خواص شیر شتر فواید شیر و دوغ شتر دربرابر شیرگاو

خواص شیر شتر فواید شیر و دوغ شتر دربرابر شیرگاو

خواص شیر شتر

?شیر شتر طلای سفید بیابان،شیر شتر دربرابر شیرگاو

?10 برابر آهن
?5 برابر پتاسیم
?4 برابر سدیم
?3 برابر کلسیم بیشتر دارد
? ضدسرطان،آلزایمر،هپاتیتc،ایدز،دیابت،زخم معده وسل است
‏‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎

درمان دیابت با شیر شتر

شیر شتر دارای مقدار زیادی مواد مغذی، از جمله انسولین است که برای سلامت انسان ضروری است. تعادل بین انسولین و گلوکز که یک راه حل بالقوه طبیعی برای دیابت است برای جلوگیری از دیابت بسیار مهم است . اگر به صورت مداوم از شیر شتر در رژیم غذایی استفاده شود، نیاز تزریق انسولین به بدن از بین می رود. اگر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد، می تواند مانع از ابتلای شما به بیماری دیابت شود.

افزایش ایمنی

سطح شگفت انگیزی از پروتئین ها و سایر ترکیبات آلی در شیر شتر وجود دارد که برخی از آنها توانایی های ضد میکروبی قوی دارند. این بدان معنی است که شیر شتر می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و سلامت مان را حفظ کند.

رشد و نمو

سطح بالای پروتئین حیوانی شیر شتر که بسیاری از آنها در شیر بز یا گاو پیدا نمی شود می توانند به رشد مناسب استخوان‌ها و سیستم های بدن کمک کند. پروتئین یکی از اساسی ترین ساختارهای سازنده بدن است و این شیر دارای مقدار بسیار زیادی از آن است. در واقع، در بسیاری از فرهنگ ها، این شیر به نوزادان و اطفالی که از سوء تغذیه رنج میبرند داده می شود، زیرا می تواند به طور چشمگیری سلامت را بهبود بخشد. همچنین در ابتدا شیر شتر برای سفرهای دراز صحرایی که غذا و آب کافی وجود نداشت مورد استفاده قرار می گرفت.

 خواص شیر شتر کمک به گردش خونش

شیر شتر به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آهن برای درمان کم خونی مناسب است. آهن جزء مهمی از گلبول های قرمز خون است و گردش خون و اکسیژن زایی سیستم و اندام های بدن را افزایش میدهد. بعد از زایمان، آسیب دیدگی و یا یک دوره سوء تغذیه شیر شتر می تواند به طور قابل توجهی به حفظ سلامت کمک کند.

‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎

خواص شیر شتر,فواید شیر و دوغ شتر دربرابر شیرگاو,فواید شیر شتر,فواید دوغ شتر,شیر شتر,رفع کم خونی با شیرشتر,درمان بیماری با شیر شتر,شیر شتر مقایسه با شیر گاو

مواد مغذی و ارزش غذایی شیر شتر:

برای شروع، شیر شتر کالری و چربی اشباع شده کمتری نسبت به شیر گاو دارد. یک لیوان شیر شتر فقط 110 کالری و 4.5 گرم چربی دارد، در حالی که شیر گاو 150 کالری و 8 گرم چربی دارد. شیر شتر همچنین تقریبا نصف شیر گاو چربی اشباع شده دارد، یعنی 3 گرم در برابر 8 گرم.

شیر شتر اساسا نسبت به شیر گاو از مقدار بیشتری ویتامینB3، آهن، و ویتامین C برخوردار است و لاکتوز کمتری نیز دارد، بنابراین افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، برای هضم شیر شتر، اغلب به مشکلی بر نمی خورند.

خواص شیر شتر در مقایسه با شیر گاو:

شیر شتر در مقایسه با شیرهای دیگر مانند شیر گاو و بوفالو دارای خواص بیشتری است.

شیر شتر نسبت به شیر گاو سالم تر است.

مانند شیر انسان است و همین خاصیتش هضم و مصرفش را راحت تر می کند و لازم به ذکر نیست که همین خصوصیت، آن را از شیر گاو مغذی تر و بهتر می کند.

تفاوت های قابل توجه شیر شتر و شیر گاو:

تفاوت های اساسی بین آن ها وجود دارد که مهم ترین آن ها به این شرح هستند:

شیر شتر حاوی مقادیر بیشتری از مواد معدنی، مانند آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم، و منیزیم است.

در مورد میزان ویتامین A و B2 و پروتئین از شیر گاو غنی تر است.

3 برابر شیر گاو ویتامین C دارد.خواص شیر شتر

نسبت به شیر گاو، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های ضروریB بیشتری دارد و همچنین کلسترول کمتری دارد.

زمانی که شیر شتر با شیر گاو مقایسه می شود، شیر شتر ساختار پروتئین وی و کازئین متفاوتی دارد.

شیر شتر خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی ویروسی موثرتری دارد.

شیر شتر به راحتی متبلور نمی شود و راحت تر هضم می شود.

ارسال شده در تاریخ 26 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,904
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.