خواص نارنگی میوه پاییزی پر از خاصیت و مفید برای سلامتی

خواص نارنگی میوه شیرین وخوشمزه با فواید فراوان برای زنان و کودکان

خواص نارنگی یک میوه مرکبات از رنگ نارنجی است که ارتباط نزدیکی با نارنگی دارد. معمولاً برای پوست کندن و تقسیم شدن به بخش‌ها آسان‌تر هستند. طعم آن کم‌تر ترش است و شیرین‌تر و قوی‌تر از آن است که یک پرتقال دارد.

ترکیبات مختلفی از اسیده‌ای چرب مانند پتاسیم, اسید فولیک و آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان یک منبع عصبی شناخته شده‌اند. فولات با کاهش بیماری آلزایمر و کاهش شناختی شناخته شده‌است. پتاسیم با افزایش جریان خون به مغز و افزایش شناخت, غلظت و فعالیت عصبی ارتباط دارد.

برای زنان باردار و نوزادان آن‌ها مفید هستند.

نارنگی منبع خوبی از مجموعه B ویتامین از اسید فولیک هستند. نشان‌داده شده‌است که فولات به شکل‌گیری لوله عصبی و تشکیل سلول خون قرمز در نوزادان قبل از تولد کمک کرده‌است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می‌تواند منجر به تولد نوزادان کم‌وزن شود و همچنین ممکن است منجر به نقص لوله عصبی در نوزادان شود.

می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند.

ترکیبات مختلفی از اسیده‌ای چرب مانند پتاسیم, اسید فولیک و آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان یک منبع عصبی شناخته شده‌اند. فولات با کاهش بیماری آلزایمر و کاهش شناختی شناخته شده‌است. پتاسیم با افزایش جریان خون به مغز و افزایش شناخت, غلظت و فعالیت عصبی ارتباط دارد.

همچنین ویتامین b6 تحت‌تاثیر ویتامین b6 قرار می‌گیرند. کمبود آن افسردگی و تهوع را نشان داده‌است. مطمئن باشید زیاد مصرف نکنید. حد بالایی ویتامین b6 توسط ۴۰۰ میلی‌گرم برای افراد بالغ در سنین باروری تنظیم شده‌است, اما بزرگسالان نیازی به آن ندارند مگر اینکه توسط پزشک هدایت شوند.

می‌توانند به حفظ فشار خون سالم کمک کنند.

نارنگی مملو از پتاسیم و مقدار کمی سدیم هستند. آن به خاطر محتوای بالای پتاسیم شناخته شده‌است. یک نارنگی بزرگ حاوی ۱۹۹ میلی‌گرم پتاسیم در مقایسه با ۲.۴ میلی‌گرم سدیم است. این کار به رگ‌های خونی کمک می‌کند که آرام شوند و فشار خون مناسب را حفظ کنند.

 

می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

فیبر, ویتامین C, ویتامین B6 و پتاسیم برای بهبود سلامت قلب شناخته شده‌اند. طبق نظرسنجی بهداشت و تغذیه ملی, ۴,۷۰۰ میلی‌گرم (میلی‌گرم) پتاسیم دارا  است. یک مطالعه نشان داد که افرادی که ۴,۰۶۹ میلی‌گرم پتاسیم در هر روز مصرف می‌کنند, در مقایسه با آن‌هایی که پتاسیم کمتری مصرف می‌کنند در مقایسه با آن‌هایی که پتاسیم کمتری مصرف می‌کنند در هر روز ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف می‌کنند.

خواص نارنگی

نارنگی می‌تواند به شما در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

یک نارنگی بزرگ ۵۳ درصد از نیازهای روزانه ویتامین سی را دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی در آب طبیعی است که به بدن کمک می‌کند تا در برابر عوامل عفونی مقاومت کند و باعث کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن شود.

خواص نارنگی برای نگه داشتن مو و پوست تان عالی هستند.

جذب ویتامین C نه تنها به مبارزه با عفونت کمک می‌کند بلکه می‌تواند باعث ایجاد و حفظ کلاژن، یک پروتیین ضروری یافت‌شده در مو و پوست شود. هم چنین، حاوی ویتامین آ. ویتامین A برای حفظ رطوبت مو از طریق افزایش تولید چربی شناخته شده‌است.

به لطف آنتی اکسیدان ها که با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کنند، یک سوم دز روزانه ویتامین C را دارا هستند. در حالی که شما می‌توانید فواید داخل را به دست آورید، می‌توانید پوست خود را با یک ماسک خانگی که روغن و باکتری را پاک می‌کند، روشن کنید. به سادگی یک قاشق سوپ خوری ماست ساده، یک قاشق چای خوری عسل و عصاره of ۳ یا ۴ نارنگی را مخلوط کنید. آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید، با آب بشویید، خشک کنید، خشک کنید، و مرطوب کننده معمول خود را دنبال کنید

 نارنگی ممکن است به بهبود نظم معده شما کمک کند.

نارنگی منبع عالی فیبر هستند. روزانه مصرف فیبر رژیمی برای مردان و زنان به ترتیب ۳۸ گرم و ۲۵ گرم است. فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند و به انجام حرکات شکم شما کمک کند.

نارنگی برای سلامت چشم ها مفید است

به لطف ویتامین C و A در نارنگی , شما می‌توانید باعث تاخیر یا حتی از دست دادن بینایی خود شوید. یک نکته مهم: میوه تازه نارنگی را بخورید و نه پخته‌شده, چون گرما و نور می‌توانند ویتامین C را تضعیف کنند.

به ماهیچه‌های شما کمک می‌کنند

اگرچه یک موز تقریباً چهار برابر مقدار پتاسیم است, پتاسیم نارنگی + منیزیم نارنگی هنوز می‌تواند به رشد و بهبود ماهیچه شما کمک کند. اگرچه ما در وسط نامه عاشقانه خود هستیم, مطمئناً می‌توانیم چیزهای شگفت انگیزی را که موز به بدن شما می‌دهند بررسی کنیم!

 

خواص نارنگی در پیش‌گیری از دیابت

به گفته محققان , ترکیبات سری, فلاونوئید نامیده می‌شود. این  به محافظت در برابر دیابت نوع دوم کمک می‌کند و نشان داده می‌شود که از تجمع چربی (به ویژه در کبد) با تشویق بدن به سوزاندن چربی و جلوگیری از تولید و ذخیره چربی جلوگیری می‌کند.

سلول‌های قرمز خون شما را تقویت می‌کنند

محتوای اسید فولیک حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم اسید فولیک است. این تقریباً به مقدار توصیه‌شده روزانه شما نزدیک نیست, اما هنوز هم مهم است زیرا اسید فولیک, ترمیم dna و رشد سلول و بافت را تشویق می‌کند.

نارنگی می‌تواند به مبارزه با سرطان و دیگر بیماری‌های جدی کمک کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ترکیب برای مهار انتشار سرطان خون و سرطان سینه مفید است. 

 

 

ارسال شده در تاریخ 2 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 14
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر نام و لینک منبع مجاز است