خصوصیات لباس با جنس پنبه و مناسب بودن نوع از الیاف

خصوصیات لباس با جنس پنبه و مناسب بودن نوع از الیاف

خصوصیات لباس با جنس پنبه

▫️الیاف پنبه نرم و جاذب هستند و تنفس طبیعی دارند. به همین خاطر برای لباس و لباس زیر مناسب هستند. الیاف پنبه در فصل گرما و تابستان هدایت کننده خوبی در برابر گرما هستند.
▫️الیاف پنبه به علت ساختار منحصر به فرد خود تنفس طبیعی دارند و از الیاف مصنوعی که از نفت تولید می شوند پوشش بسیار راحت تری دارند. الیاف پنبه تا ۲۷ درصد از وزن خود می توانند آب نگه دارند.
▫️الیاف پنبه نمی توانند بار الکتریکی را حفظ کنند بنابراین از چسبیدن اصطکاکی لباس به بدن جلوگیری می کنند.

خصوصیات لباس با جنس پنبه , مناسب بودن نوع از الیاف,لباس پنیه ای, مرغوب بودن جنس پارچه پنیه ای, مزایای لباس پنیه ای, معایب لباس پنیه ای,

لباس پنبه‌ای مزایای زیادی دارد که روز به روز بیشتر از قبل شناخته شده و در دنیای مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا همین چند سال پیش این الیاف مصنوعی بود که سعی می‌کرد بازارها را تصاحب کند، تا اینکه دنیا کم‌کم متوجه ضررهای این الیاف برای سلامت افراد و همچنین محیط زیست شد. خوشبختانه این روزها بیشتر مردم دنیا نسبت به معایب الیاف مصنوعی آگاه شده‌اند و بیشتر از الیاف طبیعی مثل پنبه استفاده می‌کنند. در این مقاله با مدل‌ها و انواع ویژگی‌های عالی لباس زنانه پنبه‌ای آشنا می‌شوید تا هم زیباتر از همیشه به نظر برسید و هم از سلامتی‌تان بیشتر مراقبت کنید.

پنبه یک ماده ی طبیعی است که از گیاهان به دست می آید. معمولا پنبه را وقتی می بینیم که به لباس (لباس زیر پنبه ای) تبدیل شده است. اما پنبه، روی بوته ی پنبه، شبیه موی سفید پف کرده به نظر می رسد. ما از پنبه ، پارچه ها و لباس نخی تهیه می کنیم.

الیاف پنبه

رشته ها یا الیاف پنبه از بوته ی پنبه بعمل می آید. کوتاه ترین الیاف در حدود ۲ سانتی متر طول دارند و بلندترین آنها در حدود ۶ سانتی متر هستند. طول الیاف کوتاه باید با دورتاب بیشتری بافته شوند. دراین فرایند پارچه با کیفیت پایین تر و قیمتی ارزانتر تولید می شود که بعد از چندبار شستشو حالت خود را ازدست می دهد و چروک می شود.

 نوع دیگر بافت نخ به صورت رینگ است (تولید لباس زیر پنبه ای) که نخ پنبه ای با طول الیاف بلند تولید می کند و با دور تاب کمتری بافته می شود و در هنگام شستشو ثبات خود را حفظ می کند.
نخ پنبه شماره های مختلفی دارند از جمله شماره های ۱۰ تا ۲۰۰ که هرچه شماره نخ بالاتر برود نخ نازکتر می شود. برای لباسهای زیر از شماره نخ ۳۰ یا ۴۰ استفاده می شود.

در لباس های زیر بخاطر این از نخ پنبه استفاده میشود که مسائل بهداشتی رعایت شده و حساسیت های پوستی ایجاد نشود.

ویژگی های الیاف پنبه

الیاف پنبه، از موهای سر نازکتر ولی محکمتر است. از الیاف پنبه، نخ درست می کنند . این الیاف به رنگ سفید یا خاکستری روشن هستند و آب به آسانی به داخل آن نفوذ می کند. اما وقتی الیاف پنبه مرطوب می شوند، باز هم محکم هستند. تغییر دادن رنگ الیاف پنبه به وسیله ی رنگ های شیمیایی ، آسان است.

ما از پارچه ی پنبه ای، لباس های گوناگونی درست می کنیم: پیراهن، بلوز و شلوار. تکه های پارچه به وسیله ی نخ پنبه ای به یکدیگر دوخته می شوند.

