خوراکیهای مفید برای زنان مواد غذایی که بانوان در زمان پریود باید بخورند

خوراکیهای مفید برای زنان مواد غذایی که بانوان در زمان پریود باید بخورند

خوراکیهای مفید برای زنان, مواد غذایی که بانوان در زمان پریود باید بخورند,معرفی خوراکیهای مفید برای زنان, مواد غذایی مفید زمان پریود ,خوراکیهای مناسب عادت ماهیانه,  خوراکی‌های مفید در دوران قاعدگی ,غذاهای مفید در دوران قاعدگی

5 مواد غذایی مفید که بانوان در زمان پریود باید بخورند (☝️?)

?? سبزیجات برگ سبز
?? گوشت قرمز
?? غلات کامل
?? میوه های تازه
?? آجیل

خوراکیهای مفید برای زنان, مواد غذایی که بانوان در زمان پریود باید بخورند,معرفی خوراکیهای مفید برای زنان, مواد غذایی مقید زمان پریود ,خوراکیهای مناسب عادت ماهیانه

مصرف این مواد غذایی را فراموش نکنید

ممکن است فکر کنید تغذیه در بهبود دردهای قاعدگی چندان تاثیری ندارد، اما متخصصان برعکس شما فکر می‌کنند و می‌گویند به کمک تغذیه مناسب می‌توان بسیاری از این مشکلات را کاهش داد و شرایط بهتری را در این دوران تجربه کرد.

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه با تائید این مطلب می‌گوید: یکی از نکات بسیار مهمی که خانم‌ها باید در دوران قاعدگی در نظر داشته باشند، تغذیه صحیح و استفاده از مواد غذایی مورد نیازشان است تا با کمبودی مواجه نشوند.

این متخصص تغذیه در گفت‌وگو با جام‌جم، به کسانی که کمبود خاصی از نظر غذایی ندارند توصیه می‌کند در مدت عادت ماهانه به افزایش نیاز بدن توجه داشته باشند و عناصری را که مورد نیازشان است، بیش از پیش در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.به گفته وی، بدن در این دوران به آهن و کلسیم و دیگر عناصری که در سوخت و ساز این دو نقش دارد، نیاز بیشتری پیدا می‌کند و به همین علت مصرف برخی مواد غذایی در این مدت باید بیشتر از قبل شود. آن طور که این متخصص تغذیه توصیه می‌کند برای دریافت بیشتر و بهتر این عناصر، باید مصرف گوشت در این دوران کمی افزایش پیدا کند که البته بهتر است گوشت سفید را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید چون گوشت قرمز چربی زیادی دارد و مصرف بیش از حدش توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، سبزی‌های سبزرنگ تیره نیز باید در برنامه غذایی‌تان وجود داشته باشد و هرچه رنگ این سبزی‌ها تیره‌تر باشد، نشان‌دهنده میزان بیشتر آهن موجود در آن است. مصرف حبوبات، بخصوص عدس نیز در این دوره باید افزایش پیدا کند. وی می‌افزاید: در صورتی که غذایتان گوشتی نیست، سعی کنید در کنار آن از سبزی یا سالاد همراه با گوجه‌فرنگی، لیموترش یا آبلیمو ـ که منبع غنی ویتامین C است ـ استفاده کنید تا جذب آهن افزایش پیدا کند و نیاز بدن تامین شود.

دکتر رحمانی با اشاره به افزایش نیاز به مصرف منابع غذایی حاوی کلسیم، توصیه می‌کند خانم‌ها در این دوران شیر بیشتری بنوشند. اما وی می‌گوید: فراموش نکنید شیر کم‌چرب یا بدون چربی باشد، چون قرار نیست کالری افزایش پیدا کند و فقط لازم است این عناصر را به اندازه کافی دریافت کنید.

ارسال شده در تاریخ 30 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,055
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

  • ممنون از مطالب مفیدتون

  • ©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.