توصیه به غذا خوردن روی زمین یا روی میز بررسی فواید آن

توصیه به غذا خوردن روی زمین یا روی میز بررسی فواید آن

توصیه به غذا خوردن روی زمین

فواید جالب غذا خوردن روی زمین:

?کمک به هضم غذا
?احساس سیر شدن زودتر اتفاق می افتد.
? جلوگیری از ابتلا به واریس
?تقویت مفاصل و ماهیچه ها
? درست نشستن و تقویت وضعیت خوب بدن

در گذشته، مردم هنگام غذا خوردن روی زمین می‌نشستند. اگرچه در بیشتر کشورهای غربی دیگر شاهد چنین صحنه هایی نیستیم، اما در برخی فرهنگ‌ها همچنان شاهد ادامه آن هستیم. این سنت باستانی در یوگا و آیورودا، پزشکی سنتی هندی، ریشه دارد و همچنین از فواید سلامت با پشتیبانی علمی برخوردار است.

تمرکز خون در قسمت شکم در حالت نشستن باعث میشود تا عصاره های هضم غذا در معده با سرعت بیشتری تولید شوند و هضم غذا با سرعت بیشتری انجام شود.

احساس سیر شدن زودتر اتفاق می افتد

نشستن باعث نزدیکی بیشتر پاها به شکم میشود و  در این حالت به طور طبیعی احساس سیری خواهید کرد.
توصیه به غذا خوردن روی زمین ,غذا خوردن روی میز ,بررسی فواید سفره انداختن روی زمین , غذا خوردن روی زمین یا روی میز ,فواید غذا خوردن روی زمین,

درست نشستن و تقویت وضعیت خوب بدن

اگر همیشه روی زمین می نشینید و بدنتان انعطاف کافی دارد، به طوری که شانه هایتان اندکی به سمت عقب متمایل باشد و ستون فقرات کشیده و بدون قوزکردگی باشد، این بهترین حالت برای نشستن و غذا خوردن است که باعث تقویت وضعیت مناسب بدن خواهد شد. توصیه به غذا خوردن روی زمین

اگر چندان با نشستن روی زمین سفت راحت نیستید می‌توانید با کمک فرش، بالش یا کوسن شرایط راحت‌تری را برای نشستن روی زمین فراهم کنید. در ادامه با برخی فواید سلامت نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن بیشتر آشنا می‌شویم.

پشتیبانی از وضع اندامی صحیح

وضع اندامی خوب برای کاهش فشار روی برخی عضلات و مفاصل، به ویژه در ناحیه کمر و گردن، اهمیت دارد. نشستن در حالت چهار زانو روی زمین برای غذا خوردن این امکان را فراهم می‌کند تا به طور خودکار وضعیت خود را اصلاح کنید. توصیه به غذا خوردن روی زمین

هنگامی که در حالت سوخاسانا روی زمین نشسته اید باید پشت خود را صاف نگه دارید، ستون فقرات خود را گسترش دهید و شانه‌ها را عقب بکشید. این حالت به پیشگیری از انواع مختلف درد که به واسطه وضع اندامی بد شکل می‌گیرند، کمک می‌کند.

در مقابل، نشستن طولانی مدت روی صندلی یا نیمکت و قوز کردن روی میز یا رایانه می‌تواند به وضع اندامی ضعیف و ضعف در ناحیه کمر منجر شود.

مفاصل متحرک و سیال باقی می مانند

خم شدن زانوها، قوزک پا و ران ها در هنگام نشستن برای افراد سالم باعث روان شدن و نرمی مفاصل می شود و در نتیجه انتقال از حالت نشسته به ایستاده و یا بالعکس به راحتی صورت می گیرد.

ماهیچه ها فعال باقی می مانند

نشستن روی صندلی باعث می شود تا بیشتر وزن به یک قسمت از صندلی تکیه داده شود. و در این حالت بدن کمترین تحرک و فعالیت را دارد و شانه ها به سمت داخل منحنی شده و شکم حالت شل و رها به خود می گیرد. در این وضعیت، ستون فقرات خم شده و شخص پشت میز ناخودآگاه قوز می کند. اما در نشستن روی زمین عضلات شکم، ساق پا، کمر و ران فعال و اکتیو باقی می مانند.

