خواص درمانی و دارویی بادام مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

خواص درمانی و دارویی بادام مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

خواص درمانی و دارویی بادام ,بادام مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ,خواص درمانی بادام ,فواید بادام ,ویژگی و خواص درمانی بادام , فواید بادام ,بادام برای رفع سرفه , بادام برای درمان زخم

?بادام دشمن سرسخت فشارخون بالا و دیابت است که از خواص درمانی و دارویی بادام می باشد، اگر کسی که چاق است بادام بخورد هوس خوردن نان و برنج نخواهد کرد

☘️بادام‌ میگرن را رفع ودر خانومها مانع کمخونی وپوکی استخوان میشود

خواص درمانی و دارویی بادام ,بادام مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ,خواص درمانی بادام ,فواید بادام ,ویژگی و خواص درمانی بادام , فواید بادام ,بادام برای رفع سرفه , بادام برای درمان زخم

بادام به‌صورت خام، خاصیت غذایی و درمانی دارد، اما «روغن» آن نیز به دو صورت خوراکی و مالشی، از بهترین دارو‌ها برای درمانی انواع بیماری‌های گوارشی، ضعف قوای مردانه و زنانه، کوفتگی‌ها و… است همچنین از ترکیب بادام در بسیاری از غذا‌ها به صورت فرنی، خورشت فسنجان بادام یا «شیربادام» می‌توان برای بهبود سلامت و درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرد که شرح آن در مباحث دیگر خواهد آمد.

خواص درمانی و دارویی بادام :

بادام شیرین از نظر طببیان اسلامی، کمی گرم و‌تر است؛ ملین بوده و برای درمان زخم روده‌ها، مثانه و اسهال مفید است؛ بادام سینه را نرم می‌کند و تقویت‌کننده قوای جنسی است.

روغن بادام ضد یبوست است و مصرف آن با آب ولرم، دل‌پیچه و انسداد روده‌های اطفال را رفع می‌کند؛ برای درمان سنگ مثانه موثر است همچنین خواب‌آور و درمان بی‌خوابی است؛ مالیدن روغن بادام به مفاصل و مهره‌های کمر، درد آن‌ها را می‌کاهد همچنین روغن بادام، ضداگزما و کاهنده خارش پوستِ گرم و خشک است.

از خواص درمانی و دارویی بادام شیربادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس و خوش‌آواز شدن مفید بوده و خاصیت خلط‌آوری دارد و برای درمان درد‌های کبدی مفید است.

بادام بوداده، مقوی معده بوده و قابض است؛ چغاله بادام، لثه و ریشه دندان را تقویت می‌کند و برای رفع خشکی دهان مفید است.

دمجوش شکوفه بادام مسهل است؛ دمجوش پوست قهوه‌ای مغز بادام، مسکن درد و التهاب مجاری تنفسی است.

دمجوش برگ درخت بادام برای نارسایی کبد و کیسه صفرا و رفع انگل و بیماری‌های عفونی، مفید است همچنین برخلاف خود بادام، قابض بوده و اسهال را از بین می‌برد.

در مقایسه با سایر مغزها، بادام سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید است. بادام منبع غنی از ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین، فسفر و چربی‌های سالم مورد نیاز بدن است. همچنین روی، سلنیوم، مس و نیاسین هم در آن یافت می‌شود. بادام به‌عنوان یک میان‌وعده، بسیار مناسب است زیرا خیلی از مواد مغذی و ویتامین‌هایی که بدن به آنها نیاز دارد را تأمین می‌کند.

بادام به‌خاطر ارزش درمانی بالا و طعم خوبی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد استفاده می‌شود. بعضی از خواص بادام درادامه بیان شده است.
۱. تقویت سلامت مغز

بادام سرشار از مواد مغذی است که برای تکامل و سلامت مغز انسان اهمیت دارد. مصرف بادام با افزایش سطح هوش ارتباط زیادی دارد و به همین خاطر از زمان‌های دور به ‌عنوان یک غذای اصلی برای کودکان در‌حال‌رشد استفاده می‌شده است. این خشک‌بار از ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین تشکیل شده است که ازجمله مواد مغذی برای مغز هستند. بادام فعالیت‌های مغزی را افزایش می‌دهد، در ایجاد مسیرهای عصبی جدید نقش دارد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از بادام در رژیم غذایی، مثل روغن بادام، برای سلامت عمومی و عملکرد بهتر دستگاه عصبی مفید است.

بعضی از مادران هر روز بادام آب‌کرده به کودکان خود می‌دهند. مصرف دو تا سه دانه بادام در روز کافی است. در صورت واکنش حساسیتی می‌توانید لایه‌ی خارجی آن را جدا کنید، چون مواد مغذی ندارد.

ارسال شده در تاریخ 27 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,568
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.