جلوگیری از کپک زدن پنیر ? ترفند های نگهداری مواد غذایی در خانه

جلوگیری از کپک زدن پنیر ? ترفند های نگهداری مواد غذایی در خانه

جلوگیری از کپک زدن پنیر ,ترفند های نگهداری مواد غذایی ,  کپک زدن پنیر ,  نگهداری مواد غذایی در خانه ,کپک زدن پنیر مواد غذایی

جلوگیری از کپک زدن پنیر ?

?پنیر را در ظرف پلاستیکی محکم و بسته قرار داده و 3-4 قند در ظرف قرار دهید

??با این کار کپک ها از پنیر جدا شده و سراغ قند می آیند !

جلوگیری از کپک زدن پنیر ,ترفند های نگهداری مواد غذایی , کپک زدن پنیر , نگهداری مواد غذایی در خانه ,کپک زدن پنیر مواد غذایی

از کپک زدن مواد غذایی خود در یخچال نگرانید؟ بهترین راهکارها برای پیشگیری از کپک زدن مواد غذایی مختلف را می توانید در اینجا بخوانید که این خود یک صرفه جویی نیز در نگهداری مواد غذایی به حساب می آید.

* برای جلوگیری از کپک زدن انواع مربا بهتر است هنگام سرو کردن یا هم زدن از قاشق چوبی تمیز استفاده کنید. در صورتی که در منزل مربا تهیه می کنید بهتر است قبل از بستن در مربا یک ورق آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا با ورود هوا مربای شما کپک نزند. در ضمن مربا باید کاملا خنک شود و بعد در یخچال گذاشته شود.

*برای پیشگیری از کپک زدن پنیز باید مراقب باشید که آن را هر بار با چاقوی تمیز استیل یا با نخ دندان تمیز قطعه قطعه کنید.

برای نگهداری پنیر بهتر است کمی آب بجوشانید و در ظرف مورد نظر بریزید تا خنک شود و پنیرها را بعد از تکه تکه کردن در آن بگذارید و در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید.

اگر پنیز بی نمک دوست ندارید می توانید مقدار کمی نمک به آب جوشیده اضافه کنید.

اگر پنیرتان کپک زده است باید بخش کپک زده و مقداری از بخش سالم آن را که در حاشیه کپک قرار دارد از آن جدا کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن سرکه و آبغوره باید از آن ها در ظرفی مراقبت کنید که هوا نداشته باشد؛ بنابراین آن ها را در ظرفی بریزید که اندازه آنها باشد و فضای خالی در آن وجو نداشته باشد.

*در صورتی که خودتان رب گوجه فرنگی تهیه می کنید بهتر است پس از کشیدن آن درون ظرف روی رب را با یک لایه نازک از روغن بپوشانید تا هوا وارد آن نشود.

* برای جلوگیری از کپک زدن میوه ها در جامیوه ای یخچال یک اسفنح خشک درون جامیوه ای بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند. اگه میوه ها را داخل دستمالی نخی بپیچید نیز از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

میوه هایی که خیلی رسیده باشند را در کنار میوه های دیگر قرار ندهید.

معمولاً میوه ها را میشوییم و داخل یخچال می گذاریم اما به شما پیشنهاد می کنیم خیار را نشسته در پارچه ای نخی بپیچید و داخل یخچال بگذارید.

ارسال شده در تاریخ 13 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 14,751
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.