خواص شربت چغندر یا همان لبو قرمز بر سلامتی و طرز تهیه آن

خواص شربت چغندر یا همان لبو قرمز و طرز تهیه آن

خواص شربت چغندر

شربت چغندر:

? شربت چغندر بهترین نوشابه و تقویت کننده بدن و دافع سموم بدن است

طرز تهیه?
✍️ سه عدد چغندر خام را آب بگیرید و آن را با یک لیوان آب ترڪیب ڪرده و میل نمایید

خواص شربت چغندر ,فواید لبو قرمز بر سلامتی,طرز تهیه شربت چغندر,فواید دارویی شربت چغندر یا همان لبو , تهیه شربت چغندر,شربت چغندر ,فواید شربت لبو قرمز ,

 

این سبزی خوش طعم و شیرین کالری بسیار کمی دارد و به صورت آبپز و به تنهایی، یک دسر خوشمزه است اما نهایت استفاده ای که معمولا ما ایرانی ها از آن می کنیم، در تزئین غذا یا نهایتا تهیه دسر ماست و لبوست!

درصورتی که اگر بدانید این خوراکی چقدر خاصیت دارد، حتما از آن استفاده بیشتری می کنید؛ به خصوص که هم عطر و طعم بی نظیری دارد و هم اینکه در تمام فصول سال در دسترس نیست. پس باید تا آخر زمستان، حسابی قدرش را بدانیم! البته قدیمی ها می گویند که پیش تر چغندر انواعی متنوع تر از امروز داشته است و حتی از برگ آنها بیشتر از مغز آن استفاده می کردند.

یک زیر خاکی مفید و مغذی

سم زدایی لبویی!خواص شربت چغندر 

لبو سرشار از ریزمغذی گیاهی به نام بتالین (یکی از انواع رنگدانه های گیاهی قرمز و نارنجی) است که دو نوع از بهترین بتالین های موجود در لبو «بتانین» و «ولگازانتین» است و هردو خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و سم زدایی دارند. البته این رنگدانه ها در محصولات دیگری از جمله کلم و ریواس هم پیدا می شوند. بتالین موجود در پوست و گوشت لبو به شما امکان استفاده از این خواص بی نظیر و تجربه یک زندگی سالم را می دهد.

فقط حواس تان باشد بعضی از بتالین ها با افزایش زمان طبخ از بین می روند. بهترین زمان بخارپز کردن لبو ۱۵ دقیقه (به صورت حلقه های نازک) یا کمتر و کباب کردنش زیر یک ساعت است. حتی می توانید لبو را به صورت خام و رنده شده همراه با ماست، هنگام صرف غذا میل کنید.

پیشگیری از ابتلا به سرطان!

خواص شربت چغندر تحقیقات آزمایشگاهی بر سلول های تومور انسان نشان داده که ذرات بتانین موجود در لبو می تواند با سرکوب آنزیم های ملتهب کننده، رشد سلول های تومور را کاهش دهد. در این آزمایش سلول تومورهای کولون، شکم، عصب، ریه، سینه، پروستات و بافت بیضه ای مورد بررسی قرار گرفتند و گرچه خواص پیشگیری از سرطان توسط لبو اثبات نشده اما دانشمندان با خوش بینی بیشتری بتانین و سایر بتانین های موجود در لبو را مورد بررسی قرار می دهند تا ارزش لبو در پیشگیری و درمان انواع خاصی از سرطان ها مشخص شود.

چغندر قرمز پرخاصیت

مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن، بعد ساقه هایش و بعد از آن ریشه است که پخته آن همان لبوی خودمان است. وقتی چغندر پخته می شود، کالری موجود در آن به دلیل آزاد شدن کربوهیدرات ها و پروتئین ها بیشتر شده و راحت تر در دسترس سیستم گوارشی قرار می گیرد. این سبزی منبع بسیار خوبی از مواد معدنی و انواع ویتامین هاست. وجود فولات بسیار بالایی که در لبو دیده می شود، این سبزی را به یکی از خوراکی های مفید برای سیستم قلبی عروقی تبدیل کرده است. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم این سبزی احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این سبزی خوش رنگ با وجود طعم شیرینش کالری بسیار کمی دارد؛ هر ۱۰۰ گرم لبو فقط ۳۶ کیلوکالری انرژی دارد. پس بدون نگرانی لبوخوری کنید!خواص شربت چغندر

برای استفاده هر چه بهتر از خواص آن یک نوشیدنی فوق العاده آماده کنید. برای تهیه این نوشیدنی بی نظیر علاوه بر چغندر به سیب و هویج نیز نیاز دارید. سال هاست که چینی ها از این نوشیدنی معجزه گر استفاده کرده و آن را برای افرادی که از بیماری های متعدد رنج می برند توصیه می کنند. این نوشیدنی خواصی دارد که در پیشگیری و مقابله با سرطان ریه موثر است.
برخی متخصصان بر این عقیده هستند که برای مقابله با سرطان ریه می توان به مدت سه ماه از نوشیدنی چغندر، هویج و سیب استفاده کرد. از دیگر خواص این نوشیدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:خواص شربت چغندر
* تقویت دستگاه ایمنی بدن
* دفع رادیکال های آزاد
* مقابله با رشد و افزایش سلول های سرطانی
* تصفیه و پاکسازی بدن
خواص شربت چغندر ,فواید لبو قرمز بر سلامتی,طرز تهیه شربت چغندر,فواید دارویی شربت چغندر یا همان لبو, تهیه شربت چغندر,شربت چغندر ,فواید شربت لبو قرمز ,آب چغندر
مواد لازم
چغندر قرمز 1 عدد
هویج 1 عدد
سیب 1 عدد
آب 1 لیوان
لیموترش (اختیاری) 1 عدد
روش تهیه
تمام مواد اشاره شده را با دقت شستشو دهید. بهتر است از سبزیجات ارگانیک استفاده کنید چون نباید پوست آن ها کنده شود. هسته های سیب را خارج کنید و تمام موارد را به قطعات کوچک تر خرد کنید. مواد را با آب و آب لیموترش داخل میکسر بریزید. مواد را میکس کنید تا یک نوشیدنی یکدست حاصل شود. اگر نوشیدنی تان گرم باشد می توانید چند قالب یخ داخل آن انداخته و یا اینکه به مدت چند دقیقه در یخچال قرار دهید.
توصیه می شود که این نوشیدنی را دو مرتبه در روز مصرف کنید.

خوردن چغندر پخته، برای رعشه مفید است خصوصاً اگر برگ آن سرخ رنگ باشد.

 برگ چغندر خام ورم طحال را بهبود می بخشد.

 چغندر مخلوط با آب هویج دفع کننده سنگ کیسه صفراست.

 خوردن چغندر، در هوای خشک خصوصاً در فصل زمستان مؤثر تر است و به همه، خصوصاً پیران بسیار توصیه می شود.

 شستشوی سر با جوشانده برگ چغندر، شوره و چربی مو را از بین می برد و ضد شپش است.

 قرار دادن دست و پای ترک خورده در آب گرم شده برگ چغندر، موجب بر طرف شدن عارضه می شود.

 ضماد برگ چغندر با عسل جهت رفع طاسی و زگیل مؤثر می باشد و چنانچه با حنا مصرف شود برای رویاندن مجدد مو و نکویی آن تأثیربه سزایی خواهد داشت.

 مصرف چغندر برای درد مفاصل و نقرس مفید می باشد چون مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

ارسال شده در تاریخ 12 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 4,044
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.