خواص زیتون تاثیر زیتون بر سلامتی امراض قلبی و سرطان و بسیاری مزایای دیگر

خواص زیتون تاثیر زیتون بر سلامتی امراض قلبی و سرطان

خواص زیتون , تاثیر زیتون بر سلامتی, زیتون و  امراض قلبی و سرطان ,اثر معجزه زیتون بر سرطان ,فواید زیتون ,تأثیر مثبت زیتون بر سلامت قلب , خواص زیتون در پیشگیری از بیماری های قلبی ,

?زیتون بخورید تا امراض قلبی و سرطان را ازخود دور کنید

زیتون حاوی موادشیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان است که تمایل به لخته شدن خون و رسوب کلسترول جلوگیری کرده وضد سرطان سینه و کولون است

خواص زیتون , تاثیر زیتون بر سلامتی, زیتون و  امراض قلبی و سرطان ,اثر معجزه زیتون بر سرطان ,فواید زیتون ,تأثیر مثبت زیتون بر سلامت قلب , خواص زیتون در پیشگیری از بیماری های قلبی ,

زیتون علی‌رغم اندازه‌ی کوچکش، سرشار از ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. خواص زیتون تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود. مطالعات گوناگون، فواید زیتون و تأثیر مثبت آن را بر سلامت قلب نشان داده‌اند. همچنین زیتون می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان مفید باشد.

کاهش کلسترول و فشار خون بالا: از آنجا که زیتون منبعی سرشار از چربی های خوب است، به شریان ها آسیب نمی زند و منجر به کاهش فشار خون و کنترل هرچه بهتر کلسترول خون نیز خواهد شد. اثرات کاهش فشار خون ناشی از مصرف روغن زیتون به دلیل وجود اسید اولئیک در آن است. به طور کلی کسانی که رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از روغن زیتون را پیروی می کنند، کمتر دچار التهاب قلبی عروقی می شوند.

کاهنده درد: آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضد التهاب موجود در زیتون، به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می ‌کند. زیتون حاوی ماده ای به نامه اولئوکانتال؛ یک ماده با خواص ضد التهابی است که بسیار شبیه به خواص داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی عمل می‌ کند. حدود 50 گرم روغن زیتون مقدار زیادی اولئوکانتال دارد که شبیه به 10 دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل می‌ کند. باید بدانید که التهاب نقش مهمی در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد.

درمان و پیشگیری از سرطان: مناطق مدیترانه ای به طوری قابل ملاحظه کمتر دچار ابتلا به سرطان نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می شوند. به این دلیل که مصرف زیتون و روغن زیتون در آنها بالا است. ترکیبات فنلی در زیتون خاصیت محافظت در برابر سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان معده دارند.

زیتون و افزایش سلامت قلب: آسیب به رگ های خونی و شریان ها ناشی از تاثیرات اکسیداسیون و رادیکال های آزاد، شرایط حمله قلبی را فراهم می ‌کند. مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌ کنند و می‌ توانند مانع نارسایی ‌های قلبی و حمله قلبی شوند. زیتون حاوی نوعی چربی سودمند برای کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز است. همچنین ثابت شده است که مصرف زیتون در رژیم غذایی به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به عوارض قلبی را حتی در افراد با استعداد ژنتیکی فشار خون بالا و مشکلات قلبی کاهش می دهد.

یک پروبیوتیک طبیعی: مروری بر مطالعات نشان می دهد که ترکیبات فنلی موجود در زیتون می تواند منجر به افزایش تعداد باکتری های خوب در روده شود ضمن این که تولید ویتامین ها و مواد شیمیایی ضد باکتری را در بدن بالا می برد. بنابراین زیتون بهبود دهنده سلامت روده و افزایش عملکرد میکروبیوم است.

ارسال شده در تاریخ 26 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,703
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.