درباره گیاه کاکوتی بیشتر بدانیم دارویی سنتی مناسب برای زنان ومردان

درباره گیاه کاکوتی بیشتر بدانیم دارویی سنتی مناسب برای زنان ومردان

درباره گیاه کاکوتی بیشتر بدانیم

گیاه کاکوتی مناسب برای زنان ومردان

زنان?

در طب سنتی، گیاه کاکوتی یک بادشکن طبیعی است و به دلیل خواص ضد درد که دارد برای درمان کمرد درد و دل درد شدید در دوران قاعدگی و پریودی زنان استفاده می شود.

کاکوتی کوهی به عنوان یک گیاه قاعده آور شناخته می شود و می تواند به درمان قاعدگی نامنظم کمک کند.

مردان?

کاکوتی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت قوای جنسی در مردان بوده و به درمان ناتوانی جنسی و ناباروری مردان کمک می کند.

درباره گیاه کاکوتی بیشتر بدانیم, داروی سنتی مناسب برای زنان ومردان طبیعت گیاه کاکوتی, خواص کاکوتی , کاکوتی و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا, خواص عرق کاکوتی

این گیاه هم خاصیت داروئی دارد و هم خاصیت غذایی . کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد .در شمال خراسان بیشتر آنخ را به همر اه چای دم میکنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه میکند و بعضی اوقات هم آنخ را به تنهایی دم میکنند.

که این روش هم بسیار مورد استقبال است. و آب جوش ، رنگ سبز و خوش بویی را به خود میگیرد.این گیاه چند ساله است وبوته های آن پرپشت و ارتفاع آن بین 20 تا 50 سانتی متر می باشد و در آذربایجان به آن کهلیک اُتی و یا کلکوتی(به معنای علف کبک) می گویند .

آویشن بیشتر در بیماریهای تنفسی استفاده می گردد ولی کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد . چوپان ها و کوه نوردان کاکوتی تازه را جمع آوری می کنند و چای آن را گوارا ترین نوشیدنی می دانند. کاکوتی را از آن جهت به دوغ اضافه می کنند که اثرات سوء گوارشی آن نظیر دل درد و دل پیچه کاهش میدهد.

کاکوتی دارای گل های بنفش است”از برگ های خشک شده و خردشده کاکوتی به عنوان طعم دهنده در دوغ استفاده می شود.استفاده از این گیاه کمی هم به عنوان ادویه در غذاها کاربرد دارد و عطر آن بسیار نزدیک به آویشن و Oregano است و برخی از دوغ های بسته بندی شده در ایران این ادویه را دارند.

این گیاه هم خاصیت داروئی دارد و هم خاصیت غذایی . کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد . کاکوتی را اکثرا به همر اه چای دم میکنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه میکند و بعضی اوقات هم آن را به تنهایی دم می شود.این روش بسیار مورد استقبال است. آب جوش ، رنگ سبز و خوش بویی را به خود میگیرد.

این گیاه چند ساله است وبوته های آن پرپشت و ارتفاع آن بین 20 تا 50 سانتی متر می باشد و  به آن کهلیک اُتی (به معنای علف کبک) و یا کلکوتی می گویند .

از آنجا که آنخ یا همان کاکوتی گیاهی است که هیچگونه عوارض جانبی ندارد و بسیار ارزان و در دسترس است مصرف آن را به شما توصیه می کنیم.چای کاکوتی بعد از غذا نه تنها مانند چای سیاه آهن بدن را دفع نمی‎کند بلکه هضم غذا را آسان می‎‎کند.

خواص آنخ ( کاکوتی ): درباره گیاه کاکوتی
1- طبع آن گرم است
2- مقوی معده یک ساعت بعد غذا دم کرده میل شود
3- صفرا بر صبح وعصر به جای چایی میل شود
4- باد شکن .خلط اور.
5- مقوی قلب به صورت جوشانده میل شود
6- برای درمان تب مالت بسیار مفید است
7- باعث جذب غذا میشود تاثیر منفی برروی آهن غذا ندارد
8- کسانی که بدن ضعیف دارند از حمام کاکوتی استفاده کنن
9- تقویت کننده نیروی جسمی
10- درمان کننده سرماخوردگی

11- برای سیاه سرفه 5 گرم کاکوتی را در 300 سی‎سی آب جوشانده و دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

12- چای کاکوتی بعد از غذا نه تنها مانند چای سیاه آهن بدن را دفع نمی‎کند بلکه هضم غذا را آسان می‎کند.

