خواص جادویى فلفل آشنایی خاصیت دارویی درمانی فلفل

خواص جادویى فلفل آشنایی خاصیت دارویی درمانی فلفل

 خواص جادویى فلفل

✅کاهش غلظت خون
✅بهبود گردش خون
✅کاهش چربى خون
✅هضم کننده غذا
✅محرک و مقوى معده

 خواص جادویى فلفل,فواید فلفل تند ,خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای بدن,فلفل و خاصیت دارویی درمانی آن ,فلفل ضد چاقی و افزایش وزن ,فلفل قرمز ,فلفل شیرین

فلفل را می توان از جمله محبوب ترین و خوش طعم ترین ادویه جات نام برد.این ادویه اغلب در مناطق گرمسیر به ویژه شبه قاره هند مورد استفاده قرار می گیرد.این ادویه طعمی تند دارد.خواص ویژه فلفل و طعم فوق العاده آن سبب این شده تا همانند دسر در کنار غذا ها مصرف شود.فلفل انواع متفاوتی از جمله فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل دلمه و … دارد.فلفل‌ها مجموعه‌ای از

مواد مغذی و ویتامین‌هاست

که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می‌افزاید.دریابید که چرا باید از قدرت فلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.مملو از ویتامین‌هافلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین‌های B و ویتامین C، E و K می‌باشد.تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.سرشار از مواد معدنیفلفل‌های دلمه‌ می‌توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند.این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می‌کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند و در فعالیت‌های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.  خواص جادویى فلفل

سرشار از آنتی‌اکسیدان

هنگامی‌که بدن شما انرژی می‌سوزاند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن‌دار و مضری تولید می‌شود.بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می‌کند.تصور می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌ها با اضافه‌کردن یک لایه محافظ می‌توانند کمک کننده باشد.فلفل‌ها به همکاری حمل کننده‌های طبیعی آمده و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می‌کنند.

 خواص جادویى فلفل

سرشار از ویتامین C

فلفل‌ها هنگامی که رسیده‌تر می‌شوند، از سبز به زرد و قرمز تغییر می‌کنند.بدین ترتیب میزان ویتامین C آن‌ها افزایش می‌یابد.خوردن فلفل قرمز مقدار ویتامین C بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر از مقدار روزانه‌ی توصیه شده را در برگیرد.

کالری ناچیز

فلفل‌ها یک میان‌وعده و افزودنی عالی به بسیاری از خوراکی‌ها هستند.فلفل‌های رسیده‌تر زرد و قرمز شیرین‌تر می‌شوند که آن‌ها را به ‌عنوان یک میان‌وعده مستقل جذاب می‌کند.یک فنجان فلفل دلمه‌ی خرد شده تنها ۳۰ کالری دارد و سرشار از مواد مغذی و فیبرها می‌باشد.آن‌ها همچنین سلامت هر غذایی که شما می‌خورید را افزایش می‌دهند. خواص جادویى فلفل

مفید برای چشم‌ها

فلفل حاوی ترکیبی به نام لوتئین است که طبق کشفیات نقش ارزشمندی در سلامت چشم ایفا می‌کند.آن‌ها همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی دیگری هستند که به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند.افزایش مقدار هر دوی آن‌ها در رژیم غذاییتان می‌تواند به کاهش خطر بیماری زوال قرنیه که یکی از دلایل اصلی نابینایی در ایالات متحده امریکاست، کمک کند.

کاهش وزن و سوزاننده چربی ( کپسایسین )

تحقیقات اخیر نشان داده است که فلفل قرمز شیرین می‌تواند حرارت را فعال کرده و سرعت سوخت‌ و‌ساز بدن را افزایش دهد. فلفل دلمه‌ای قرمز و فلفل قرمز(تند) حاوی کپسایسین است، که باعث تندی فلفل می‌شود و باعث می‌شود ما احساس مطلوبی داشته باشیم ، اما آن‌ها دارای یک عمل حرارتی ملایم هستند که بدون افزایش ضربان قلب و فشارخون ،سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهند.
کاهش ریسک سرطان پستان

اضافه کردن فلفل به یک سالاد 3/1 از کاروتنوئید موردنیاز روزانه شمارا برطرف می‌کند. پژوهشی در مجله بین‌المللی سرطان در سال 2009 نشان داد ، زنانی که قبل از یائسگی روزانه دو وعده یا بیشتر از مواد غذایی غنی از کاروتنوئید خوردند، خطر ابتلا به سرطان پستان در آن‌ها 17 درصد کمتر است زیرا کاروتنوئیدها می‌توانند با سیگنالینگ استروژن تداخل کنند. خواص جادویى فلفل

خواص جادویى فلفل,فواید فلفل تند ,خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای بدن,فلفل و خاصیت دارویی درمانی آن ,فلفل ضد چاقی و افزایش وزن ,فلفل قرمز ,فلفل شیرین
تغذیه قلب و پیشگیری از سکته قلبی

هر نوعی از فلفل چه فلفل تند و چه شیرین ، حاوی میزان زیادی ویتامین‌های گروه B است.یک فنجان موز خوردشده با فلفل حاوی 36% ویتامین B6 و 10% فولات( نوعی ویتامین B ) موردنیاز روزانه است.تحقیقات نشان داده است که فولات و ویتامین B6 خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان کاهش می‌دهد.

کاهش کلسترول
محققان دریافته اند که مصرف فلفل سیاه و سفید چربی بالا را کاهش می دهد. کسانی که سطح کلسترول خونشان بالا می باشد با مصرف  فلفل سیاه می توانند کلسترول را پایین آورند.
کمک به ترک سیگار
روغن فلفل سیاه یکی از موادی است که می تواند هوس سیگار را سرکوب کند. کسانی که قصد ترک سیگار را دارند می توانند با مصرف این روغن مصرف سیگار خود را به حداقل برسانند.
عصاره فلفل سیاه یکی از بهترین روغن ها جهت رفع استرس است.
سم زدایی
مصرف روغن فلفل سیاه به صورت موضعی احساس گرما ایجاد می کند. در ضمن این فلفل ادرار آور است. این موضوع  کمک می کند تا سموم و آب اضافی بدن دفع شود. همچنین جهت عدم تحمل گلوکوز در سیستم بدن فلفل سیاه تجویز می شود.
ارسال شده در تاریخ 1 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , مطلب علمی
بازدید : 1,105
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.