خوراکی هایی برای پیشگیری چه مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری ها لازم است؟

خوراکی هایی برای پیشگیری چه مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری ها لازم است؟

خوراکی هایی برای پیشگیری,خوراکی هایی برای پیشگیری از بیماری ها, چه مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری ها لازم است؟خوردنی هایی برای پیشگیری  از بیماری ها و درمان آنها ,خوردنی هایی برای پیشگیری

?جهت جلوگیری از سکته مغزی قبل خواب، آب بنوشید

↩️جهت جلوگیری ازعفونت رحم قبل خواب،سیب مصرف کنید

↩️جهت جلوگیری ازافسردگی قبل خواب،شیراستفاده کنید

خوراکی هایی برای پیشگیری,خوراکی هایی برای پیشگیری از بیماری ها, چه مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری ها لازم است؟خوردنی هایی برای پیشگیری از بیماری ها و درمان آنها ,خوردنی هایی برای پیشگیری

خوراکی هایی برای پیشگیری,خوراکی هایی برای پیشگیری از بیماری ها, چه مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری ها لازم است؟خوردنی هایی برای پیشگیری از بیماری ها و درمان آنها ,خوردنی هایی برای پیشگیری

ماهی سالمون و پیشگیری از سرطان پستان

ماهی با اسید های چرب امگا-3 همراه هست. این ماده به طور معمول از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری میکنه و باعث ایمنی بدن میشه. ماهی سالمون هم منبع خوبی از ویتامین های B12 و D هست که این ویژگی ها به پیشگیری از سرطان کمک میکنه.

خوراکی هایی برای پیشگیری

زردچوبه در پیشگیری از سرطان پستان

یکی از ادویه های خیلی مرطوب شرقی ها زردچوبه اس که به گفته اطبا خواص دارویی بسیار زیادی داره. زردچوبه حاوی کورکومین هست که یک آنتی اکسیدان موثر و ضد التهابه و به حفاظت از سلول ها کمک میکنه.

زردچوبه برای آرتروز

آرتروز، اختلال مفصلی است که یک یا چند مفصل، دچار التهاب می‌شوند. آرتروز، بیش از ۱۰۰ نوع متفاوت دارد و می‌تواند دردهای شدید در مفاصل ایجاد کند. زندگی با داشتن آرتروز بسیار سخت و ناراحت کننده است. اما شما می‌توانید آرتروز و سایر مشکلات مرتبط با این درد را با زردچوبه التیام دهید. گیاهشناسان قرن‌هاست که از زردچوبه به عنوان درمانی طبیعی برای بسیاری از بیماری‌های استفاده می‌کنند. زردچوبه دارای ترکیبی به نام کورکومین است که خواص ضد التهابی دارد. ضمنا خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه، به خوبی می‌تواند رادیکال‌های آزاد در بدن را که به سلول‌ها آسیب می‌زنند نابود کند.

چغندر برای کم خونی

تعداد افرادی که دچار کم خونی یا فقر آهن هستند کم نیست، کم خونی زمانی روی می‌دهد که تعداد سلول‌های قرمز خون، کم تر از حد نرمال می‌شود. طبق اعلام سازمان سلامت جهانی، ۱.۶۲ میلیارد نفر دچار کم خونی هستند که چیزی حدود ۲۴.۸ درصد از جمعیت جهانی است.

زمانی که شما دچار کم خونی می‌شوید، خونتان نمی‌تواند اکسیژن کافی را برای اندام‌ها تامین کند. در نتیجه عملکرد ارگان‌ها و اندام‌های بدن، مختل خواهد شد.

یکی از چیزهایی که با کم خونی مبارزه می‌کند، چغندر است. چغندر مقدار قابل توجهی آهن دارد که به تولید مجدد سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند. هم چنین چغندر هم شیرین است و هم سرشار از فیبر و ویتامین C که باعث می‌شود غذایی لذیذ و مغذی برای افزودن به هر وعده‌ای از غذای‌تان باشد.

مطالعه‌ای نشان داد مصرف آب چغندر تازه باعث بهبود بسیار چشم گیر در سطح هموگلوبین خون می‌شود. یک عدد چغندر متوسط را همراه با هویج و اسفناج در مخلوط کن ترکیب کرده و آب آن را هر روز بنوشید. همچنین می‌توانید چغندر را بپزید و در سالادتان مصرف کنید.

ماست برای فشار خون بالا

بلوبری و بلک بری برای دیابت

دیابت کنترل نشده می‌تواند دردسرساز شود؛ درست همان طور که فشار خون بالا، روی اندام‌های مختلف بدن از چشم‌ها گرفته تا کلیه‌ها اثر می‌گذارد. برای تنظیم سطح فشار خون، به خوردن بلک بری و بلوبری عادت کنید.

خواص ضد دیابتی این بری‌ها، به دلیل فراوانی مواد فیتوشیمیایی در آن هاست که آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند. این بری‌ها غنی از ویتامین‌ها و فیبرهایی هستند که می‌توانند به کنترل قند خون کمک کرده و فواید دیگری نیز دارند.

مطالعات نشان داده مصرف روزانه‌ بری‌ها، حساسیت انسولینی در افراد چاق، غیر دیابتی و بیماران دچار مقاومت انسولینی را بهبود می‌دهد. روزانه یک فنجان بلو بری (تازه یا خشک شده) مصرف کنید. می‌توانید بری‌ها را به عنوان میان وعده میل کنید یا آن ها را به غلات صبحانه، ماست یا اسموتی‌هایتان اضافه کنید.

چای سبز برای کلسترول بالا

بدن شما به مقداری کلسترول نیاز دارد اما اگر غذاهای پر از کلسترول بخورید، ماده‌ موم مانندی در دیواره‌ رگ ها ایجاد شده که می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود، که دلیل عمده‌ مرگ در آمریکاست. کاهش کلسترول خون می‌تواند ریسک حمله‌ قلبی یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

یک راه ساده برای غلبه با کلس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2rn7Jf6
نوشته شده توسط در تاریخ 16 اردیبهشت 1397 با موضوع سلامتی | بازدید : 264
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *