جلوگیری از خراب شدن ترشی چطوری از زود خراب شدن ترشی جلو گیری کنم؟

جلوگیری از خراب شدن ترشی

جلوگیری از خراب شدن ترشی,جلوگیری از زود خراب شدن ترشی , چطوری از زود خراب شدن ترشی جلو گیری کنم؟, روش جلوگیری زود خراب شدن ترشی ,

چطوری از زود خراب شدن ترشی جلو گیری کنم؟

کافیه ازملاقه استیل برای برداشتن ترشی ازظرفش استفاده نکنید
ملاقه استیل باعث زودخراب شدن ترشی میشود

جلوگیری از خراب شدن ترشی,جلوگیری زود خراب شدن ترشی , چطوری از زود خراب شدن ترشی جلو گیری کنم؟, روش جلوگیری زود خراب شدن ترشی ,

چطوری از زود خراب شدن ترشی جلو گیری کنم؟

جلوگیری از کپک زدن ترشی ۱-برای اینکه ترشی شما کپک نزند، آنقدر سرکه روی مواد ترشی بریزید که سرکه کاملاً روی مواد را بگیرید.– نکته ی ۱-۲ اگر ترشی شما در حال کپک زدن بود می توانید ظرف ترشی را چند ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید،دیگر کپک نمیزند.چند نکته در مورد خیار شورنکته ی ۲-برای اینکه خیار شور شما کپک نزند می توانید این چند کار را انجام دهید.- سرکه داخل خیار شور نریزید چون باعث کپک زدن خیار شور می شود.

روی ظرف خیار شور تکه ای نان را به اندازه دهانه ظرف قرار دهید و در ظرف را محکم ببندید.- دور ظرف خیار شور را گچ بگیرید تا مانع داخل شدن هوا به ظرف شود.می توانید خیار شور را داخل شیشه نوشابه ی خانواده بریزید.به این صورت که از خیارهای ریز استفاده کنید و به دلیل اینکه درآن محکم بسته می شود و تا دو سال می توانید خیار شور را نگه دارید.بدون اینکه کپک بزند در موقع استفاده سرشیشه را بچینید تادر آوردن خیار شور آسان باشد(dot) وسط خیار را با یک میله سوراخ کنید تا داخل خیار پوک نشود

کپک ترشی را چه کنیم؟

بحث آلودگی ترشی ها به کپک زدن آن ها برمی گردد. زمانی که شما کپک را روی ترشی مشاهده کردید، باید بدانید که این کپک قابل مشاهده، از میلیون ها یا حتی میلیاردها میسلیوم کپک تشکیل شده است. از این رو، خریدن یا خوردن این نوع ترشی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از آنجا که مصرف کننده خانگی قدرت تشخیص بیماری زا بودن یا نبودن کپک ها را ندارد، باید هر نوع مواد غذایی کپک زده را کاملا دور بریزد. ترشی هم حاوی سرکه مایع است و امکان انتشار کپک های بیماری زا در تمام آن وجود خواهد داشت.

درپوش شیشه‌ها را بگذارید. در مورد شیشه‌هایی که دارای درپوش پیچی و یک نوار لاستیکی می‌باشند بهتر است نوار لاستیکی را عوض کرده و از یک نوار نو استفاده کنید. در مورد شیشه‌هایی که دارای درِ لولایی و قفل فلزی می‌باشند پس از آنکه نوار لاستیکی را به دور درپوش گذاشتید قفل را به حالت آزاد قرار دهید (اگر درون فِر قرار می‌دهید) و اگر درون آب جوش بطری‌ها را قرار می‌دهید قفل را به حالت محکم و فشرده ببندید. برخی از شیشه‌ها دارای درپوش پلاستیکی و پیچی می‌باشند اگر درون فر قرار می‌دهید بهتر است نوار لاستیکی درپوش را جد کرده و سپس آن را درون فر قرار دهید.
اگر از روش قرار دادن بطری‌ها و شیشه‌ها درون فر استفاده می‌کنید کف سینی فر را یک روزنامه انداخته و سپس بطری‌ها و شیشه‌ها را بر روی آن گذاشته و سینی را درون فر قرار دهید (طبقه وسط فر) و درجه حرارت فر را به 150 درجه سانتی‌گراد یا 300 درجه فارنهایت برسانید و به‌مدت لازم (15 دقیقه یا بیشتر) آنها را درون فر قرار دهید؛ سپس شیشه‌ها را از درون فر خارج کرده و درپوش‌های آنها را بلافاصله محکم ببندید.
اگر از روش قرار دادن شیشه‌ها و بطری‌ها درون ظرف آب‌جوش استفاده می‌کنید، ابتدا شیشه‌ها را درون یک پارچه حوله‌ای پیچیده و سپس آنها را درون قابلمه استیل که پر از آب گرم کرده‌اید قرار دهید، شیشه‌ها نباید با یکدیگر در تماس باشند و میزان آب باید به حدی باشد که کاملاً روی بطری‌ها را بپوشاند (5/2 سانتی‌متر هم بالاتر). درپوش قابلمه را گذاشته و بتدریج درجه حرارت را زیاد کرده تا آب به جوش آید و برای مدت لازمه در آب جوش شناور باشند سپس شیشه‌ها را از درون آب جوش خارج کرده و درپوش آنها را محکم کرده و یا اگر قفلی می‌باشند قفل آنها را فوراً ببندید.
برای اینکه از وکیوم شدن درپوش شیشه‌ها و یا بطری‌ها پس از حرارت دادن مطمئن شوید باید پس از گذشت 24 ساعت از حرارت دادن شیشه‌ها و بستن درب آنها، به آرامی قفل درپوش‌های قفلی را باز کنید و یا در شیشه‌های دارای درپوش لاستیکی و پیچی (2 تکه) درپوش پیچی را برداشته و با استفاده از نوک ناخن و انگشتان خود سعی کنید درپوش را بردارید، اگر درپوش در جای خود محکم بوده و جابه‌جا نمی‌شود مطمئن باشید که به‌خوبی وکیوم شده است اما اگر به راحتی جابه‌جا شد عمل وکیوم به خوبی انجام نشده است. پس از اتمام فرآیند حرارت دادن، شیشه‌ها و بطری‌ها را درون یخچال و به‌مدت دو هفته می‌توان نگهداری کرد.

ارسال شده در تاریخ 21 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 26,844
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.