داشتن ناخن های سالم ** ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری دارند

داشتن ناخن های سالم ** ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری دارند

داشتن ناخن های سالم , روشهای داشتن ناخن های سالم,نیاز ناخن ها به دریافت ویتامین ,  ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری , داشتن ناخن‌های بلند و طبیعی , ناخن هایی محکم و زیبا,محافظت از ناخن‌ها,سلامت ناخن ها, ناخن هایی محکم, نظافت ناخن, ناخن‌های مشکل‌دار

?? رشد ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری دارند??

??ویتامین ب
??ویتامین آ
??بیوتین
??کلسیم
??روی (زینک)
??ویتامین ای
??ویتامین ث

 داشتن ناخن های سالم , روشهای داشتن ناخن های سالم,نیاز ناخن ها به دریافت ویتامین , ناخن ها نیاز به دریافت 7 ویتامین ضروری , داشتن ناخن‌های بلند و طبیعی , ناخن هایی محکم و زیبا,محافظت از ناخن‌ها,سلامت ناخن ها, ناخن هایی محکم, نظافت ناخن, ناخن‌های مشکل‌دار

یتامین‌ها نه تنها در تقویت سلامت کل بدن نقش مهمی را به عهده دارند، بلکه در ساختار‌ دهی و سالم نگه داشتن مو و ناخن نیز بسیار مؤثر هستند. آیا ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو را به خوبی می‌شناسید؟ قبل از صحبت کردن در مورد ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، بگذارید در مورد عواقب کمبود ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، کمی بیاندیشیم. البته، به آسانی می‌توان دید که مو و همچنین ناخن، در صورت کمبود ویتامین، شکننده شده و ناسالم به نظر می‌آیند. در این صورت، کاری که لازمست انجام دهید اینست که ویتامین های حیاتی و مورد نیاز آنها را تامین کنید.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

 ویتامین ضروری برای ناخن و مو

  • ویتامین H

یکی از مهمترین ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، که در ابتدا باید به آن پرداخت، ویتامین H است. این ویتامین را گاهی بیوتین (biotin) می‌نامند. در واقع، بدن شما نمی‌تواند این ویتامین را ذخیره کند و توسط باکتری‌هایی که در روده‌ها زندگی می‌کنند، تولید می‌شود. علاوه‌براین، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، طی تحقیقی نشان داده است که کمبود ویتامین H نادر، اما زمانی که جذب مواد مغذی در اثر بیماری یا مصرف دارو آسیب می‌بیند، به وجود می‌آید. وقتی بدن با کمبود ویتامین H مواجه می‌شود، ناخن‌ها شکننده شده و رشد مو نیز تضعیف می‌گردد. اگر می‌خواهید مو و ناخن‌های سالمتری داشته باشید، باید مکمل‌های بیوتین را که در فروشگاههای محلی مواد سلامت زا یافت می‌شوند تهیه نمایید.

علاوه‌ بر این، لازمست غذاهای حاوی ویتامین H (برنج، زرده تخم مرغ، همراه با شیر)  را بیشتر مصرف کنید.

  • ویتامین C

اگر به دنبال بهترین ویتامین‌های ناخن و مو هستید، ویتامین C را فراموش نکنید. نمی‌توان منکر شد که این ویتامین برای سلامت تمام بدن بسیار مهم است. این ویتامین، نقش مهمی را در تولید کلاژن ایفا می‌کند که در ساختن ناخن‌ها و مو، همراه با دیگر قسمتهای بدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، همانند ویتامین H، بدن نمی‌تواند ویتامین C را تولید کند و باید آن را از غذایی که مصرف می‌کنیم، بگیرد. وقتی به اندازه کافی ویتامین C مصرف نمی‌کنید، ممکن است با علائمی مانند نازکی و خشکی مو، و همچنین، رشد کند ناخن و مو مواجه شوید. بنابراین، لازمست غذاهایی را که سرشار از ویتامین C هستند، مانند پرتقال، سبزیجات تازه، بیشتر مصرف کنید و یا از مکمل‌های ویتامین C که به آسانی در فروشگاهها یافت می‌شوند، بیشتر بهره بگیرید. نوشیدن آب پرتقال، یا آب لیمو، به شما کمک می‌کند تا مقدار ویتامین C در بدن را افزایش دهید.

ارسال شده در تاریخ 3 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع زیبایی و آرایش
بازدید : 2,053
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.