کمک به کاهش وزن

هنگامی که روی زمین نشسته و غذا می‌خورید این شرایط اثری آرامش بخش روی ذهن و بدن شما دارد. بدن آرام بهتر می‌تواند روی غذای مصرفی تمرکز کند که به نوبه خود از پرخوری جلوگیری می‌کند.

این به دلیل آن رخ می‌دهد که عصب واگ عملکرد بهتری ارائه می‌کند و سیگنال‌ها را در وضعیت نشسته بهینه‌تر انتقال می‌دهد. عصب واگ انتقال سیگنال‌ها از معده به مغز را هنگام غذا خوردن بر عهده دارد و به مغز می‌گوید که آیا سیر شده اید یا خیر.

افزون بر این، این حالت نشسته موجب می‌شود تا آهسته‌تر غذا بخورید. بر همین اساس، معده و مغز از زمان کافی برای تشخیص این که چه زمانی سیر شده اید، برخوردار هستند.

همچنین، عمل نشستن و ایستادن از روی زمین تمرین ورزشی خوبی محسوب می‌شود. تمامی این موارد در کننار یکدیگر به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

ارتقا پیوند خانوادگی

نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن به همراه خانواده می‌تواند روشی جدید برای برقرار ارتباط بین اعضای خانواده باشد. هنگامی که روی زمین نشسته اید و هم سطح با فرزندان خود هستید، برقراری ارتباط با آن‌ها و درک این که چه احساسات و عواطفی دارند راحت‌تر است.

غذا خوردن در حالت نشسته روی زمین می‌تواند به بهبود پیوندهای خانوادگی کمک کند و همچنین وضع اندامی درست به آرامش ذهن و بدن کمک می‌کند که به یک زندگی کم یا بدون استرس منجر می‌شود.

جلوگیری از ابتلا به واریس

حالت نشستن روی صندلی ـ زمانی که ساق پا پایین تر از ران ها قرار می گیرد ـ نیروی جاذبه به صورت خودکار خون را به سمت پاها سوق می دهد و از آنجا که پا در حالت ساکن و بدون حرکت است، خون به سختی دوباره به سمت قلب بازمی گردد. نقص در گردش جریان خون، باعث ایجاد لخته های خون به شکل رگه های نازک قرمز در قسمت های ماهیچه ای پا می شود که در حالت حاد از آن به عنوان واریس یاد میشود. نشستن در حالت غذا خوردن باعث می شود تا خون در منطقه شکم و بطن متمرکز شود و به قلب نزدیکتر باشد.

بهبود گردش خون

نشستن روی زمین در حالت چهار زانو به منظور غذا خوردن برای سیستم گردش خون انسان نیز مفید است. هنگامی که روی زمین نشسته اید، خون راحت‌تر از طریق قلب به دیگر نقاط بدن پمپ می‌شود. همچنین، نشستن روی زمین به سلامت قلب نیز کمک می‌کند، زیرا فشار اضافی روی این اندام هنگام غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

با گردش خون خوب این اطمینان حاصل می‌شود که تمام اندام‌های بدن به میزان کافی اکسیژن و مواد مغذی برای ارائه عملکرد درست خود را دریافت می‌کنند. برای افرادی که دارای مشکلات گردش خون هستند نشستن روی زمین در حالت درست هنگام غذا خوردن توصیه شده است.

از دیر باز مردم بر روی زمین غذا می خوردند و مساله چاقی به این صورتی که در جوامع امروزی گریبان گیر است نبود , البته نمی توان گفت تنها دلیل آن همین غذا خوردن بر روی میز است .صدرصد همه عوامل دت به دست هم می دهند از جمله کم تحرکی در جوامع امروزه و غیره  اما می توان  گفت روی زمین غذا نخوردن یکی از آنها ست .البته در شرایط خاص مثال کمر درد داشتن یا زانو درد داشتن که امروزه اکثرا ناشی از چاقی است روی میز غذا خوردن بهترین گزینه است.

ارسال شده در تاریخ 3 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 193
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.