خواص خرما و یک دسر از خرما مناسب برای رشد وزنی کودکان

خواص خرما و یک دسر از خرما مناسب برای رشد وزنی کودکان

خواص خرما , خرما مناسب برای رشد وزنی کودکان , خرما و پیشگیری از بیماری ها , فواید خرما , خواص خرما برای کودکان , فواید و خواص خرما برای موی سر ,فواید و خواص شگفت انگیز دارویی درمانی خرما

#دسر
#ده_ماه_تا_ده_سال

خرما را پوست بکنید، هسته آنرا در آورید و با پودر پسته مخلوط کنید به عنوان دسر به کودک بدهید. این دسر برای رشد وزنی  کودکان مناسب می باشد

خواص خرما , خرما مناسب برای رشد وزنی کودکان , خرما و پیشگیری از بیماری ها , فواید خرما , خواص خرما برای کودکان , فواید و خواص خرما برای موی سر ,فواید و خواص شگفت انگیز دارویی درمانی خرما

خرما یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در کشورهای خاورمیانه است.خرما خارک، خرما پیارم و رطب انواع مختلف خرما هستند که از نظر میزان قند با هم متفاوت می باشند.

خرما قبل از رسیدن به رنگ زرد روشن یا قرمز می باشد و در هنگام رسیدن رنگ آن ها قهوه ای مایل به زرد می شود. خرما را می توان به دو صورت خرما تازه و خرما خشک استفاده کرد. خرمای تازه نرم و خرمای خشک سفت بوده و رطوبت کمتری دارد.

خرمای خشک به انگلیسی Dry dates مقدار کربوهیدرات، کلسیم و آهن بیشتری از خرمای تازه دارد، خرمای تازه ویتامین C بیشتری دارد.

طبع خرما گرم و تر است. برخی از متخصصان سلامت می گویند که خوردن یک خرما در روز برای سلامتی مفید و ضروری است.

فواید و خواص خرما برای پوست صورت

خرما به دلیل ویتامین C و فلاونوئیدها می تواند برای جلوگیری و درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش صورت و جای جوش مفید باشد، همچنین خرما یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند از پیری زودرس و چروک پوست صورت جلوگیری کند.

خرما همچنین به بهبود زخم و آسیب های پوستی کمک می کند.

فواید و خواص خرما برای موی سر

خرما حاوی ویتامین ها به ویژه ویتامین B5 می باشد که حفظ موهای سالم ضروری است، کمبود این ویتامین می تواند مشکلاتی مانند ریزش مو و موهای خشک و شکننده را به وجود آورد.

ماساژ پوست سر و مو ها با روغن هسته خرما باعث افزایش رشد مو سر می شود.

فواید و خواص خرما برای نوزادان و کودکان

خرما یکی از مواد غذایی مفید برای نوزادان و کودکان محسوب می شود؛ خرما مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد که برای رشد نوزاد و کودک شما ضروری هستند.

مصرف خرما برای تقویت لثه ها و دندان های کودکان مفید می باشد.

خرما برای درمان ریفلاکس و یبوست در کودکان مفید است.

همچنین مصرف خرما در نوزادان و کودکان باعث افزایش وزن طبیعی آن ها می شود.

خواص خرما در دوران بارداری برای زنان باردار و جنین

مصرف خرما در دوران بارداری مزایای متعددی دارد؛ خرما غنی از آهن بوده و برای جلوگیری از کم خونی زنان باردار و جنین مفید می باشد.

ارسال شده در تاریخ 1 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,612
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.