خواص ذرت مزایا ارزش غذایی و فواید ذرت برای سلامتی

خواص ذرت مزایا ارزش غذایی و فواید ذرت برای سلامتی

خواص ذرت

✨از مفیدترین مواد غذایی برای بانوان میباشد.

✨فیبر موجود در ذرت برای دوران یائسگی بیسیار مفید است.

✨به ساخت و حفظ کلسیم اسخوان ها کمک میکند.

ارزش غذایی ذرت:

100 گرم ذرت،دارای 365 کالری می باشد که 4.7 گرم چربی شامل آن است، که 0.7 آن گرم اشباع شده و 2.2 گرم آن اشباع نشده است.ذرت همچنین منبع خوبی از فیبر محسوب می شود و سرشار از ویتامین های گروه A ،B،C ،املاح معدنی ،کلسیم ،پتاسیم و آهن است و قسمت بزرگی از آن را مواد نشاسته ای تشکیل می دهند.

ذرت جزو غذاهای اصلی در بسیاری از کشورها به حساب می آید. این گیاه مفید و پرخاصیت کالری لازم برای سوخت و ساز بدن را فراهم نموده و همانطور که ذکر گردید حاوی انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن است.

ذرت گیاهی یکساله با گونه ها و رنگهای بسیار متفاوت از شیری تا قرمز و سیاه است و نژادهای متعددی دارد و براساس ویژگی های آن به انواع ذرت بو داده، ذرت سفت، ذرت دندان اسبی، ذرت شیری یا نرم، ذرت شیرین و ذزت مومی تقسیم میگردد. از خواص ذرت که ارزش غذایی و فواید درمانی فوق العادهای به آن بخشیده ، ترکیبات شیمیایی به نام فیتوکمیکال ها است که بطور طبیعی در گیاهان بوجود می‌آیند و در برابر تعدادی از بیماریهای مزمن از بدن محافظت می کند. همچنین مواد آنتی اکسیدان موجود در ذرت نیز به عنوان عوامل ضد سرطان عمل کرده، در مبارزه با تومورهایی که منجر به سرطان سینه و کبد می شوند موثر است و از بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند.

مزایا و فواید ذرت برای سلامتی:

1.از یبوست و ایجاد بواسیر جلوگیری می کند:

فیبر موجود در ذرت، به افزایش سلامتی بدن کمک می کند و از سرطان نیز جلوگیری می کند و همچنین خطر ابتلا به یبوست و بواسیر را کاهش می دهد علاوه بر این، به تولید باکتری مفید برای مبارزه بااین وضعیت نیز کمک می کند.

خواص ذرت, مزایا ارزش غذایی ذرت , فواید ذرت برای سلامتی,خواص درمانی گرده ذرت,مواد معدنی ذرت شیرین,سایر خواص ذرت,ذرت و افزایش وزن ,ذرت و حفظ کلسیم اسخوان ها

.مصرف ذرت باعث بهبود رشد می شود:

ذرت سرشار از ویتامین B می باشد که برای رشد بسیار مفیداست. تیامین موجود در آن نیز به بهبود اعصاب و سلامت بدن و بهتر شدن عملکرد آن کمک می کند . همچنین به دلیل فولیک اسید موجود در آن،برای بدن بسیار مفید است که بنابراین برای خانم های باردار نیز بسیار خوب است.

مصرف ذرت به افزایش وزن کمک می کند:

ذرت برای افرادی که وزن کمی دارند و به سختی وزن اضافه می کنند ،انتخاب عالی است. این افراد برای افزایش وزن باید کالری مصرفی خود را افزایش دهند و بعلاوه حاوی کربوهیدرات و کالری بالایی است، بنابراین با مصرف درست این ماده غذایی می توانید به آسانی و سریع به هدف افزایش وزن خود دست یابید یک فنجان دانه ذرت می تواند 130 کالری به شما بدهد.

خواص درمانی گرده ذرت

  • محرک
  • اشتها آور (درمان بی اشتهایی و ضعف)
  • ضد تومور
  • درمان بزرگی خوشخیم پروستات

خواص ذرت, مزایا ارزش غذایی ذرت , فواید ذرت برای سلامتی,خواص درمانی گرده ذرت,مواد معدنی ذرت شیرین,سایر خواص ذرت,ذرت و افزایش وزن ,ذرت و حفظ کلسیم اسخوان ها

سایر خواص ذرت (فواید و موارد مصرف)

  • از جمله خواص ذرت بو داده حفظ جوانی و مبارزه با پیری است.
  • مصرف متعادل دانه های ذرت در کنترل دیابت و فشار خون بالا به دلیل حضور فتوکمیکال فنلی موثر می باشد.
  • کاهش اختلالات قلبی، پیشگیری از تصلب شرایین و کاهش رادیکالهای آزاداز مهمترین خواص روغن تهیه شده از دانههای ذرت است.
  • خواص ذرت همچنین در پیشگیری از کم خونی که بدلیل کمبود ویتامین ها در بدن روی می دهد موثر می باشد. همچنین ذرت حاوی آهن و اسید فولیک فراوان بوده که برای زنان باردار بسیار مفید است.
  • فیبر محلول در دانههای ذرت میتواند به حفظ سلامت و تقویت استخوانها به خصوص در زنانسرعت ببخشد.
  • از دیگر خواص ذرت، پیشگیری از بیماری های گوارشی مثل یبوست، بواسیر، و همچنین سرطان روده بزرگ است.
  • ویتامین و مواد معدنی ذرت شیرینپنتوتنیک اسید: از گروه ویتامین‌های B است و به‌عنوان ویتامین B5 هم شناخته می‌شود. این ماده در طیف وسیعی از غذاها موجود است؛ بنابراین کمبود آن به‌ندرت رخ می‌دهد.
    فولات: که به‌عنوان ویتامین B9 یا فولیک اسید هم شناخته می‌شود از ریزمغذی‌های ضروری است و نقش زیادی به‌ویژه در هنگام بارداری دارد.
    ویتامین B6: گروهی از ویتامین‌های مرتبط با هم که مشهورترین آنها پیریدوکسین است و نقش‌های متعددی در بدن برعهده دارند.
    نیاسین: نیاسین که به‌عنوان ویتامین B3 هم شناخته می‌شود، ازطریق ذرت به‌خوبی جذب نمی‌شود. پختن ذرت با لیمو می‌تواند به بهبود جذب آن کمک کند.
    پتاسیم: به‌عنوان یک ریزمغذی ضروری برای کنترل فشار خون لازم است و می‌تواند در سلامت قلب هم نقش داشته باشد.
ارسال شده در تاریخ 24 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,609
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.