در طب سنتی، گیاه کاکوتی یک بادشکن طبیعی است و به دلیل خواص ضد درد که دارد برای درمان کمرد درد و دل درد شدید در دوران قاعدگی و پریودی زنان استفاده می شود.

کاکوتی کوهی به عنوان یک گیاه قاعده آور شناخته می شود و می تواند به درمان قاعدگی نامنظم کمک کند.

کاکوتی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت قوای جنسی در مردان بوده و به درمان ناتوانی جنسی و ناباروری مردان کمک می کند.

کاکوتی دارای خواص ضد التهابی و آرام بخش طبیعی است که به درمان معده درد، نفخ شکم، دل پیچه و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

علاوه بر این کاکوتی به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، خطر ابتلا به زخم معده ناشی از هلیکو باکتر پیلوری را کاهش می دهد.

توصیه می شود که برای بهبود هضم غذا و درمان معده درد، یک فنجان دمنوش کاکوتی را بعد از غذا بنوشید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

کاکوتی دارای گل های بنفش است”از برگ های خشک شده و خردشده کاکوتی به عنوان طعم دهنده در دوغ استفاده می شود.استفاده از این گیاه کمی هم به عنوان ادویه در غذاها کاربرد دارد و عطر آن بسیار نزدیک به آویشن و Oregano است.  درباره گیاه کاکوتی

از برگ‌های خرد شده کاکوتی به عنوان طعم دهنده دوغ می‌توان استفاده کرد.

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه شامل قسمت‌های هوایی (برگ و گل) می‌باشد،

 طبیعت گیاه کاکوتی گرم و خشک است.

درباره گیاه کاکوتی بیشتر بدانیم, داروی سنتی مناسب برای زنان ومردان طبیعت گیاه کاکوتی, خواص کاکوتی , کاکوتی و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا, خواص عرق کاکوتی

در طب سنتی از کاکوتی برای درمان اسهال استفاده می شود؛ کاکوتی دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که روده را پاک سازی کرده و اسهال را درمان می کند.

یک تحقیق اولیه در ایران نشان می دهد که عصاره کاکوتی بر روی سلول های بتای پانکراس اثر گذاشته و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

 

گیاه کاکوتی، خلط آور است که باعث سم زدایی و پاک سازی دستگاه تنفسی شده و به درمان سرفه و برونشیت کمک می کند.

گیاه کاکوتی کوهی به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد، می تواند به درمان روماتیسم و سیاتیک کمک کند. درباره گیاه کاکوتی

پیشنهاد می شود که 100 گرم کاکوتی را در 3 لیتر آب بجوشانید و به آب وان اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در آن بنشینید تا درد ناشی از روماتیسم و سیاتیک درمان شود.

یک تحقیق در سال 2013 نشان داده که کاکوتی خواص ضد سرطانی دارد و یکی از بهترین گیاهان دارویی برای پیشگیری و درمان سرطان معده می باشد.

روغن کاکوتی یکی از بهترین روش ها برای پاک سازی پوست از آلودگی هاست که به روشن تر و سفید تر شدن پوست صورت کمک می کند.

روغن کاکوتی دارای خواص ضد باکتریایی است و چون بوی تندی دارد، می توان از آن به عنوان یکی دئودورانت طبیعی استفاده کرد.

دمنوش کاکوتی، تب مالت را درمان می کند.

دمنوش کاکوتی برای درمان خون دماغ شدن در کودکان و بزرگسالان مفید می باشد؛ اگر خون دماغ شدید یک پنبه را به دمنوش کاکوتی آغشته کرده و در بینی خود بگذارید.

دمنوش کاکوتی باعث تقویت قلب شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

عرق کاکوتی خواص ضد عفونی کننده دارد و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای درمان معده درد، نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش می باشد.

در طب سنتی از کاکوتی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده می شود؛ کاکوتی دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

ارسال شده در تاریخ 17 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,064
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.