از رایج ترین علت های درد در بخش پائینی کمر، گرفتگی زردپی پشت زانو و عضلات ران است. همچنین پس از هشت ساعت خواب، مهره های ستون فقرات بخاطر افزایش فشار هم ایستایی، التهابی طبیعی دارند.

حرکت بچه خوشحال به نجات افرادی می آید که در چنین وضعیتی قرار دارند. این کارشناس اضافه می کند: «این حرکت ستون فقرات را می کشد و عضلات پا و زردپی پشت زانو را شل می کند. در نتیجه در پوزیشن های سنتی مقاربت (مانند پوزیشن مرد بالا و زن پائین رو بهم) مشکلی نخواهید داشت.» برای انجام حرکت بچه خوشحال، به پشت بخوابید و زانوهایتان را داخل شکم جمع کنید.

بیرون پاهایتان را با دست بگیرید و بگذارید پاها به سمت زمین بیفتند. قوزک پاهایتان را با زانویتان همسطح کنید تا ساق پاهایتان عمود بر زمین قرار بگیرند. با دست هایتان به سمت پائین فشار وارد کنید تا به پائین کمرتان فشار زیادی وارد نشود. سه تا پنج دقیقه در این حالت بمانید.4حرکت پل
یک حرکت دیگر از یوگا که لذت شما از مقاربت را بالا می برد حرکت پل است. دکتر کاستلانوس می گوید: «این تمرین به تقویت عضلات پائین کمر، عضلات سرینی و زردپی های پشت زانو کمک می کند. از طرفی باعث می شود که تجربه جنسی خانم ها از مقاربت بهبود یابد، زیرا قدرت و مقاومت عضلات را بالا می برد.»

چگونگی افزایش میل جنسی از طریق رژیم غذایی :

1- موادغذای طبیعی افزایش دهنده میل جنسی:

ابجو، موز و آووکادو مواد طبیعی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند جریان خون بیشتری به دستگاه تناسلی برسانند و به طور طبیعی باعث افزایش میل جنسی می شوند.

2- غذاهای حاوی ویتامین C

ویتامین C باعث افزایش گردش خون به اندام می شود، بنابراین بهتر است مطمئن شوید غذاهای حاوی ویتامین C را روزانه مصرف می کنید. ویتامین C نیز با لیبیدو ارتباط دارد. برخی از گزینه های عالی عبارتند از بروکلی، پرتقال، فلفل قرمز و گواوا. تغذیه و افزایش میل جنسی زنان

3- موادغذایی غنی از آهن

به ویژه برای زنان، کمبود آهن می تواند منجر به کاهش میل جنسی، کم شدن تحریک و روانکاری و ناتوانی در ارگاسم شود. منابع عالی آهن عبارتند از سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم و اسفناج و گوشت گاو تغذیه شده با چمن.

4- غذاهای غنی از کلاژن

تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. این مسئله تاثیر منفی بر سلامت پوست دارد و باعث می شود پوست کمرنگ تر شود. این پدیده باعث کاهش نعوظ در مردان و کاهش دیواره واژن در زنان می شود. برای افزایش مقدار کلاژن، می توانید بیشتر از آبمیوه های استخوانی مصرف کنید و پودر کولاژ مکمل را انتخاب کنید. ویتامین C نیز به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.

5- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یا یام غنی از پتاسیم و ویتامین A است. پتاسیم به فشار خون بالا کمک می کند و باعث افزایش احتمال اختلال نعوظ  در مردها می شود.

6- هندوانه

در سال 2008، تحقیقات انجام شده در تگزاس A & M نشان داد هندوانه ممکن است اثر ویاگرا داشته باشد. فیتونوتایدرها به نام لیکوپن، بتا کاروتن و سیترولین موجود در هندوانه به تسکین رگ های خونی کمک می کنند. در حالی که هندوانه ممکن است به عنوان ارگانیک خاص به عنوان ویاگرا نباشد، اما به افزایش میل جنسی کمک می کند.

7- ادویه جات مانند جوز هندی و گشنیز

ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان هستند و برای سلامتی عمومی و افزایش میل جنسی مفید هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله BMC طب مکمل و جایگزین به طور خاص دریافتند که عصاره های جوز هندی و گشنیز باعث افزایش میل جنسی در مردها می شود. گشنیز همچنین در بهبود نفس بد مناسب است. تغذیه و افزایش میل جنسی زنان

8- شکلات تلخ

تحقیقات نشان داده است مصرف شکلات منجر به آزاد شدن فنیل اتیلامین و سروتونین می شود که منجر به اثرات ضد افسردگی و خندیدن می شود. سعی کنید شکلات تیره با قند پایین و کیفیت بالا انتخاب می کنید.

9- آجیل برزیلی

این آجیل حاوی سلنیوم بالا است، که نقش مهمی در حفظ سطح تستوسترون سالم دارد.

10- بادام

بادام غنی از روی، سلنیوم و ویتامین E است و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است که می تواند سلامت جنسی و تولید مثل را بهبود بخشد.

11- آب

کم آبی بدن می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد و باعث کاهش میل جنسی می شود. اگر می خواهید از خستگی، سردرد و خشکی واژن اجتناب کنید آب بنوشید.

ارسال شده در تاریخ 5 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع درگوشی با زن و شوهر
بازدید : 2,320
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.