خواص گلابی و پوست آن پوست گلابی از نظر ویتامین ها غنی تر است.

خواص گلابی و پوست آن پوست گلابی از نظر ویتامین ها غنی تر است.

خواص گلابی و پوست آن , پوست گلابی از نظر ویتامین ها غنی تر است ,خواص گلابی و پوست آن سرشار از ویتامین , فیبر از خواص گلابی و پوست آن ,خواص گلابی برای پوست

پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد ، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است ، لذا نباید هنگام خوردن ، پوست آن را جدا کنید

خواص گلابی و پوست آن , پوست گلابی از نظر ویتامین ها غنی تر است ,خواص گلابی و پوست آن سرشار از ویتامین , فیبر از خواص گلابی و پوست آن ,خواص گلابی برای پوست

خواص گلابی برای سلامتی:

۱. با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

یکی از خواص گلابی این سات که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. گلابی با داشتن ویتامین ث، ویتامین کا، و مس، علیه رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن‌مان آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند.

۲. از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

یکی از خواص گلابی وجود فیبر در آن است. فیبر باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شود و در نتیجه ما را از شر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. مصرف روزانه‌ی مواد غذایی غنی از فیبر مانند گلابی می‌تواند خطر سکته مغزی را تا ۵۰٪ کاهش دهد.

پوست گلابی دارای خواص مشابه خواص موجود در پوست سیب است.

کورستین نوعی آنتی اکسیدان است که در کاهش ابتلابه سرطان و صدمات وارده به رگ ها که باعث بروز بیماری های قلبی می شوند، موثر است. علاوه بر این تا حدی از بروز بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.
این ماده در پوست سیب به مقدار زیادی وجود دارد و پوست گلابی نیز حاوی مقدار زیادی از این فلاونوئید (حدود 28 میلی گرم در هر کیلوگرم پوست) است.
مصرف گلابی همراه با پوست، آن را به منبع غنی فیبر (چهارگرم)، پتاسیم و ویتامینC تبدیل می کند. گلابی حاوی هیچ گونه چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم نیست. پوست گلابی بیشترین ذخیره آنتی اکسیدانی این میوه را در خود جای داده و از این رو مصرف آن همراه با پوست توصیه می شود. علاوه بر این اسید کلروجنیک نیز در پوست گلابی ذخیره می شود.
گلابی حاوی مواد مغذی بسیاری چون ویتامینA،C، فولات، پتاسیم، آهن، فیبر، ویتامین ب 1 (تیامین)، ویتامین ب2 (ریبو فلاوین)، نیاسین، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، مس، سلنیوم، منگنز، فروکتوز، گلوکز، ساکروز، اسید پانتوتنیک و ویتامینE بوده و مواد فتوشیمیایی مهمی چون بتاکاروتن، کافئیک اسید، کورستین، پکتین و توکو فرول را نیز در خود جای داده است.
به دلیل پائین بودن شاخص قند خون پوست گلابی، این میوه همراه با پوست برای مبتلایان به دیابت مفید بوده و سطح گلوکز خون را در آنها بهبود می بخشد. همچنین به کاهش وزن و ارتقای قدرت تمرکز نیز کمک می کند.
این میوه حساسیت را به همراه نداشته و با انواع سرطان مبارزه می کند، علاوه بر اینکه صدمات رادیکال های آزاد را نیز کاهش می دهد.
خوردن گلابی عملکرد ریه ها را بهبود بخشیده و احتمال ابتلابه بیماری های مزمن تنفسی را کم می کند.

ارسال شده در تاریخ 16 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,716
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.