خواص تخمه آفتابگردان فواید تخمه آفتابگردان بخصوص در زمستان

خواص تخمه آفتابگردان فواید تخمه آفتابگردان بخصوص در زمستان

خواص تخمه آفتابگردان

در زمستان تخمه آفتاب گردان بخورید ازابتلا به بیماریهای ویروسی و سرماخوردگی پیشگیری میکند، باعث تسکین آلرژی میشود در رفع مشکلات ریوی وتسکین سرفه هنگام ابتلا به سرماخوردگی مؤثر است.

تخمه آفتاب‌گردان میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد

تخمه های آفتاب‌گردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی پُلی، به ویژه به صورت اسید لینولئیک هستند که یک اسید چرب امگا 6 محسوب می‌شود.

از این گذشته در این تخمه‌ها حدود 20 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونو نیز وجود دارد. این اسیدهای چرب، زمانی که در تعادل با امگا 3 ها قرار بگیرند برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند.

تخمه‌های آفتاب‌گردان سرشار از فیتواسترول‌ها هستند؛ یعنی در هر فنجان حدود 270 میلی گرم. این ترکیبات ساختاری شبیه به کلسترول دارند و با کلسترول بد خون (LDL) مقابله می‌کنند. در واقع ترکیبات تخمه‌ی آفتاب‌گردان داخل روده با کلسترول وارد نبرد شده و باعث کاهش جذب آن می‌شوند. به این ترتیب کلسترول از طریق مدفوع دفع می‌شود.

خواص تخمه آفتابگردان,فواید تخمه آفتابگردان,مصرف تخمه آفتابگردان,فواید تخمه آفتابگردان و سرماخوردگی,تخمه آفتابگردان ,تخمه آفتابگردان و کاهش کلسترول,تخمه

تخمه آفتابگردان از جمله مغزهای چربی است که نه‌ تنها به عنوان آجیل و تنقلات، بلکه در غذاها و به ‌خصوص سالادهای مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد.خواص تخمه آفتابگردان

تخمه‌ را به صورت تازه، خشک و بو داده مصرف می ‌کنند که البته نوع بوداده آن با نمک و کمی آبلیمو بسیار خوشمزه است.

علاوه بر مصرف مغز تخمه‌ آفتابگردان، از روغن آن به صورت مایع برای پخت و پز نیز استفاده می ‌کنند.

در ضمن کره آن هم به دو صورت مارگارین و کره تخمه آفتابگردان (مانند کره بادام‌زمینی) یافت می‌ شود.

جالب‌تر اینکه پرندگان هم مانند ما انسان‌ها به این مغز خوشمزه علاقه‌مندند و به عنوان غذا از آن استفاده می ‌کنند.

تخمه آفتاب‌گردان به شما انرژی می‌دهد

یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان 55 درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها باعث می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد.

تخمه ی آفتابگردان باعث تسکین آلرژی و برخی از مشکلات التهابی می شود

تخمه آفتاب گردان منبع خوب ویتامین E محسوب می شود. یک مشت از این تخمه ها 90 درصد نیاز روزانه ی ما به این ویتامین را تأمین می کند. این آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد التهاب زا را خنثی می کند.

نصف فنجان تخمه آفتابگردان حاوی حدود 255 میلی گرم منیزیم است. منیزیم یک ماده ی مغذی لازم برای بدن است که مانع سکته ی قلبی می شود

نتیجه ی مطالعاتی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده نشان می دهد ویتامین E سطح التهاب ها را کاهش می دهد.

تخمه ی آفتابگردان برای رشد کودکان و همچنین برای زنان باردار بسیار خوب است.خواص تخمه آفتابگردان 

خواص تخمه آفتابگردان,فواید تخمه آفتابگردان,مصرف تخمه آفتابگردان,فواید تخمه آفتابگردان و سرماخوردگی,تخمه آفتابگردان ,تخمه آفتابگردان و کاهش کلسترول,تخمه

تخمه‌ی آفتاب‌گردان سرشار از منیزیم است خواص تخمه آفتابگردان

نصف فنجان تخمه‌ی آفتاب‌گردان حاوی حدود 255 میلی گرم منیزیم است. منیزیم یک ماده‌ی مغذی لازم برای بدن است که مانع سکته‌ی قلبی می‌شود، اثرات منفی سندروم پیش از قاعدگی را تسکین می‌دهد، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد، ضدالتهاب است، باعث کاهش وزن می‌شود، از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله کند.

ارسال شده در تاریخ 28 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,285
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.