تهوع بارداری و نعنا کم کردن تهوع در دوران بارداری با نعناع

تهوع بارداری و نعنا کم کردن تهوع در دوران بارداری با نعناع

تهوع بارداری و نعنا

? کاربرد نعنا در بارداری

?️ جویدن چند برگ نعناع یا نوشیدن شربت آن می‌تواند به کم کردن تهوع در دوران بارداری کمک کند البته یادتان باشد نعناع از گروه گیاهان قاعده‌آور به شمار می‌رود و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. کلا در بارداری برای مصرف گیاهان دارویی حتما با پزشک مشورت کنید.

? نعنا در طب ایرانی چطور به کار می‌رود؟
نعنا گیاهی معطر و خوش طعم با طبیعت گرم و خشک است. بنابراین بیشتر در درمان ناشی از سردی مزاج اعضا به کار می‌رود و در طب ایرانی به صورت‌های مختلفی به‌کار می‌رود. مثلا به شکل عرق نعنا، دم کرده، استنشاق بخارات، برگ جویده شده، ضماد برگ کوبیده شده، ریختن آب برگ جوشانده شده روی عضو و … استفاده می‌شود.
? برای تهیه نوشیدنی نعنا 2 قاشق برگ خشک نعنا را در 2 لیوان آب جوش دم کنید و پس از صاف کردن آن از پارچه نخی یک لیوان از آن را با یک قاشق عسل یا نبات میل کنید.

تهوع بارداری و نعنا ,کم کردن تهوع در دوران بارداری,تاثیر نعناع بر تهوع حاملگی ,عرق نعنا و بارداری، دم کرده نعنا و حاملگی، استنشاق بخارات نعنا در بارداری

بین 50 تا 90 درصد از خانم‌های باردار، درجه‌ای از حالت تهوع را که ممکن است با استفراغ همراه باشد یا نباشد تجربه می‌کنند. جالب این‌که این مشکل به نظر می‌رسد در کشورهای غربی و مناطق شهری آن‌ها بیشتر از کشورهای آفریقایی و آسیایی باشد. درمان این مشکل در طول بارداری، به علائم آن بازمی‌گردد و ممکن است شامل مواردی چون تغییر در رژیم غذایی، استفاده از مواد دارویی یا حتی بستری در بیمارستان و تغذیه‌درمانی باشد.

تهوع بارداری و نعنا
ولی علیرغم وجود درمان‌های دارویی مختلف، اغلب زنان باردار به خاطر ترس از اثرات جانبی داروها، تمایلی به دارودرمانی در دوران بارداری خود ندارند. لذا امروزه در همه جای دنیا، پزشکان و ماماها معمولاً از درمان مکمل برای رفع این مشکل استفاده می‌کنند. آروماتراپی یا رایحه‌درمانی نیز یکی از انواع رایج چنین درمان‌هایی است که اغلب به‌جای درمان‌های دارویی پیشنهاد می‌شود.
تأثیر رایحه‌درمانی از طریق استنشاق رایحه روغن نعناع فلفلی بر حالت تهوع و استفراغ بارداری که  مورد بررسی قرار گرفته است.

تهوع بارداری و نعنا ,کم کردن تهوع در دوران بارداری,تاثیر نعناع بر تهوع حاملگی ,عرق نعنا و بارداری، دم کرده نعنا و حاملگی، استنشاق بخارات نعنا در بارداری

حالت تهوع در بارداری معمولا در پایان سه ماهه اول برطرف می شود. بنابراین نگران نباشید. راههای درمان: استفاده از زنجبیل یکی از بهترین روش‌ها برای غلبه بر حالت تهوع در طول دوران بارداری، استفاده از زنجبیل تازه می‌باشد. طریقه مصرف آن به این گونه است که باید در ابتدا پوست آن را بکنید و آن را رنده و یا ریز ریز کنید. یک قاشق غذا خوری از زنجبیل ریز ریز شده و یا رنده شده را داخل یک لیوان آب داغ بریزید و به مدت 10 دقیقه بگذارید. سپس آن را مصرف کنید. اگر زنجبیل تازه نیافتید، می‌توانید از کیسه آماده چای زنجبیل استفاده کنید، اما تأثیر زنجبیل تازه را نخواهد داشت. تهوع بارداری و نعنا

