خوراکی های پتاسیم دار مواد غذایی غنی از پتاسیم و تاثیر آن

خوراکی های پتاسیم دار مواد غذایی غنی از پتاسیم و تاثیر آن

خوراکی های پتاسیم دار مواد غذایی غنی از پتاسیم و تاثیر آن

پتاسیم یک ماده بسیار غنی ست که از ریزش مو جلوگیری می کند همچنین با محافظت از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک

پتاسیم با محافظت از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می کند. هر بزرگسال باید روزانه 4700 میلی گرم پتاسیم دریافت کند. پتاسیم زیادی می تواند خطرناک باشد. خوراکی های زیر به بدن شما کمک می کنند تا پتاسیم کافی را دریافت کند.می کند

خوراکی های پتاسیم دار, مواد غذایی غنی از پتاسیم ,مواد پتاسیم دار ,معرفی مواد غذایی غنی از پتاسیم ,تاثیر پتاسیم بر بدن , پتاسیم و اهمیت آن ,بهبود سلامت قلب

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

معرفی خوراکی های پتاسیم دار

سیب زمینی
سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در میان خوراکی ها داراست. یک عدد سیب زمینی 694 میلی گرم پتاسیم و فقط 131 کالری دارد و پر از فیبر و بتاکاروتن است. سیب زمینی کبابی، سرخ شده، پوره یا شکم پر یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید بخورید.

رب گوجه فرنگی از خوراکی های پتاسیم دار 
گوجه فرنگی تازه بسیار مفید و خوب است، ولی پوره و رب گوجه فرنگی منبع بهتری از پتاسیم است. یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی 664 میلی گرم پتاسیم دارد و نیم فنجان پوره آن 549 میلی گرم پتاسیم دارد. آب گوجه فرنگی بیش از 400 میلی گرم پتاسیم دارد. پس اگر می خواهید با گوجه فرنگی غذا درست کنید، سعی کنید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

برگ چغندر
اگر همیشه وقتی چغندر می خریدید، برگ هایش را دور می انداختید، دیگر این کار را نکنید. برگ های پخته شده و کمی تلخ چغندر باید در سفره شما جا پیدا کنند، زیرا حدود 644 میلی گرم پتاسیم در هر نیم فنجان آنها وجود دارد. چغندر که خود پر از آنتی اکسیدان است هم چه به صورت خام چه پخته، منبع بسیار خوبی از اسید فولیک است.

حبوبات جزءخوراکی های پتاسیم دار 
لوبیا سفید پتاسیم زیادی دارد و نیم فنجان از آن حدود 600 میلی گرم پتاسیم دارد. لوبیا قرمز، لوبیا لیما، عدس و لپه هم منابع خوبی از پتاسیم هستند. همه حبوبات برای قلب مفید هستند و بهتر است آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ماست
220 گرم ماست بدون چربی ساده حدود 579 میلی گرم پتاسیم دارد، در حالیکه ماست کم چرب، تمام شیر و دوغ پتاسیم کمتری دارند. بهتر است ماست را در صبحانه، یا بجای مایونز در سالاد و ساندویچ و در دسر استفاده کرد. بیشتر محصولات ماستی حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک باکتری طبیعی است که به گوارش کمک می کند و شکم شما را سالم نگه می دارد

فواید غذاهای غنی از پتاسیم

1 . بهبود سلامت قلب

چیزی که یک قلب سالم قطعاً انجام می دهد، تپیدن است. من در مورد ضربان قلب شما صحبت می کنم و پتاسیم نقش مهمی در اطمینان از اینکه این ضربان سالم است ، دارد. اگر ریتم قلب شما مشکل دارد ، کمبود پتاسیم یکی از عللی است که به راحتی می تواند در این باره نقش داشته باشد.

2 . کاهش گرفتگی عضلات

یکی از مزایای اصلی مصرف مواد غذایی با پتاسیم بالا، کاهش گرفتگی عضلات و افزایش قدرت عضلانی است. ضعف عضلانی، درد عضلانی و گرفتگی عضلانی عوارض جانبی ناشی از کمبود پتاسیم است. هنگامی که آب بدن یک ورزشکار خشک شود و غذاهای غنی از پتاسیم را قبل و بعد از ورزش مصرف نکند، این اتفاق رخ می دهد. پتاسیم همچنین برای گرفتگی های مربوط به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مفید است.

3 . کاهش خطر سکته مغزی

مطالعات متعددی نشان داده است که افرادی که سطح بالای پتاسیم دارند، خطر ابتلا به سکته مغزی در آنها کمتر از سایر افراد است. همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک در این نوع افراد کمتر است. بین افزایش مصرف پتاسیم و کاهش خطر سکته مغزی رابطه مثبتی وجود دارد ، البته پتاسیمی که از منابع غذایی طبیعی به بدن برسد و نه مکملها ؛ زیرا به نظر می رسد همان اثر مثبت را نداشته باشد.

4 . کاهش فشار خون بالا

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از پتاسیم، به ویژه پتاسیم میوه ها و سبزیجات، فشار خون را پایین می آورد. گروهی که نباید پتاسیم بیش از حد مصرف کنند، افراد مبتلا به مشکلات کلیوی است.

ارسال شده در تاریخ 4 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,431
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.