خواص مفید مغزیجات رابدانیم هر مغز خواصی دارد مفید و ایمن کننده بدن

خواص مفید مغزیجات رابدانیم هر مغز خواصی دارد مفید و ایمن کننده بدن

خواص مفید مغزیجات ,  خواص  مغزها ایمن کننده بدن ,خواص مفید مغزیجات رابدانیم , هر مغز خواصی دارد مفید و ایمن کننده بدن,خواص مفید و شگفت مغزیجات ,  هر مغز خواصی دارد ,خواص  مغزها ,خواص مغز گردو ,خواص مغز بادام ,خواص چهار مغز

هر مغز خواصی دارد

مغز گردو
منبع امگا3و تقویت کننده هوش

مغز بادام؛استخوانسازوتقویت کننده سیستم ایمنی

مغز پسته:خونسازومحرک رشد

مغز فندق منبع ویتامین Eوتقویت قلب

خواص مفید مغزیجات , خواص مغزها ایمن کننده بدن ,خواص مفید مغزیجات رابدانیم , هر مغز خواصی دارد مفید و ایمن کننده بدن,خواص مفید و شگفت مغزیجات , هر مغز خواصی دارد ,خواص مغزها ,خواص مغز گردو ,خواص مغز بادام ,خواص چهار مغز

آجیل، حافظ سلامت قلب

البته بسته به نوع آجیل، این موضوع فرق می‌کند؛ محققان بر این عقیده‌اند که بیشتر انواع آجیل دارای مواد زیر هستند که موادی مفید برای سلامت قلب می‌باشند.

چربی غیراشباع: هنوز دلیل اصلی این مطلب مشخص نشده اما معلوم شده است که چربی مفید موجود در آجیل سطح کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.

اسیدهای چرب امگا3: بسیاری از آجیل‌ها دارای میزان خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا3 از انواع مفید اسیدهای چرب است که به سلامت قلب کمک می‌کند. این اسیدهای چرب در مواد دیگری مانند گوشت بسیاری از ماهی‌ها نیز یافت می‌شوند ولی آجیل یکی از بهترین منابع گیاهی آن است.

فیبر: همه انواع آجیل، میزان زیادی فیبر دارند که باعث کاهش میزان کلسترول می‌شود. همچنین موجب حس سیری در فرد شده و باعث می‌شود که کمتر غذا بخورد. مصرف فیبر در پیشگیری از دیابت نیز موثر است.

ویتامین E: البته محققان هنوز به این مطلب اطمینان ندارند ولی فکر می‌کنند که ویتامین E می‌تواند رشد و افزایش پلاک در شریان‌ها را که موجب باریک شدن آنها و در نتیجه درد قفسه سینه و حمله‌های قلبی می‌شود را کنترل و متوقف کند.

گردو، بادام زمینی و پسته؛ کاهنده کلسترول خون

تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چندزنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تری در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

مغز گردو
منبع امگا3و تقویت کننده هوش

مغز بادام؛استخوانسازوتقویت کننده سیستم ایمنی

مغز پسته:خونسازومحرک رشد

مغز فندق منبع ویتامین Eوتقویت قلب

ارسال شده در تاریخ 11 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,924
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.