خواص مصرف زیتون در بارداری نه تنها ایمن بلکه بسیار مفید است

خواص مصرف زیتون در بارداری مفید برای شما و نوزادتان

خواص مصرف زیتون در بارداری , در روغن زیتون مزایای بی شماری وجود دارد. از افزودن طعم عالی به شام خود برای مرطوب کردن پوست خود به طور طبیعی, این روغن طبیعی چیزی است که برای همه ایمن است حتی در انتظار مادران. نه تنها ایمن (و مفید) برای مصرف روغن زیتون در دوران بارداری است, اما تعداد زیادی ویتامین و اسیده‌ای چرب در روغن وجود دارد که برای نوزادتان خوب هستند. در اینجا فواید عمده روغن زیتون در دوران بارداری را بررسی کرده ایم:

مصرف زیتون در بارداری مفید است؟

▫️به رشد جنین کمک می‌کند: مصرف روغن زیتون در دوران بارداری به رشد مغز و سیستم عصبی و شناختی جنین کمک می‌کند . همچنین و یتامین A موجود در روغن زیتون در شکل گیری چشم جنین سهم زیادی می ‌تواند داشته باشد. اسید چرب امگا 3 زیتون هم برای قلب جنین بسیار مفید است. مصرف روغن زیتون در دوران بارداری عملکرد و پیشرفت مغز را بهبود می ‌بخشد و همچنین باعث بهبود مهارت های یادگیری کودک می ‌شود. اگر مادر در دوران بارداری به طور منظم روغن زیتون مصرف کند، در آینده تاثیر آن را در رشد قد فرزندش می بیند.
▫️به درمان رفلاکس نوزادان کمک می‌کند: مطالعات نشان می دهد مادرانی که به طور منظم در دوران بارداری روغن زیتون را مصرف می‌کنند، نوزادانشان واکنش بهتری به درمان های رفلاکس نشان می ‌دهند.

 

خواص مصرف زیتون در بارداری

حفاظت از سیستم ایمنی

بدون شک شما می‌خواهید در هنگام بارداری دوباره از خود محافظت کنید. روغن زیتون حاوی مقدار سخاوتمندانه ویتامین a است که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و از عفونت محافظت می‌کند. ویتامین a نیز با دید بهتر و چشمان سالم در رشد کودک ارتباط دارد.

کمک در زایمان

لذت بردن از روغن زیتون در دوران بارداری می‌تواند به روند زایمان کمک کند. خواص ویتامین k از روغن فرآیند انعقاد خون شما را پشتیبانی می‌کند و به یک زایمان هموار کمک می‌کند. ویتامین c در روغن زیتون به حفظ گردش خون مناسب کمک می‌کند که اکسیژن را به مغز و دیگر اندام‌ها تامین می‌کند.

قلب و رشد مغز

روغن زیتون با چربی‌های سالم یا امگا ۳ که برای تولید یک سیستم عصبی و سیستم ایمنی سالم در نوزاد ضروری است, قدم می‌زند. مصرف روغن زیتون در سه‌ماهه آخر بارداری به ویژه هنگامی که سیستم عصبی نوزاد گسترش می‌یابد, مفید است. چربی‌های سالم نیز به رشد عقلانی کمک می‌کنند, می‌توانند به مبارزه با دیابت در آینده کمک کنند و ویژگی‌هایی را ارائه کنند که به قلب سالم کمک می‌کنند.

ویتامین ای

ویتامین e در روغن زیتون به عنوان یک عامل برای کاهش خطرات سلامتی نوزادان نارس, خصوصاً در کبد و کلیه‌ها, فعالیت می‌کند. ویتامین e همچنین مواد مغذی اضافه می‌کند که نوزاد می‌تواند از طریق پرستاری دریافت کند و به کلیه‌ها و عملکرد پانکراس کمک کند.

درمان عوارض جانبی

سه ماه آخر بارداری می‌تواند علایم کششی در قسمت‌های مختلف بدن به عنوان ماهیچه‌های لگن و کشش شکم ایجاد کند. استفاده از روغن زیتون و یا روغن طبیعی مشتق از روغن زیتون, به میزان زیادی ظهور علایم کششی را کاهش داده و باعث می‌شود که پوست شما گسترش یابد. روغن را به طور منظم صبح و شب بمالید تا بهترین نتایج را ببینید.

رنگ روشن

بارداری تغییرات هورمونی شدیدی ایجاد می‌کند که ممکن است بر چهره شما تاثیر بگذارد. تمیز کننده پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید. روغن زیتون برای پاک کردن پوست مرده, منافذ شفاف و قفل در رطوبت مشهور است. در روزهایی که درخشش بارداری کمی کم‌نور است, مرطوب کننده روغن زیتون, تشعشع شما را احیا می‌کند.

روغن زیتون به عنوان یک پاداش اضافه, خواص ضد التهابی ایجاد می‌کند که به کاهش درد و درد حین بارداری کمک می‌کند.

فواید سلامتی روغن زیتون برای مادران, قابل‌توجه است. از روغن به صورت موضعی و در آشپزی, حتی پس از زایمان برای حفظ پوست سالم و رشد رشد در نوزاد جدید خود استفاده بکنید.

 

ارسال شده در تاریخ 3 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,119
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.