خواص خربزه + میوه بسیار مفید غنی از ویتامین های مفید بدن

خواص خربزه + میوه بسیار مفید غنی از ویتامین های مفید بدن

خواص خربزه

از فواید خربزه در مان بیماری ها :

?شستشو دهنده مثانه
?خوشبو کننده دهان
?تمیز کننده پوست
?سفید کردن دندان ها
?ادرار آور
?باز کردن گرفتگی کبد
مصرف با معده خالی یا همراه با عسل ممنوع است.

خواص خربزه ,خربزه میوه بسیار مفید,خربزه غنی از ویتامین های مفید بدن,منابع ویتامین A و C,فواید مصرف خربزه , خربزه و درمان بیماری

خربزه چیست?

خربزه یک میوه است که متعلق به خانواده کدو ها به شمار می آید.

این میوه با شکل کروی یا بیضوی, بسته به ویژگی‌های محصول که در آنوجود دارد , می‌تواند تا ۴ کیلو یا بیشتر وزن داشته باشد. گیاه خربزه به رشد میوه نیاز دارد.

هم نمای بیرونی و هم داخل داخلی بسته به نوع خربزه می‌تواند متفاوت باشد; برخی با پوست زبر یا صاف‌تر, رنگ زرد و متمایل به سبز و با یک خمیر گوشت کم‌تر یا کم‌تر گوشتی, وجود دارند.

رنگ پالپ نیز می‌تواند متفاوت باشد; می‌تواند زرد یا نارنجی, سبز یا سفید باشد.

خواص ویژگی ها و فواید خربزه :

صیفی جات و خربزه برای قرن‌ها توسط انسان‌ها مصرف شده‌است و خواص و فواید آن برای بدن به مدت طولانی شناخته شده‌است. ویژگی اصلی آن، محتوای بالای آب آن است: بیش از ۹۰ % میوه آبهست که نیاز ضروری برای بدن می باشد.

این واقعیت که این مقدار آب حاوی این مقدار آب است برای کسانی مفید است که رژیم غذایی خود را دنبال می‌کنند، و به آبدار کردن بدن در گرم‌ترین ماه کمک می‌کند، و این کار به نفع عملکرد مناسب کلیه‌ها می‌باشد، بنابراین حذف موثر سم ممکن است.

با وجود افسانه‌هایی که در مورد این میوه وجود دارند، خوردن برخی در شب برای سلامتی شما بد نیست، و شما را چاق نمی‌کند، به یاد داشته باشید که خربزه عمدتاً از آب تشکیل شده‌است.

مهم‌ترین ویژگی خربزه همانطور که گفته شد , محتوای بالای آب آن است. صیفی‌جات به دلیل محتوای بالای آب, خواص مدر و ملین دارند, بنابراین برای افرادی که یک مشکل گوارشی یا کلیوی دارند, توصیه می‌شود.

خربزه به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین A , C  به جلوگیری از عفونت‌های خاص و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند در حالی که خواص آنتی‌اکسیدانی آن به مو و پوست اثر مثبت دارد.

یک عنصر جالب دیگر در مورد این میوه محتوای کم کالری آن است که به خاطر سطح بالای آب آن است; به طور کلی, می‌تواند ما را به مقدار زیادی کالری برای هر گرم نگه دارد.

برخی خصوصیات تغذیه‌ای خربزه غنی از ویتامین, ویتامین c و بسیاری از آن‌ها در گروه b می‌باشد. علاوه بر این, مقدار مناسبی از مواد معدنی شامل پتاسیم, فسفر, منیزیم, سدیم, آهن, کلسیم و روی نیز وجود دارد.

** کمکی که آنتی‌اکسیدان‌ها از ما در برابر بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند و پیری را به تاخیر می‌اندازند.

** غذا خوردن در ساعات غیرمعمول و یا به عنوان یک اسنک غذای خوبی است.

** مقدار بالای ویتامین C به التیام زخم‌ها قبل و قبل از عفونت ممکن کمک می‌کند.

** خربزه را روی پوست بمالید، در یک ماسک تمیز، تمیز در عمق، پاک کردن لکه‌ها و آکنه.

** علاوه بر این، خربزه به ما کمک می‌کند استراحت کنیم و بهتر بخوابیم.

بیایید در مورد یک ماده معدنی بسیار جالب که در خربزه وجود دارد صحبت کنیم, پتاسیم است.

پتاسیم معدنی است که بدن ما نیاز به عملکرد دارد و در فیزیولوژی بدن ما بسیار مهم است. این کانی با مقادیر قابل قبولی در عملکردهای حیاتی متعدد نظیر انقباض عضله قلبی و یا عملکرد ماهیچه در بین افراد دیگر یافت می‌شود.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا برخی افراد باید مقادیر ویژه پتاسیم را در رژیم غذایی خود ترکیب کنند, برای مثال, افرادی که از فشار خون رنج می‌برند و دیورتیک ها را مصرف می‌کنند, آن‌هایی که مبتلا به کورتیکواستروئیدها, ضد تهوع بارداری یا در نتیجه بیماری‌های خاص گوارشی مانند استفراغ و اسهال هستند.

این مواد معدنی که برای عملکرد مناسب بدن ما بسیار مهم است, منابعی در دسترس شما وجود دارد تا بتوانید به طور منظم به زندگی روزمره خود وارد شوید.


ارسال شده در تاریخ 19 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,103
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.