پنبه، ماده ی مناسبی برای لباس های تابستانی است. پارچه ی پنبه ای، سبک و خنک است، ولی می توان از آن، لباس های سفت و محکمی مثل شلوار جین هم تهیه کرد

لباس پنبه‌ای؛ هدیه‌ای از طبیعت برای بدن

بدن انسان یک سیستم زنده است که اطلاعات مربوط به محیط اطرافش را به خوبی دریافت و ثبت می‌کند. پوست ما در مواجهه مستقیم با دنیای بیرون قرار دارد و به همین دلیل یکی از اولین ورودی‌های دریافت اطلاعات است؛ حالا فکرش را بکنید که جنس لباسی که با پوستتان در تماس است، حاوی چه میزان اطلاعات خواهد بود! به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم موقع خرید لباس به پنبه‌ای بودن جنس آن اهمیت دهید؛ چون پنبه مستقیما از دل طبیعت زنده به دست آمده و کاملا طبیعی است.
زمانی که لباس پنبه‌ای به تن کنید، بدنتان احساس راحتی بیشتری می‌کند، چون متوجه است که عناصر طبیعی در لباستان به کار رفته است؛ نه عناصر مصنوعی.

دوام بالای لباس پنبه‌ای

بسیاری از لباس‌ها با شسته شدن‌های متعدد هر بار بیشتر از قبل رنگشان را از دست می‌دهند یا تار و پودشان ضعیف می‌شود؛ اما خوشبختانه این اتفاق در مورد لباس پنبه‌ای Bold نمی‌افتد. لباس‌های پنبه‌ای لباس‌هایی با پارچه قوی به حساب می‌آیند که نسبت به گزینه‌هایی مثل شست‌و‌شو یا ایجاد لکه مقاوم هستند. شست‌وشو الیاف پنبه را خراب نمی‌کند و لکه‌هایی که روی این لباس‌ها بیفتد، راحتتر از سایر الیاف پاک خواهند شد.

به نرمی لباس نوزاد

هیچ کس نمی‌تواند پوشیدن لباس خشن با الیاف زبر را برای مدتی طولانی تحمل کند. این الیاف بلافاصله باعث ایجاد ناراحتی و خارش پوستی می‌شوند؛ درست بر عکس لباس پنبه‌ای که الیافی بسیار نرم و لطیف دارد و از این جهت می‌تواند به خصوص برای خانم‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. پارچه نرم هر لباس زنانه پنبه‌ای، مثل تاپ یا تی‌شرت به نرمی بدن را در آغوش می‌گیرد و اسباب آرامشتان را فراهم خواهد کرد.

لباسی علیه حساسیت

از دیگر ویژگی‌های لباس پنبه‌ای ضد حساسیت بودن آن است. به همین دلیل است که لباس نوزادان و کودکان از پنبه تهیه می‌شود. اگر پوست حساسی دارید که خیلی زود خارش می‌گیرد، خشک می‌شود یا جوش ریز می‌زند، از بین انواع مدل لباس پنبه‌ای زنانه دست به انتخاب مدل دلخواهتان بزنید و بعد از پوشیدن آن با حساسیت خداحافظی کنید.

بهترین گزینه برای لباس زیر و لباس خواب

حتی اگر تمام طول روز مجبور به پوشیدن لباس فرمی هستید که در آن احساس راحتی نمی‌کنید؛ از دو گزینه اساسی غافل نشوید؛ اول اینکه حتما از لباس زیر پنبه‌ای استفاده کنید و دوم اینکه موقع خواب خودتان را به پوشیدن لباس خواب زنانه پنبه‌ای و راحت مهمان کنید. اهمیت پوشیدن لباس زیر پنبه‌ای جایی مشخص می‌شود که بدانید این لباس‌ها مانع از بروز قارچ و باکتری می‌شوند و به همین دلیل بسیار بهداشتی و مفید هستند.خصوصیات لباس با جنس پنبه

بهترین روش نگهداری از لباس هایی با الیاف پنبه ای

از آنجایی که لباس پنبه‌ای طبیعی است، حساسیت بیشتری هم دارد. به همین دلیل لازم است برای بالا بردن عمر لباس آن را با آب رو به خنک یا آبی با دمای ۳۰ درجه و مایع لباسشویی بشویید. استفاده از پودر لباسشویی ممکن است به الیاف لباس آسیب بزند.

لباس‌های پنبه‌ای ‌تان را ترجیحا در خشک‌کن قرار ندهید و در آفتاب ملایم یا حتی سایه خشک کنید؛ مگر اینکه رنگ لباس سفید یا روشن باشد؛ در این صورت آفتاب مستقیم مشکلی برای لباس ایجاد نخواهد کرد.

اگر لباستان زود چروک می‌شود، برای اتو کردن آن از دمای بالا استفاده نکنید.

ارسال شده در تاریخ 2 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,938
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.