استفاده از نعناع نعناع تأثیر بسیار مطلوبی بر روی دیواره داخلی معده می‌گذارد و منجر به تسکین حالت تهوع و استفراغ در خانم‌های باردار می‌شود. استفاده از نعناع به صورت آب نبات، آدامس، چای نعناع و یا حداقل آغشته کردن مواد غذایی با اسانس و طعم نعناع می‌تواند تا حدی شما را برای غلبه بر این مشکل کمک کند، اما معمولاً مصرف نعناع به صورت تازه و طبیعی اثرات مطلوب‌تر و مفیدتری را می‌گذارد. حتی استنشاق بوی نعناع هم می‌تواند آرام بخش باشد.

هم چنین نعناع، دارای خاصیت خنک کنندگی، رفع گرفتگی عضلات و مسکن درد می‌باشد.

استراحت کردن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود به محض این که حالت تهوع و استفراغ را احساس کردند، استراحت کنند و دراز بکشند.

این کار به غلبه بر تهوع و استفراغ کمک می‌کند. افراد بارداری که دچار کم خوابی هستند و یا به دلیل مشغله‌های کاری فرصت کافی برای استراحت ندارند، بیشتر احتمال دارد که به این حالت مبتلا ‌شوند. استفاده از لیمو ترش تازه استنشاق بوی لیمو ترش تازه برای بسیاری از خانم‌های باردار می‌تواند به عنوان درمان معجزه آسای حالت تهوع و استفراغ به حساب آید. به بانوانی که معمولاً در زمان‌های خاص مثلاً صبح‌ها دچار حالت تهوع می‌شوند، توصیه می‌شود که یک قاچ لیمو ترش در نزدیکی خود قرار دهند تا با بو کشیدن آن بتوانند بر این حالت غلبه کنند. مصرف خوراکی لیمو ترش هم می‌تواند راه مناسبی باشد. اما اگر معده فرد خالی است، هرگز توصیه نمی‌شود که لیموترش تازه را به تنهایی مصرف کنند، بلکه ترجیحاً باید با آب ولرم و شکر مصرف شود. تهوع بارداری و نعنا

مصرف ویتامین B6 طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده است که کمبود B6 در خانم‌های باردار، یکی از علل اصلی حالت تهوع در آن‌ها می‌باشد. بنابراین مصرف غذاهای حاوی ویتامین B6 و یا مکمل‌های دارویی آن تحت نظر پزشک زنان و زایمان می‌تواند تا حد زیادی از مشکلات تهوع در دوران باردار بکاهد. ویتامین B6 در دوران بارداری تحریکات معده را که منجر به بروز تهوع و استفراغ می‌شود را کاهش می‌دهد. ویتامین B6 از جمله ویتامین‌های محلول در آب است که در رفع تهوع موثر است.

این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد: گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم کامل، سبوس گندم، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ، شیر، انگور، طالبی، آناناس، سیب، پرتقال، گلابی و هلو. جوش شیرین اگر حال شما طوری است که می‌توانید مزه شور را تحمل کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. مصرف این ترکیب می‌تواند اسیدهای معده را خنثی کند و حالت تهوع شما را به حداقل برساند. سماق استفاده از سماق به صورت پودر شده برای کاهش حالت تهوع و استفراغ در بسیاری از افراد مناسب گزارش شده است. پودر سماق ناراحتی‌ها و اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد. چند تذکر * در دوران بارداری نیاز مادر برای مصرف مواد غذایی بیشتر می‌شود، بنابراین باید تعداد وعده های غذایی مصرف شده در دوران بارداری بیش از دوران‌های عادی باشد، اما باید کم حجم مصرف شود.

ارسال شده در تاریخ 1 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,356
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.